Kenneth Sivertsen Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Ekstremt høyt trykk På grunn av ekstremt høyt trykk på Sola mandag og tirsdag har selskapets Sikorsky S92-maskiner vært plassert på bakken. Det har ført til en rekke kanselleringer mandag kveld og tirsdag. – På morgenkvisten tirsdag var trykket så lavt at vi ikke hadde problemer, men så steg det igjen på formiddagen, forklarer han. MER HER ..... http://www.aftenbladet.no/lokalt/article566248.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Hahaha! Flaut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 I tilfelle flere enn meg lurte... ENZV: Aviation Digital Data Service (ADDS) Output produced by METARs form (2114 UTC 18 December 2007) found at http://adds.aviationweather.noaa.gov/metars/index.php ENZV 182050Z 07005KT 9999 BKN014 01/M00 Q1042 ENZV 182020Z 06004KT 9999 BKN013 01/M01 Q1042 TEMPO BKN016 ENZV 181950Z 03004KT 9999 BKN014 01/M01 Q1042 TEMPO BKN016 ENZV 181920Z 04003KT 9999 BKN014 01/M01 Q1042 TEMPO BKN016 ENZV 181850Z 04004KT 9999 BKN014 01/M00 Q1042 TEMPO BKN016 ENZV 181820Z 01005KT 9999 BKN014 01/M00 Q1042 TEMPO BKN016 ENZV 181750Z 03005KT 9999 BKN014 01/M00 Q1042 TEMPO BKN016 ENZV 181720Z 02004KT 9999 BKN014 01/M00 Q1041 TEMPO BKN016 ENZV 181650Z 03004KT 9999 BKN015 01/M00 Q1041 TEMPO BKN012 ENZV 181620Z 04005KT 9999 BKN015 01/M00 Q1041 TEMPO BKN012 ENZV 181550Z 04004KT 9999 BKN016 01/M00 Q1041 TEMPO BKN012 ENZV 181520Z 04004KT 9999 BKN017 01/M00 Q1042 TEMPO BKN012 ENZV 181450Z 04004KT 9999 BKN016 02/M00 Q1042 TEMPO BKN012 ENZV 181420Z 04004KT 9999 BKN015 02/M00 Q1042 TEMPO BKN012 ENZV 181350Z 05004KT 9999 BKN015 02/M00 Q1042 NOSIG ENZV 181320Z 04004KT 9999 BKN015 02/M00 Q1042 NOSIG ENZV 181250Z 06006KT 9999 BKN015 02/M00 Q1042 NOSIG ENZV 181220Z 06006KT 9999 OVC015 01/M00 Q1042 NOSIG ENZV 181150Z 07006KT 9999 OVC015 01/M00 Q1042 NOSIG ENZV 181120Z 07005KT 9999 OVC015 01/M00 Q1042 NOSIG ENZV 181050Z 06006KT 9999 OVC015 01/M00 Q1043 NOSIG ENZV 181020Z 06004KT 9999 OVC015 01/M00 Q1043 NOSIG ENZV 180950Z 06004KT 9999 OVC015 00/M00 Q1043 NOSIG ENZV 180920Z 08004KT 9999 BKN015 00/M00 Q1043 NOSIG ENZV 180850Z 00000KT 9999 BKN015 00/M00 Q1043 ENZV 180820Z 00000KT 9999 BKN015 M00/M01 Q1043 ENZV 180750Z VRB02KT 9999 BKN015 M00/M01 Q1043 NOSIG ENZV 180720Z 00000KT 9999 BKN015 M02/M02 Q1042 NOSIG ENZV 180650Z 14001KT 9999 BKN015 M02/M03 Q1042 TEMPO SCT015 ENZV 180620Z 00000KT 9999 BKN016 M03/M03 Q1043 TEMPO SCT015 ENZV 180550Z 15002KT 9999 BKN016 M03/M03 Q1043 TEMPO SCT015 ENZV 180520Z 14002KT 9999 BKN015 M04/M04 Q1043 TEMPO SCT015 ENZV 180450Z 15002KT 9999 SCT017 M03/M03 Q1043 ENZV 180420Z VRB02KT 9999 BKN018 M03/M03 Q1043 ENZV 180350Z 18002KT 9999 BKN017 M03/M03 Q1043 ENZV 180320Z 00000KT 9999 BKN017 M03/M03 Q1043 ENZV 180250Z 00000KT 9999 BKN017 M04/M04 Q1043 ENZV 180220Z 00000KT 9999 SCT017 M03/M03 Q1043 ENZV 180150Z 00000KT 9999 BKN017 M03/M03 Q1044 ENZV 180050Z 00000KT 9999 BKN017 M02/M02 Q1044 ENZV 172350Z VRB02KT 9999 BKN020 M03/M03 Q1044 ENZV 172320Z 00000KT 9999 SCT018 M04/M04 Q1044 ENZV 172250Z 00000KT CAVOK M04/M04 Q1044 ENZV 172220Z 00000KT CAVOK M04/M04 Q1044 ENZV 172150Z 14003KT CAVOK M03/M04 Q1044 ENZV 172120Z 15003KT CAVOK M02/M03 Q1044 ENZV 172050Z 00000KT CAVOK M03/M03 Q1044 ENZV 172020Z VRB02KT CAVOK M03/M03 Q1044 NOSIG ENZV 171950Z 00000KT CAVOK M02/M02 Q1044 NOSIG ENZV 171920Z 15001KT CAVOK M02/M02 Q1044 NOSIG ENZV 171850Z 00000KT CAVOK M02/M02 Q1044 NOSIG ENZV 171820Z VRB02KT CAVOK M01/M02 Q1044 NOSIG ENZV 171750Z 00000KT CAVOK M01/M02 Q1044 NOSIG ENZV 171720Z 00000KT CAVOK M02/M02 Q1044 NOSIG ENZV 