Sana Riahi Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 "Nothing" slår Rockwell Commander og F-22... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Skaatun Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Det er jo ingen andre utenom DC9-51 og DC8-63! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Tegnander Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Helikopter - Agusta 109A [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] Jet - F22 [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Glenn Tegnander LN-BDY Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sana Riahi Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 quote: Helikopter - Agusta 109A Jet - F22 Kan ikke akkurat si at jeg vet så mye om helikoptere, men ingen har noen gang vært enig med meg om F-22 [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Jeg synes Boeing 737 er finest jeg liker at den er litt feit og kort derfor går min stemme til B737 også kalt Fat Albert Jeg liker også B757 og 747 [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Tegnander Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 quote: Opprinnelig postet av Sana Riahi: Kan ikke akkurat si at jeg vet så mye om helikoptere, men ingen har noen gang vært enig med meg om F-22 [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] La meg si det sånn... etter først kjøp av DID F-22 sim, kjøpte jeg bøker, lastet ned filmer, bilder og lignende. For hver gang jeg ser på det flyet så blir det bare råere og råere. Gråter hver gang jeg ser filmsnutten hvor den buklander.... Noen snakket så vidt om Pratt & Whitney... F-22, den har Pratt & Whitney motorer, den... Er vel ikke mange fightere som tar den i krefter samtidig som den er mer manøvrerbar en de fleste... En skikkelig "ulv i fåreklær" [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] LN-BDY Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Det er to kvinner (definert som fly) i mitt liv: Dash 8 og MD80-serien! Begrunnelser: sjekk først ut dette bildet! Jeg kjenner en som jobba på flyplassen her i Vadsø som lufthavnbetjent, og jeg fikk være der mens et fly hadde et kort bakkeopphold, og da den skulle ta av, GUD for et nydelig syn det var å se flyet stå klart på RWY 08 og ruse motorene, for så å slippe bremsene! Så MD80-serien. Har dere sett hvor langt vingene peker bakover? Det er NYDELIG! Det ser ut som den er bygget for fart! Se her! Gleder meg neste gang jeg skal til Oslo, da blir det Dash 8 fra Vadsø og MD80 fra Kirkenes/Alta!!!!! Eller kanskje det blir Fokker 50 fra Kirkenes til Trondheim? Gleder meg! Da skal jeg dra tidlig ut på Gardermoen/Værnes avgangsdagen og knipse bilder som jeg skal henge på veggen på hybelen! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [ 21-01-2002: Endret av: Eirik Mikal Aronsen ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Chr. Hansen Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 quote: Opprinnelig postet av Eirik Mikal Aronsen: GUD for et nydelig syn det var å se flyet stå klart på RWY 08 og ruse motorene, for så å slippe bremsene! Ett syn man kan bli litt lei av å se hver dag, når man er på jobb da [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] og når man har en rundt 500bilder av WF DHC8-100 serie [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [ 21-01-2002: Endret av: Lars Chr. Hansen ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Naas Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Concorde, helt synsykt [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 F-5 Freedom Fighter- en klassiker..... Mvh Jens-Ole Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 YESS !! Jeg ble nr 100 [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] Jeg synes Airbus 330 ligger veldig bra til når det gjelder peneste flyet ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Når da gjelde fine fly så e da ingen fasitsvar... Men mine favoritta e DC3 DAKOTA, B17 Flying Fortress, F14 Tomcat, F4 U Corsair, DeHavviland Vampire, P51 D Mustang, Spitfire MK IV, Meschersmith ME 109F/262, Halifax, F16, og til slutt Charles Lindberg's Spirit of St. Louis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Hjulmann Egenæs Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Det fineste flyet i verden er F-15 Eagle ! