Gå til innhold

Tilbakemelding på Moderatorer


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

I denne tråden ønsker jeg å si noe tilbake til moderatorene slik vi har oppfattet dem her på forumet.

 

Jeg ønsker å invitere alle til å si det de føler og håper moderatorene ser litt i mellom fingrene og tar kritikken for kritikken og rosen for rosens skyld.

 

- Min tilbakemelding

 

Jeg har siden jeg registrert meg merket veldig lite av moderatorene har på forumet, kanskje vanskelig å forstå for noen, da jeg som kanskje andre ofte blir misforstått og ofte irriterer meg over små ting og tyter ut med gloser i hytt og pine for så å tenke på saken i etterkant og igjen i mange tilfeller angrer bittert over hva jeg både har sagt og ment i debattens hete.

 

Men når det er sagt så skal jeg også være såpass å innrømme at jeg også har fått min del av smekken på fingrene av både moderatorer og andre medlemmer. I likhet med mange andre setter jeg faktisk pris på å bli snakket til når det trengs så lenge ting ikke går på person og person only !!!

 

Min tilbake melding til moderatorene her på forumet som jeg til nå begynner å kjenne på forskjellige måter og ved forskjellig anledninger både godt og til dels mindre vondt er at de fleste gjør en forbasket god jobb generelt.

 

Jan Roar Rød har vært en god deltager blant forum moderatorene i den tiden jeg har vært registrert her, og Eirik Sørensen har vært mer eller mindre den mest usynlige moderatoren, dog tilstede når en minst venter en. Videre har Dag som moderator også vært tilstede på en respektable solid og til tider fornuftig og ansvarsfull måte. Gi og ta har fungert meget godt etter mitt syn..

 

Så til vår siste medlem som har tråd inn i rekkene av moderatorer i perioden jeg har vært registrert her. Vidar har måtte trå til fra første stund og skal så langt kunne høste kreditt for det. Han har prøvd å ta tak i sunne og usunne ting med åpent sinn og god forståelse. Men han har vel til tider vifte litt vel mye med pisken for enkelte og sannelig har det syntes også.

 

Jeg vil likevel belønne han for å implementere en ting som jeg la merke til i dag, en ting som så langt jeg kan huske ingen av de andre moderatorene har gjort fra før og det er:

 

Når en post eller tråd blir flyttet eller slettet i forumet så har vår nye moderator tatt i bruk den tingen jeg har savnet her på forumet nemmelig å begrunne hvorfor han gjort hva han gjorde.

 

eksempel

 

Dette emnet er blitt flyttet.

 

Feil postet, flyttet til FS2004 hvor tråden hører hjemme (og hvor det blir lettere å få hjelp :) ). -moderator Vidar-

 

Dette viser oss medlemmer hva som har skjedd og hvorfor. Enkelt ikke sant.

 

Hvor mange ganger har du/dere lurt på hvor i alle dager posten du postet eller leste siste ble av?

 

Hvorfor ble posten min slettet? ---- Bare for at en eller annen dust har begynt å personfiksere eller slenge dritt eller at diskusjonen har gått rett vest.

 

Vel, nå får jeg håpe vi vet hva som skjer og hvorfor det skjedde !!

 

Vel dette er min lille oppfattelse i en periode på forumet fra 2003.

 

 

I det store å hele er jeg temmelig fornøyd, men vær ikke trygg, jeg sier i fra når jeg mener noe er galt, godt, vondt, trist, og teit. he he

 

Keep up the good work..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Members

Stort sett enig med Tom.

 

Har ikke vært medlem/tjuvtitter lenge nok til å uttale meg så mye om de andre moderatorene enn Vidar. Men de var vel ikke så altfor aktive da.

 

Vidar gjør en meget god jobb. Og mye av målet til Vidar var at forumet skulle bli en triveligere plass og være.

 

Det har han lykkes 100% med.

