Gå til innhold

Glenn Tegnander

Members
  • Innholdsteller

    31
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Glenn Tegnander

  • Bursdag 26. aug. 2004

Glenn Tegnander's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Bilder av vym'n kan man se her /glenn
  2. Var selv på Borlänge i helgen. En fantastisk tur. For et sted og for et flygemiljø det er i Sverige. Var "Co-pilot" på LN-VYM, en to motors American General GA-7 Cougar. Totalt timer i luften i helgen= 8t. Flgende rute ble flydd: Kjevik-Ålborg-Kjevik-Borlänge-Bromma-Säve-Kjevik. Uforglemmelig helg :-) /glenn
  3. Fikk en meding fra SB i dag når jeg fløy. "Add player req". Hva betyr det? Den poppet op flere ganger i ett sett. /glenn
  4. Synes det var meget artig i går kveld. Mitt første flyinn, men har vært med på et par treningskvelder tidligere. Synes ENGM-APP gjorde en meget bra jobb. Dat var bra med trafikk og det var til tider veldig hektisk. Det som er mest irriterende er en del piloter som skal si så enormt mye. Det burde holde med det man skal si og ikke en masse annet pjatt i tillegg. Er det liten trafikk er det jo hyggelig med noen ekstra strofer. Til deres som er nye med Roger Wilco, bør dere ta en sjekk når det gjelder mic og lydnivå. Noen hører man ikke i det hele tatt, mens andre skjærer igjennom som skrikende unger... Gleder meg veldig til neste fly-inn. I'll be there [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] /glenn BRA127 (igår) [ 04-03-2002: Endret av: Glenn Tegnander ]
  5. Fikk opp 11.mars jeg oxo, men blei litt forvirra da det egentlig er 11.februar :-) I'll be there... /glenn
  6. I følge terminlista så er det treningskveld i kveld. Ville melde meg på men fikk ikke noe "option" for i kveld. Er det for sent å melde seg på? [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] /glenn LN-BDY
  7. Enig med det meste som ble sagt her ang. size o.l. Når det gjelder støy fra motorer så er en moderne to-takts motor (OS 46FX) mye "stillere", enklere å bruke og ikke fullt så tørst som en moderne fire-takt. Bruke av riktig propell er også viktig med hensyn til støy. /glenn Gullknapp Modellflyklubb
  8. Norge begynte å se etter nye fly i 1970 som kunne erstatte F-104 Starfighter. De så på F-16, Mirage F1 og Saab Viggen. F-16 vant "loddtrekkningen" og de ble bestilt i juli 1975. De bestilte 60 F-16A og 12 F-16B(toseter). Disse skulle bli bygd da på lisens i Nederland av Fokker. Leveransen startet i 1980 og ble avsluttet i 1984. Kilde: www.f-16.net /glenn LN-BDY [ 06-02-2002: Endret av: Glenn Tegnander ]
  9. Har selv installert SB for FS 2002 og det ser ut til å fungere greit. Det som jeg lurer på på er... kan man bruke SB inne i FS uten å måtte taske seg frem og tilbake (sim'n går jo i pause hver gang) eller må man lære seg alle "komandoene" å bruke chat-vinduet? Finner dette veldig tungvindt. Mulig jeg må leve med det eller kanskje noen har noen greie tips. Når jeg fløy igår, så jeg mye trafikk i SB, men jeg fant aldri noen fly i FS. Hvorfor det? Jeg prøvde å koble meg opp på treningsserveren/e til VACCN, men den koblet seg aldri til. Noen som veit hvorfor? /glenn [ 06-02-2002: Endret av: Glenn Tegnander ] [ 06-02-2002: Endret av: Glenn Tegnander ]
  10. quote: Opprinnelig postet av Kenneth G. Sørensen: Syntes jeg dro kjensel på et navn fra no.fritid.modellhobby ja.. Hehe.. LOL... ja verden er ikke stor [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] /glenn LN-BDY
  11. Driver selv aktivt i "hobbyen". Hobbyen blir så altfor fort en lidenskap. En annen link til en bra og innholdsrik side er denne. Her er litt om mitt siste prosjekt /glenn LN-BDY
  12. Har du litt mere info ang. treningskveldene? Hvor melder jeg meg på? /glenn LN-BDY (fersk som f&%@£) [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]
  13. quote: Opprinnelig postet av Arild Oldervoll: Han der kommer til å ta livet av seg en gang [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Ja det er jo det som har sjedd i en årrekke. Gutta flyr helt på grensen hele tiden. Man så jo hva sjedde med Wayne Handley og hans Turbo Raven. Han overlevde, men dette er jo et godt eksempel på hva som kan sje når man har bygd om maskinen til å strekke grensene enda lenger. Hvor er det acro miljø i Norge? Er det bare på Kjeller? /glenn LN-BDY
  14. WOW!!! Du har helt rett... den var rå!! Har studert den nøye og han gjør manøvre som er ganske spesielle. Pitts'n er jo ganske kraftig ombyggd men alikevel så gjør disse utstallede 3D-manøvrene rått inntrykk. "Limbo-kuttingen" i knifeedge-kombinasjonen, Torque-roll/tail-slide, og annen "Harrier" gjør inntrykk. Mannen er jo gal... drar sikkert 7-8 negative G i enkelte manøvre. Den råeste fullsize flygingen jeg har sett... og jeg har sett en del [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] /glenn LN-BDY
  15. Du viser stadig til ting du har lest om denne SAS-saken, Helge. Siterer du avisene/media eller siterer du SAS? /glenn
×
×
  • Opprett ny...