Gå til innhold

Viking Airways - Virtual Airline + Portal utviking


Anbefalte innlegg

Det er mange stillinger som er ledig, og du kan kasnkje få stilling ja, men det kreves hjelp i oppstarten. Deler ikke ut stillinger om folk ikke gider å hjelpe til...

 

 

Status: Driver å jobebr med SMF forum for å integrerer dens login sammen med websiden, slik at man kun logger seg et sted og kun registrerer seg et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Det blir både Airbus of Boeing flåte.

NG serien er som et must.

 

Reidar: Ja jeg bor i Sarp, men er i Hallingdal for sommeren.

 

Stian: Åpnings dato tørr jeg ikek å sette, men så fort jeg brli ferdig med schedule systemet så åpner vi, akkurat nå så har jeg fått til registrering på siden integrert med SMF forumet, noe som er bra.

 

Jeg prøver å komme med nye ideer til VA sli kat selskapet blri atraktiv. Har mange nok ideer som kan implementeres, men verre er det med tiden for å gjøre dette.

 

Håper at mange blir med og at funksjoner i selskapet vil gjøre Viking Airways tiltrekkende.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips...

 

Husk å sjekke til slutt alle websider som offentligvises for skrive feil, ikke alltid like lett å legge merke til slikt selv, men sikkert veldig viktig for representasjonen sin skyld

 

Eksempel

 

Do you want to juin us? Maybe you have some questions? Please send an e-mail to martin (e-mail symbol) vikining-airways.com

 

Skjønner?

 

Uansett bare et tips og lykke til videre med prosjektet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius' date=' husk at det var niende.

Ikke for å prate styggt eller noe sånt, men tror ikke det holder.

De trenger nok en erfaren person som kan litt flere gloser enn det som står i "flight9" hvis det er den dere bruker.

Men for alt jeg vet, så kan du være et geni ;) [/quote']

Skjønner hva du mener :P. Men man må da få prøve seg ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott, håper at flere kan bidra etterhvert til feilretting.

 

Driver nå å tester Fs Acars. Skal prøve å programere inn støtte for både Fs Acars og FS flight kepper. Det blir riktig nok 2 forskjellige pireps i tilleg til fs passengers, men jeg skal samle de inn sammen slik at de ser bra ut på siden.

 

I tilleg skal jeg legge inn LivaAcars med støtte for både FSAcars og FS FlightKeeper. Koden har jeg klar for å vise posisjoner online ved hjelp av Google Maps, må bare samle data sammen og legge ut på websiden slik at det ser bra ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, siste status.

FS Acars er et "møkka" program. Makan til krangling for å kunne sente data til databasen.

 

Oki. Stettet en del info som jeg skrev for noen timer siten. Var alt for frustrert og IRRITERT på FSACARS som etter 5 timer jobbe fremdeles ikke ville legge inn data i databasen.

 

Men good news nå! Det fungerer bra nå! slik at Pireps kan legges inn i databasen.

 

Det blir ikke så bra som med FS Fligkt Keeper, men jeg lovte søtte for begge i tilleg til FS Passengers og løften skal jeg holde!

 

Jaja tilbake til utviklingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status oppdatering:

Har da kommet i kontakt med en hyggelig kar Erik som tok på seg ansvaret for å lage ruter. Så han lager noen ruter slik at vi kan bestemme.

 

Videre i helga komemr jeg til å jobbe med pilot roster og pireps.

 

Jeg har et spørsmål til dere.

Når vi skal lage ruter så har vi 2 valg vi kan gjøre.

 

1. Lage ruter separate for B737 og A320

2. Lage felles ruter der folk bestemmer selv om de vil fly B737 eller A320.

 

Men tanke på mitt system der vi tilordner fly til bestemte flighter og at flyet må tilbake for at neste flight med samme maskin kunne flys så er løsning nr 1 den mest riktige og mest realistiske i forhold til virkelig selskap.

Men dette vil da resultere at hvis vil lager en rute: Oslo-Paris for sier at denne skal brukes A320 med reg.nr VA-001 på så vil ikke denne ruten kunne flys med B737 med reg.nr VA-002. Samtidig så rute: Oslo-Berlin som skal flys med B737 reg nr. VA-002 vil ikke kunne flys med A320 reg nr. VA-001.

