Gå til innhold

Ukens utfordring for dere FS film makers!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Riktig god dag til dere medsimmere og ivrige entusiaster!

 

For noen uker siden lå jeg ved bassenget på øyen Santorini i Hellas, og da selvfølgelig med den "nyeste" musikken på min MP3 spiller mens jeg skuet utover den flotte utsikten som de sydlige breddegrader kan tilby!

 

En låt som ikke klarte å passere igjennom mine ører ubemerket var Yves Larock - Rise Up (hør ett utklipp her!)

 

Tenkte da selvfølgelig at dette kunne være en perfekt utfordring til dere simmere som elsker å spille inn filmer i deres simulator. (Marius, Stian..?!)

 

santorini.jpg

 

Mitt ønske er da som følger;

Alle som har lyst og anledning bidrar med hver sin film som skal inneholde alle de undernevnte kriterier. Utover dette kan dere gjøre akkurat det som dere synes passer best til deres film!

 

*Hele filmen må ha låten "Yves Larock - Rise Up" som bakgrunnsmelodi, og ikke være lengre enn låten varer!

 

*Temaet skal være syden, sol og varme.

 

*Flymaskinen som blir brukt skal kunne bindes til vårt land, i form av flyselskap e.l.

 

 

[color:#FF0000] Lyst på en utfordring? LYKKE TIL! [/color]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Først må jeg si følgende:

 

Dette er min første film, og jeg vet at jeg er en absolutt støver innen dette, det er mange som er drit flinke, men en gang må bli den første.

 

Jeg var en tur i Bardufoss, er medeier i et selskap der oppe, og der sto JAS 39.

 

Denne maskinen som flyr like godt som 30 år gammel teknologi, dvs som en F-16. Dette hadde jeg lyst til og teste. Spurte pent og det var greit. Test piloten fra Saab ble sykemeldt etter og ha fått nervesammenbrudd når vi tar en nermere titt på Istind..... ok Her er filmen..husk det er min første film........en gang må bli den første...he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

ååj, den suger absolutt ikke :o . Dette er snadder vi ser alt for lite til. Den forsvant bare i et kaos av kaffeprat, og det er ikke enkelt å forstå at slike godbiter finnes i denne delen av forumet :blush: .

 

Artig å se at flere flyr blåselamper, og det med både pressisjon og eleganse.

Ser også at du har fin flyt i filmen, bruker du Fraps? Hos meg flyter det utmerket, helt til jeg starter Fraps, da hakker det noe grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Vet dere hva, nå ble jeg litt flau, det er typisk meg. Ser jo NÅ at man skulle bruke et spessielt lyd tema etc....sorry det går for fort i svingene med meg noen ganger. Jeg skal prøve meg på en ny en... :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For info så er filmingen done og redigering er i full gang! Ivar du får komme deg på msn når den er ferdig så får du være den første som får se. Og hvis ingen andre her fra forumet nekter så har jeg litt lyst til og ha premiære på FLG for de som er der, og jeg kommer til og poste denne filmen på denne fredagen på forumet =). Hvis ikke dere vil se den før FLG da:P??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Wæow! Flott film Geir.... Takk for titten! Holder på med et lite filmprosjekt selv med lavtflyvende jagerfly langs nordnorsk kystlandskap. Det har vært litt dødt i det siste, med denne filmen hev du en god del bensin på bålet for meg...Takk!

 

P.S - Noen som har noen tips angående musstyrte kameravinkler fra bakken (musstyrt towerview mao.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for bidraget Marius!

 

Som kommentert i det andre innlegget så må jeg desverre si at filmen ikke levde opp til forventningene jeg hadde. Ble litt for "kjedlige" vinkler, samnt at jeg savnet litt mer fra avgangen og innflygning/landing. Istedet for å vise en landing to ganger, kunne du brukt den tiden på overnevnte.

 

Når du skal lage en film så hadde det kanskje ikke vært så dumt å ordne med "stunning scenery" da temaet var sommer sol og varme? Mesh og scenery finnes for Santorini.

 

 

Perfeksjonisten som jeg er kan jeg desverre ikke gi deg mer enn terningkast; 3.

 

Stian, er du snart klar for kniven? :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertlig takk for bidraget Johan!

 

Som sagt tidligere så ser jeg en drastisk forbedring av filmene dine for hver gang!

 

Denne er helt klart den beste du har laget, og den beste av de som har blitt presentert i denne interne konkurransen!

 

Det er selvfølgelig noen småting som vi kan utsette litt på, blandt annet dette med flyten. Har blitt en enorm forbedring siden sist gang, men fortsatt er det litt småhakking her og der.

Kjempeflott at du har tatt deg tid til å laste ned scenery for Santorini, hjelper veldig mye på syden "feelingen" if you get my drift? ;)

 

MEN, du flyr som en gris! Hjelpe meg, ville ikke vært passasjer ombord, eller styrmann for den saks skyld.. Sorry, sannhenten kan være hard.. So can those landings.. ;) :grin:

 

Ikke glem Johan, du har det beste bidraget hittil, og hvem vet, kanskje det kan bety en liten flytur blandt de små en gang du er i nærheten av Kongsberg/Trondheim? ;)

 

Ja greit, må innrømme at jeg av og til har ett ledig sete, det hender faktisk at jeg "gir bort" en liten tur over byen til personer jeg synes fortjener det. :) Så, ha i bakholdet folkens, å legge ut en film her med litt sjel i trenger ikke være så dumt! ;)

 

Stå på folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertlig takk for bidraget Johan!

 

Som sagt tidligere så ser jeg en drastisk forbedring av filmene dine for hver gang!

 

Denne er helt klart den beste du har laget' date=' og den beste av de som har blitt presentert i denne interne konkurransen!

 

Det er selvfølgelig noen småting som vi kan utsette litt på, blandt annet dette med flyten. Har blitt en enorm forbedring siden sist gang, men fortsatt er det litt småhakking her og der.

Kjempeflott at du har tatt deg tid til å laste ned scenery for Santorini, hjelper veldig mye på syden "feelingen" if you get my drift? ;)

 

MEN, du flyr som en gris! Hjelpe meg, ville ikke vært passasjer ombord, eller styrmann for den saks skyld.. Sorry, sannhenten kan være hard.. So can those landings.. ;) :grin:

 

Ikke glem Johan, du har det beste bidraget hittil, og hvem vet, kanskje det kan bety en liten flytur blandt de små en gang du er i nærheten av Kongsberg/Trondheim? ;)

 

Ja greit, må innrømme at jeg av og til har ett ledig sete, det hender faktisk at jeg "gir bort" en liten tur over byen til personer jeg synes fortjener det. :) Så, ha i bakholdet folkens, å legge ut en film her med litt sjel i trenger ikke være så dumt! ;)

 

Stå på folkens! [/quote']

Ja jeg trenger fortsatt övelse med landingene, og jeg greier ikke holde flyet stödig pâ cruise (men jeg flyr manuelt hele tida).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har vanskeligheter med å holde flyet stabilt på cruice så kan det være at flyet ditt er ute av "trim". Dvs. at flyet synker eller stiger, evt. flyr mot høyre eller venstre når du slipper stikka. Dette kan fikses ved at du trimmer det, husker ikke hvordan du gjør det inne i simulatoren, men hvis du trykker på og holder inne noen av knappene på joysticken din så vil du merke at flyet til slutt går i motsatt retning, da trimmer du det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...