Alexander Storvig Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Er utrolig glad for at alle overlevde: Vg.no Btw, visste ikke at China Airways var et Taiwansk flyselskap. Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 hmm noen som føler for å slenge ut noen teorier på hva som skjedde? Brannen startet da motoren under den venstre vingen eksploderte, bare ett minutt etter at det kom til stedet det skulle parkere, sier en talsmann for flyselskapet. Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Noen sier at det er mulig det var en oljelekkasje. Andre igjen sier det kan ha vært en terrorhandling. Ikke vet jeg, men jeg er glad for at alle kom seg helskinnet ut! Siter
Lars B. Frostad Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Terrorhandling tror jeg i alle fall er det minst sannsynelige, er nok mye mer troverdig at en lekkasje og noe selv-antennelse har skjedd. Tror ikke de vil finne noe galt med de andre B738-maskinene til selskapet og datterselskapet. Noe galt har uten tvil skjedd i den ene motoren, da øyenvitner kan fortelle om smell i den - før brannen startet. Selve B738-maskinen var kun 5 år, en video til fra hendelsen her: http://www.nettavisen.no/verden/article1293515.ece Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 20. august 2007 Premium Medlem Skrevet 20. august 2007 mer om saken her Siter
Lars B. Frostad Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Btw' date=' visste ikke at China Airways var et Taiwansk flyselskap.[/quote'] Enkelt og greit svar, fra et annet forum: Det finnes 2 land som heter China. -People's Rebublic of China ----> Fastlands China -Republic of China ----> Taiwan/Formosa Siter
Andrew Thomsen Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Overskriften av tråden tatt i betraktning; eksploderte hele flyet, eksploderte hele motoren...eller var det bare en brann liksom?? Siter
Lars B. Frostad Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Tja, først var det vel styrbord motor som tok fyr/eksploderte. Så tok det ikke lang tid før hele flyet var et eneste stort flammehav. Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Spiller ingen rolle, men brann i babord motor skriver nettavisene det var som dro det hele igang Lars. Et eventyr i hvert fall at utgangen ble som det ble. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Ser det nå. Fuelsystemet er og blir det store banesåret. Man kan alltids klare å få maskinen ned på bakken, men når metallet blir revet opp eller en motor tar fyr blir resultatet ofte skremmende. Å gjøre den delen sikrere er ikke enkelt. For der sitter vi den dag i dag med sekstitallstenknikk, og utvikling i den retning står tydeligvis i stagnasjon. Siter
KJ Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Her ser dere litt mere. http://www.liveleak.com/view?i=0b8_1187619407 Siter
Johnny Molund Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 Virker som om det kan ha vært en drivstoff lekkasje i pylon over venstre motor. Når motoren ble stengt ned rant drivstoffet ned på varme deler av motoren og ble antent. (vitneobservasjon på cnn nå) Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 Lite spørsmål. Mulig jeg ikke ser det men brukte de kun 2 nødutganger? Trudde at det var 2 foran og 2 bak men det kan hende jeg ikke har lagt merke til det. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 På en B737-800 er det totalt 8 (nød)utganger, to foran og bak - samt fire "over-wing exits", hvor mange av nødutgangene de brukte - avhenger av situasjonen og evakuering i trygg avstand til flammene osv. Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 Ja oki. Det med 8 utganger viste jeg, men trudde man skulle benytte alle som var tilgjendelig. det så ut som det brant i motoren på den siden de evakuerte folk fra. Men men, bra det fungerer å få ut alle på halvparten av utgangene. Siter
Roald Hansen Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 Brannen startet på venstre side, så det var vel naturlig ikke å evakuere den veien. Både de bakre og fremre nødutgangene på styrbord side var i bruk (se bildet), og TV-bilder viste at folk kom ut over vingen før det tok fyr. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.