 

En annen ting som vi brukere av forumet skal være klar over er at det ikke går an å skrive med tonefall ;) Vi skriver på forskjellige måter og kan oppfattes annerledes enn det som var hensikten. Stort sett er det meste som blir skrevet i beste mening. Er faktisk veldig moro å treffe forum-medlemmer "real-life". De er faktisk folk av kjøtt og blod og ikke bare et navn med avatar på forumet. Alle jeg har møtt er meget hyggelige :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening:

 

Forumet har blitt ganske kjedelig i forhold til før. Leste alltid de hete diskusjonene og måten de ble løst på uten hjelp av moderator. Var liksom en høydepunkt for meg når det oppstod uenigheter og het diskusjon(så lenge det ikke var drittslenging). Nå er forumet litt dødt, dermed er jeg ikke her like ofte som før.

Har til og med fjernet forumet som startside i Firefox, dette pga to årsaker, den ene er det nye screenshotforumet og det andre er at det har blitt kjedelig etter min smak.

Jeg personlig synes det var bedre før, når moderatorer bare viste seg når det var drittslenging på gang, og feilposting selvsagt.

 

Mvh Alex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig med Alexander. Jeg klarer fortsatt ikke se at det virkelig var så ille at vi trengte en morderator til. Tåler man ikke såpass, bør man holde seg til blink eller kapteinsabeltann.net ellerno. Når så i tillegg bildeforumene er ødelagt, for min del i hvert fall, er ikke dette lenger første og siste surfepost på hver eneste økt. Har hatt lyst til å si dette før, men hver gang har trådene blitt stengt før jeg har kommet så langt. Alle yrer om at det er blitt så fortreffelig, men dette har faktisk blitt ganske blodfattig og tannløst.

 

Sånn, nå er det sagt, og da er vel tråden sikkert stengt før jeg fikk trykket på posteknap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg maa si meg enig med de to over meg her. Syntes det var mye mer liv her fQr. Synes ogsaa Vidar er litt for hissig paa aa stenge traader, som egentlig ikke trengs aa bli stengt. Jeg husker for en stund tibake siden, saa ble dette emnet tatt opp. Men da ble traaden stengt. Og det med bildeforumet gjorde ikke ting bedre! Men men, Flightsim.no er fortsatt en OK side. Men det er ikke lenger en topp-favoritt!(Jeg vet at denne posten virker litt dum fordi jeg er i USA og ikke har tilgang paa de tre siste bokstavene i det norske alfabetet!)

 

Elias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok de fleste av oss fant mange av de heteste diskusjonene morsomme, men kanskje den/de det gjaldt ikke syntes det samme? Savner litt "nå går jeg fra forumet, og jeg kommer ALDRI tilbake" postene :grin:

 

Ellers så har jeg sagt det før, i posten ang. nye regler på forumet. Ting var ikke så galne at det var nødvendig med sååå strenge regler, og jeg må innrømme at jeg måtte finlese "pilotene svarer" reglene før jeg fant ut at også vi som ikke har sertifikatet, men kan litt, også har lov til å svare. Det tar bort litt av gleden ved posting at en må lese et regelverk i forkant, for å være sikker på at en ikke bryter reglene. Noe de fleste av oss uansett ikke gjorde før i tiden, og da uten strikse regler.

 

Screenshot-/bildeforumet har jeg diskutert før, i posten for det, men er fornøyd med dagens løsning. Setter stor pris på bilder som postes på gamle måten, for jeg orker ikke se gjennom bilder som legges inn på den nye måten. Den eneste som påvirkes av det er meg selv, og det er jeg som evt. går glipp av gode bilder på grunn av det. Synes i grunnen synd på Dag som bare prøver å gjøre ting bedre for oss alle, og så syter vi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening:

 

Forumet har blitt ganske kjedelig i forhold til før. Leste alltid de hete diskusjonene og måten de ble løst på uten hjelp av moderator.

Helt enig med Alexander, både når det gjelder moderering og bildegalleri.

Før kunne man diskutere en sak og bli ferdig med den. Nå skal det alt for lite til før man blir bedt om å holde kjeft eller pakke sakene og gå.