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Erik Jansen Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Det peneste flyet som noen gang har fløyet, er etter min mening DC 8 63. Slank, lekker og med store fine vinduer. Douglas har alltid hat en stjerne ekstra i boken min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein Hagen Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Helt enig Ole Erik.Det er ingen som er som den gode gamle Åtter`n !Det var virkelig en maskin med suksess!Ingen kunne måle seg med den trofaste gamle sliteren som var i trafikk nesten 20 år her i Norge.Den første Dc-8 maskinen løftet vingene sine 11 februar 1967 Til Palma med 130 passasjerer.Propellflyene var historie.Dc-8 33 som den første het forkortet reisetiden betraktelig,og det blei starten på noe som skulle vise seg å bli knallsuksess i jetverden.Scanair var en viktig tråd får åtter`n i scandinavia,og blei vel folkets favoritt ganske tidlig.Den flotte slanke formen,de store oversiktlige vinduene,og fire spreke jetmotorer satte vel litt respekt hos de fleste.I 1983 Hadde Scanair fått tak i en ny Dc-8 63 maskin (Sigyn Viking) Denne Var atskillig lengre,og mer stillegående enn sin forgjenger 33.Mindre drivstoff brukte den også.Den hadde sitteplasser opp til 249 stk,og var vel et av verdens største passasjerfly i den tiden.disse flyene er helt enestående,og det er vel ingen andre som var i samme selskap så lenge som denne,hvertfall her i scandinavien(+ Dc9)Scanair Dc-8 63 har jo uendelig mange mange flyturer til Grand Canaria,og sydlige trakter.De er vel husket av de fleste,og det var vemodig da den siste Dc-8 maskinen satte sine slitene ben på Gardemoen for aller siste gang i 1988.En trofast venn hadde skrevet historie i norsk flyeventyr Åtter`n har fraktet utallige millioner mennesker ned til syden.Det er nok noen mennesker i norges land som minnes disse fasinerende Dc-8 flyene,og som kanskje for enkelte mistet on god venn som var til å stole på. Takk for godt sammarbeid.. Mvh: Øystein Hagen Flysim-elsker,og Dc-8 fan. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Mitt valg er Catalina og Concorde. Mvh Egil Johnsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Skotner Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 C-130 Hercules... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henning Mjelde Jakobsen Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Twin Otter! Norges nasjonalfugl! Nr. 2 er Dash-8-102! Widerø ruler! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sana Riahi Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 quote: Er vel ikke mange fightere som tar den i krefter samtidig som den er mer manøvrerbar en de fleste... En skikkelig "ulv i fåreklær" Det kan du godt si ja [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Hedlund Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Mina är nog, A32X, Il-96, ATR 72, Tu-214/214... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Boeing 777-300ER med RR motorer. Og Boeing 737-700 LN-RRB og Boeing 737-800WL LN-RRG og LN-RRL. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Stort sett alle Airbus, except: A350. Og flere til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Strand Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Ser ut som dere har helt glemt det flyet med vakreste linjer av dem alle! nemlig Caravellen! Finere fly tror jeg ikke har tatt av fra moder jord! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det peneste flyet som er fra airbus A318 og opp til A321 syntes jeg, men hvis du skal ha noe virkelig pent noe så må det vel være en Airbus A321 i Novairs farger... :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Andersen Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Lockheed L1011 Tristar!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 En snart 8 år gammel tråd dette! Men noen fly er heldigvis fortsatt like pene og jeg sier BAC Concorde, Beechcraft B200 King Air og Supermarine Spitfire jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det peneste flyet som er fra airbus A318 og opp til A321 syntes jeg' date=' men hvis du skal ha noe virkelig pent noe så må det vel være en Airbus A321 i Novairs farger... :grin: [/quote'] FEIL! Qatar Airways farger :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 hehe... ikke prøv deg Even! Novair har de peneste fuglene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Sannes Riiser Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Dette har med smak og behag å gjøre, dette... Jeg syns Douglas DC-8 og Boeing 707 er noe av det vakreste som er laget! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 hehe... ikke prøv deg Even! Novair har de peneste fuglene Ikke pröv dere i det hele tatt! Alle vet jo at det peneste er Concorde(Air France farger!)' date=' og Airbus og ATR i CCM farger! [img']http://i16.servimg.com/u/f16/11/14/59/85/f-gyfk10.jpg[/img] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.