Faktisk ruter som er beregnet for B737 vil aldri kunne flys med A320 og omvendt.

Dette er forsovidt greit, men vi har som regel flere B737 entusiaster en A320. Det vil føre til at B737 folk vil aldri fly oslo-paris noe som kan være en liten ulempe.

 

Så forslaget med tanke på systemet mitt er å ha tilordning av reg nr til flightene men at vi har på en måte 2 fly med samme reg nr. DVS. DE som vil fly oslo-paris med B737 skriver i Pirep systemet at de flyr en B737 med reg nr VA-001. Neste dag om det finnes noen som vil fly Oslo-Paris med A320 så skriver han/hun at det blir benyttet en A320 maskin med reg.nr VA-001

 

Dette er svært urealistisk men på den måten er alle fornøde.

 

Jeg håper på litt inspill her.

 

Jeg personlig kunne tenkte meg å splite i B737 og A320 ruter og si at dersom vi ikke har noen B737 flighter den dagen så får folk fly A320 eller la være, men dette vil være nesten sånn diktator avgjørelse og vil heller spørre dere om mening. Jeg mener realismen er viktigst, men da blir det mange irritert tror jeg.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du vet så jobber jeg med websiden.

Registrering og slike ting er nå på plass.

Designen til websiden er fastsatt, logo også. domenen er kjøpt inn.

Repaint til Dash8-Q100 og A320 er nesten klar.

 

Vitere skal jeg løse pireps, roster og live acars.

 

Som jeg skrev lenger oppe så tok Erik på seg jobben med ruter. Men her har jeg et lite dilema.

Les gjerne min forrige post og legg din mening om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status oppdatering:

Til stor hjelp av Erik nye ideer og noen små endringer har blitt innført.

Rute system er godt i gang og websystem utvikingen går fremover med ganske bra fart.

 

Noen stå dager har det vært av nett og jobb årsaker.

 

Jeg kommer snart til å anonsere ledige stillinger i selskapet men ikke helt ennå.

Følg med og kanskje du kan bli med teamt vårt.

 

Dato for åpning av selskapet tørr jeg ikke å sette nøyaktig, men jeg kan trygt si i første havldel av høst i år. Det kan bli tideligere, men det kan bli litt senere. Kommer ann på om jeg får nok tid foran PCen og om vi ikke kommer på nye ideer som vi skal få inn i selskapet. Følg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status oppdatering:

 

Rutene begynner å falle på plass.

 

I samarbeid med Erik har vi klart å samle alle tankene og vi vet hvordan VA skal fungere.

 

Vi har goså bestemt oss på hvordan Passenger, Cargo, Business og Air Taxi divisjonen skal fungere.

 

Siden: Systemet begynenr å ta form. Mye er ferdig. Men fortsatt en del som igjenstår, men jeg er godt i rute med utvikingen, som går uten store problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin: Bare et tips. Jeg har fløyet for mange forskjellige VA opp gjennom tidene

og samme feilen MANGE gjør er ranking systemet.

 

Det som gjør det kjekt og utfordrene for en pilot er ikke å logge masse timer

(finnes sikkert noen unntak).

Man kan jo da sette på en tur fra ENGM -> KJFK og vips har man akkumulert opp

MANGE timer ved bare å gjøre EN takeoff/landing.

 

Det er da lurere å logge antall flightlegs (flyturer) og på toppen av dette

ha et ratingsystem for hvilke flytyper man har lov å fly i selskapet.

 

Eksempel 1:

Ny pilot blir ansatt og kan fly CRJ-200 og må fly minimum 10 turer med dette før

han kan ta teoriprøve for First Officer på Boeing 737. Etter bestått prøve

må han så ta en checkride (logget via ACARS) hvor man sjekker landingshastighet

vekt etc. for å se at han mestrer flyet. Etter et gitt antall timer kan han

videre forfremmes fra F.O. til Kaptein o.s.v

 

Eksempel 2:

Ny pilot blir ansatt og har lang erfaring fra tidligere VA. Kan da bli ansatt

direkte inn på Boeing 737, men må alikevel begynne som F.O og jobbe seg opp til

Kaptein rank.

 

Dette gjør det MYE kjekkere og mer realistisk.