Så lenge det ikke er kraftige personangrep inne i bildet bør folk få diskutere ferdig så saken er ute av verden.

 

Det jeg heller synes moderatorer bør slå ned på er de titalls postene som klager på at tråden har sporet av, etter to poster utenom temaet. Dette er ett av få forum der folk blir hysteriske så fort noen poster noe litt på siden av temaet, og på de forumene jeg er innom der det ikke er noen som absolutt skal være "forumpoliti", funker det faktisk veldig greit at folk diskuterer noe annet i en tråd.

Det største problemet når noen kommenterer noe utenom temaet, er de som poster haugevis av innlegg med bilder av tog som har sporet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det går som regel alltid en av to veier.

 

Enten godtar folk det eller så forsvinner de til noe bedre....

 

De fleste vil jeg nå tro og håpe holder seg her og godtar det de blir henvist og dirigert til å godta, som i dette tilfellet er internets dårligste bilde forum og

en effektiv periode med tilsnakk og restriksjoner i et forsøk på å snu en stygg ny trend.

 

Som en av aktørene var det mer liv før ja, hete diskusjoner løste seg merkelig nok godt på egenhånd i de fleste saker, men også når moderatorene stoppet og slettet de uten av noen fikk beskjed om hvorfor....

 

Men i det store å hele, så lenge vi ikke morbid følger slike regler til punkt å prikke

 

Var liksom en høydepunkt for meg når det oppstod uenigheter og het diskusjon

 

Dvs. Å lage krangler for moro skyld i enkelt tilfeller så kommer vi langt tror jeg. Kjedelig, men sunt og langt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det gjelder måten retningslinjene følges, så vil det som vi nettopp så i snackbaren alltid være noen som ikke bruker emnefeltet riktig. Men hvor mange mener det er best å stenge tråden fordi emnefeltet ikke er informativt? Er det ikke da en fornuftig moderator bør endre tittelen på tråden og si ifra om det i en post?

Jeg mener ihvertfall det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har jeg bare mottatt positive tilbakemeldinger.

 

Lett å påstå det' date=' når alle tilløp til kritikk slettes.

 

At forumet oppleves kjedelig fordi det ikke er tilløp til krangling her har jeg store problemer med å forstå. Med mindre man ynder å kverulere og diskutere i høyt tempererte omgivelser.

 

Du legger ord i munnen på folk. Artig debatteknikk. Det som oppfattes som kjedelig, er at man ikke lenger tør skrive hva man tenker og føler av frykt for at en frem til da god tråd skal risikere å bli stengt/slettet.

 

Dette forumet er i stadig vekst, og da er det naturlig å foreta endringer og visse innskjerpinger for å unngå at det hele sklir totalt ut.

 

Er det ikke ødelagt, drit i å fikse det. All denne sytinga om at det var så ille før... jeg har fortsatt til gode å se at det var så ille. Noen tilløp var det, og det er det fortsatt. Mao., disse krafttiltakene har kanskje ikke vært så effektive?

 

 

Jeg ser jo at det er svært vanskelig å få aksept for endringer på dette forumet, men jeg tror at over tid vil det vise seg at de endringene som har vært gjort til nå har vært korrekte.

Sa du ikke nettopp at du kun fikk positive tilbakemeldinger?!?

 

 

Og - med STOR fare for å høres veldig arrogant ut - dersom man ikke liker forumet lengre, er det ingen som tvinges til å benytte seg av det.

 

Hvordan føles det å være eneste grunn til at tanken om å droppe flightsim.no fullstendig, i det hele tatt oppsto?

 

 

En kjapp kommentar til Tom: Dersom man som moderator følger reglene "morbid til punkt og prikke", har man jaggu meg ikke noe å gjøre i rollen som moderator. Retningslinjene er ikke et lovverk, så man får utvise litt skjønn... :) Lærpisken tas bare fram når det er nødvendig. :cool:

 

Så derfor stengte du nylig en tråd i stedet for å gi den en nytt navn, slik du lett kunne gjort. " :cool: ", my esel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...