171650Z 00000KT CAVOK M01/M02 Q1044 NOSIG ENZV 171620Z 00000KT CAVOK M01/M01 Q1044 NOSIG ENZV 171550Z 00000KT CAVOK 00/M01 Q1044 NOSIG ENZV 171520Z 00000KT CAVOK 00/M01 Q1044 NOSIG ENZV 171450Z 00000KT CAVOK 01/M01 Q1044 NOSIG ENZV 171420Z 00000KT CAVOK 02/00 Q1044 NOSIG ENZV 171350Z 00000KT CAVOK 02/00 Q1044 NOSIG ENZV 171320Z 00000KT CAVOK 03/00 Q1044 NOSIG ENZV 171250Z 00000KT CAVOK 04/01 Q1044 NOSIG ENZV 171220Z 00000KT CAVOK 02/M00 Q1044 NOSIG ENZV 171150Z 00000KT CAVOK 02/M00 Q1044 NOSIG ENZV 171120Z 00000KT CAVOK 02/M00 Q1044 NOSIG ENZV 171050Z 00000KT CAVOK 01/M01 Q1044 NOSIG ENZV 171020Z 00000KT CAVOK 00/M01 Q1044 NOSIG ENZV 170950Z 00000KT CAVOK M00/M01 Q1044 NOSIG ENZV 170920Z 00000KT CAVOK M01/M02 Q1044 NOSIG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Er ikke så verst med trykk her heller, leste netopp 1035 hPa på barometeret. Tror det var høyere før :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 ENTO 182120Z 00000KT 9999 FEW003 M11/M12 Q1040 Greit høy på Torp også synes jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Det var 1044 ved ENTO i går tidlig også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Hvorfor kan ikke helikopter fly når det trykket er så høyt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 http://www.aftenbladet.no/lokalt/article566248.ece Det er en computer ombord i helikoptrene som ikke fungerte tilfredsstillende under så høyt trykk' date=' og det har ført til at et av instrumentene i cockpit ikke har fungert.. [/quote'] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Skulle jo tru at man skal kunne stille høyere enn QNH1044 på helicopter.. Var jo 1055 på Heathrow i sommer! /Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas a berg Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Hahaha! Flaut! Kan du være så snill å begrunne det der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Kanskje det var buggen i flight computer som var flaut?..ellers skjønner ikke jeg det heller :crazy: men men Jeg bor 140 meter over havet, og har registrert trykket til å ligge stabilt rundt 1040 i flere dager. Kona skjønner ikke hvorfor jeg kikker på barometeret og sier wow i dagevis... men det virker ekstremt ja. For 5 -6 uker siden hadde vi rekordlavt trykk som hos meg stoppet på 978 (eller var det 973?) Fra det ene ytterpunktet til det andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Flaut er det vel neppe, da tekniske feil slik som denne ikke er helt uvanlig. Det er mye som skal klaffe i slike fly/takvifter, særlig når det er computere som skal regne ut alt for deg. Til og med JSF gikk jo på en smell når computeren ikke taklet å krysse datolinjen (180ºE/W meridianen). Det meste av slike feil blir vel tatt hånd om i testflygingen og sertifiseringen, men tydeligvis ikke her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hahaha! Flaut! Kan du være så snill å begrunne det der? Er vel ikke hver dag været er "for godt" til å fly i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Som Erlend sier. Flaut og bli satt på bakken av for fint vær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Til og med JSF gikk jo på en smell når computeren ikke taklet å krysse datolinjen (180ºE/W meridianen). Det meste av slike feil blir vel tatt hånd om i testflygingen og sertifiseringen' date=' men tydeligvis ikke her. [/quote'] Var ikke JSF, men en skvadron med F-22. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg mente det var JSF men jeg har like lite kilder å linke til som forrige post. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.