Etter hvordan prøvene blir lagt opp kan man faktisk lære en del av dette.

 

Et av verdens eldste VA kjører dette systemet og det fungerer utmerket hos dem.

 

mvh.

Tomas Bakke

DVA4559

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomas,

Vi skal ikke i denne fella.

Det kommer ikk til å bli 100% slik du beskriver, men det blir på langt ikke slik som de fleste VA.

Det er derfor utviklingen går sakte men sikkert fremover.

 

Og jeg kan forsikre deg at eksamen blir ikke å svare på masse spørsmål. Det er så enkelt å beste slike prøver at det skjer bare ikke.

 

Alt vil skje vi Acars. Jeg har tatt beslutning sammen med Erik at vi skal kjøre kun på Fs Flight Keeper, da FS Acars på ikke i nærheten så avansert + at utviklingen at dette programet har stoppet opp. Jeg håper at jeg kan få rabatt på dette programet til vår VA slik at den blir biligere.

De som ikke har creditt kort og kan ikke kjøpe lisensen selv vi kunne kjøpe den av meg da jeg komemr til å ha 2 lisensert kjøpt inn til enhvertid slik at våre piloter kan enkelt kjøpe det av oss til samme pris.

 

De som på død vil ikke kjøpe for mulighet til å fylel ut pirep manuelt men det vil da ikke få tilgang til alle funskjoene i VA.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjøre det.

Jeg og Erik har konceptet klart for hele VA, jeg må bare få programert systemet ferdig.

Forløbig har utviklingen stoppet litt, untill jeg kommer tilbake fra ferie.

 

Vi kommer til å trenge hjelp til div. ting etterhvert, men jeg avventer med å skrike om det untill systemet er litt mer ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver så godt jeg kan å blir ferdig så fort jeg kan.

Jeg satt dato til 1. october og det skal jeg prøve å holdte.

 

PAX Divisjonen er nesten ferdig, men bare nesten. Prøver å jobbe med systemet noen timer hver dag, men siden jeg er alene om ren utvikling så går det ikke i lysets hastighet akkurat. Bra at jeg har sånn ild sjell som Erik som kan ta seg av ruter osv...

 

Eksamen vil bli litt anerledes enn det som er vanligvis. Jeg har ikke oppleget klart ennå, men kan si det at eksamen vil bli først og fremst en praktisk prøve.

En ny praktisk prøve må du ta for hver gang du skal gå oppi rank.

Det er ikke noe time basert rank som i det fleste VA slik at man kan fly 3-4 lang turer og går man oppi rank. Vårt system vil bli basert på poeng. Slik at vi vekt legger på pilotens skills og ikke antall timer han gidder å sitte foran spakene.

Som du sikkert vet så er det ikke vanskelig å sette flyet i GPS-NAV modus, man trenger lissom ikke mye skils for å få det til. Men eks. å lande flyet på et vanskelig sted, eller vanskelig vær er litt mer krevende ikke sant?

 

Mer sier jeg ikke om opptak og poeng system until jeg og Erik er 100% enige om det hele og systemet er på plass.

 

Når det gjelder repaint så ja det blir repaint til Wilco sin A320, PSS, IFDG osv... Dersom du er Airsub fan så har du kommet til riktig sted da jeg selv er stor Airbus fan. Ikke for å si noe negativt om Boeing, men noen liker det ene og neon det andre, men det blir selfølgelig begge deller å velge i vårt VA. Det er derfor Erik sitter så mange timer foran spakene og finner ut ruter og tider osv.

 

Stor, stor takk til han.

 

Dersom du ser på topp grafikken på siden vår så har du et bilde av A320 fra ifdg med vårt repaint. Det er vært å legge merke til at flyet vil se litt anerledes ut når vi åpner enn det som er på bilde nå. Det er fordi jeg har fått noen flere ideer til grafikken på flyene som gjør at flyene vil se mer proffe ut. Men man må bare få tid til å gjør det hele.

 

Om du eller noen andre har lyst å bidra med noe så ta kontakt å fortell hva du/dere har lyst å drive med. Er nok å ta tak i. Jeg skriver ikke om ting jeg trenger hjelp til da jeg er ikke sikker på hva du/dere kan. Lettere om jeg får vite ferdighetene så kan jeg fordelle ansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...