Gå til innhold

Jagerfly-formasjon!!


Jan Gulliksen

Anbefalte innlegg

Hva? Her så jeg åtte jagerfly i formasjon over Tønsberg en vanligvis stille onsdag klokka 12.30, og så er det ingen som har skrevet om det på forumet?? Idet jeg skulle låse meg inn i bilen, hørte jeg et brøl over hodet, kikka opp og så undersida på åtte jagerfly (kjente ikke igjen typen) som svingte elegant over byen og fortsatt sørover.

Jeg er temmelig sikker på antallet, men hva slags fly - og hvorfor - nei, der er jeg blank. Men det er jo ikke akkurat hverdagskost .... :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg som jobber i kontrollsentralen i Røyken ringte meg ved 12-tiden i dag og fortalte om dette. De kom da fra Ørlandet og hadde akkurat entret ENGM TMA nordfra. De hadde overflyving på ENGM og dro videre over Røyken og skulle en tur til Rygge. Men i all hast glemte jeg å spørre HVORFOR. Men det var iallefall 8 F-16.

 

mvh Knut-Arild

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv var jeg ute å vandret på Karl Johan da jeg rett og slett ble stående å gape mot himmelen. De tok en flott runde over Oslo Sentrum og skuet var virkelig verd å få med seg! Folk snudde seg litt rart der det stod en trønder å pekte mot himmelen.. "nå kommer de alle sammen" tenkte de sikkert.. :cool:

 

Karl Johan? Sneket deg unna julegudstjenesten som enkelte andre måtte på? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg som jobber i kontrollsentralen i Røyken ringte meg ved 12-tiden i dag og fortalte om dette. De kom da fra Ørlandet og hadde akkurat entret ENGM TMA nordfra. De hadde overflyving på ENGM og dro videre over Røyken og skulle en tur til Rygge. Men i all hast glemte jeg å spørre HVORFOR. Men det var iallefall 8 F-16.

 

mvh Knut-Arild

Jeg så de over Trondheim da de dro fra Ørland. Skikkelig fin formasjon...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekrefter at det var julestjerna ja. 9 i nord-Norge før lunsj og 8 sørpå etter, courtesy Ørland MAS i år. Var et flott skue fra tårnverandaen i Bodø! =)

 

Ikke bekymre dere for penga gutta, jeg donerer gladelig hver eneste en av mine skattekroner til noen av disse flytimene. Finnes sikkert flere her inne som gjør det samme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...