Gå til innhold

Viking Airways - Virtual Airline + Portal utviking


Anbefalte innlegg

  • Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Tenkte skulle fortelle litt status.

 

Det her ikke skjedd så mye den siste tiden. Grunnen til dette er at jeg har flyttet og har brukt nesten 2 uker på det, med all kjøring, pakking, vasking, bygging av fyller osv...

Tenker at jeg får i gang tempo på arbeidet ganske snart.

 

Men ikke alt som har stått helt stille. Jeg har endrett litt design på flyene slik at de ser enda bedre ut (etter min mening).

 

Erik har jobbet hardt de siste månedene med å lage ruter og avgangstider.

 

Vi har også bestemt oss for hvilke fly som skal tas inn i selskapet i begynnelsen og en del praktiske ting som jeg forteller mer om når jeg blir ferdig. Grunn prinsippet på divisjoner og driften av selskapet har også blitt revidert. Dette for å prøve å bli mer unik i den store VA verden.

 

 

I forbindelse med painting osv. så etterlyse jeg en som vil være med oss og som kan ta på seg ansvaret som Vice President Fleet Manager.

Oppgaver vil bestå av å finne fly som vi kan bruke i selskapet, all data om dem, drive med repaint av dem og testing. De som er interessert i det kan sente meg PM eller poste her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempe bra at dere er med:)

Trenger virkelig hjelp.

 

Akkurat nå så får jeg ikke gjort noe med VA. Dette slyldes PC problemmer.

Har byttet stasjonære PC, men det viser seg at de to 2GB ram modulene er defekte så jeg må få tak i nye.

Det vil desverre ta litt tid, men jeg jobber så fort jeg kan.

 

Melder i fra når jeg er klar igjen til å fortsette og når vi skal prate litt sammen på MSN for å fordele litt oppgaver.

 

Takker igjen for interessen.:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide emd liten oppdatering.

 

Etter å ha jobbet en del med integrering av FS Flight Keeper så har jeg bestemt å snu. Dette innebærer at jeg integrere FS Passenger i VA og legger FS Flight Keeper på is inntil videre.

 

Det tror jeg er gode nyheter for de som har FSPAX og har lyst å fly for vår VIK.

 

Jeg er desverre forsinket med utviklingen av VA pga. PC problemer og mye skole arbeid. Men ting går sakte men sikkert fremover.

 

Dersom det er noen som er flinke til Repaint og kunne tenke seg den jobben så blir jeg veldig glad for all hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som lurer på hva som skjer.

 

Det har blitt en del endringer i VA. Noe som førte til at jeg måtte reprogramere noen av funksjonene for å tilpasse endringene.

 

Nå er jeg i rute.

Er 85% unna å lage støtte for FSPAX. Etter mye om og men har ejg bestemt emg at jeg komemr til å lage støtte for FSFK også for de som vil ha mer utbytte av å fly hos oss.

 

Vi søker fremdeles om en som kan painte.

 

Det er en del som må gjøres, men jeg jobber så fort jeg kan. Det har kommet en del hinringer underveis slik som PCen jeg skrev om tideligere, skole prosjekter og nå reprogramering. Så er det slik at jeg klarer ikke å estimere om en liten programerings bit vil ta meg 2 min eller 2 timer. Browser kompatibiliteten har også ført til at jeg brukte en del tid på små ting som burde ha fungert i utgangspunktet.

 

Jeg tørr ikke å fastsette noe dato for åpning av VA, men jeg skal jobber så mye og så fort jeg bare klarer, men samtidig, jo mer tid jeg bruker jo bedre tjeneste jeg klarer å lage.

 

Men igjen, beklager forsinkelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg opplyse at FSPAX integreringen er i 90% ferdig.

Vi jobber nå med å finne skala som skal brueks for at pilotene skal gå oppi rank.

 

I tillegg jobber vi med å lage et poengsystem basert på FSPAX der vi gir poengene til pilotene når de har avgitt en pirep.

 

Vi kommer ikke til å bruke FSPAX direkte, da vi bestemte at vi skal manuell godkjenne pirep og heller lage en eget poeng system.

Dette er blant annet fordi vi har laget systemet for å støtte FSFK i fremtiden.

 

Håper vi kan bli ferdig med dette innen kort tid slik at vi kan begynne å teste systemt.

 

Forum er også på plass, igjenstår noen små justeringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering.

Utviklingen av VIK går fremover.

Er nesten ferdig med eksamenssystem + det ble gjort noen beslutninger i VIK som gjør det litt lettere for meg (med tanke på mengden) å utvikle ferdig portalen.

 

Mateusz som er vår Skole og Eksamesn sjef har fått Øystein til å lage Viking Airways painten for PMDG 737-700 med winglets.

Her er resultatet:

V-A1.jpg

c.jpg

a.jpg

 

Det har blitt en del diskusjon oss i mellom og noen av dere som har lyst å bli med i VIK, angående Pirep system.

Det har blitt tatt en beslutning på det i går, som gjør det litt letere for dere som flyr Vatsim å ungå å måtte bruke FSPAX, men at dere kan fremdeles bruke den om ønskelig.

Systemet på det er ikke ferdig utviklet men det er noe jeg kommer til å gjøre i nærmestedagene.

 

Inntil videre kos dere med bildene av PMDG painten, fordi den er helt RÅ mener jeg.

Forøvrig diskusjon om painten finner dere her: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=376869&fpart=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest du har fått en riktig bra paint på denne maskinen. Den gjør seg svært bra og gir ihvertfall meg en herlig assosiasjon til ett reelt selskap. At Viking Airways er rent virtuelt uten å være "kopi" av noe eksisterende selskap ser jeg på som ekstra positivt, men slikt vil der jo altid være forskjellig syn på og meninger om. Håper jeg med tiden får anledning til å fly King Air'en med disse fargene. Uansett, flott arbeid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide med liten oppdatering.

 

Grunnen til min skole gang, og det at jeg har kun 1,5mnd igjen til jeg er ferdig med normal undervisning på høgskolen så skjer det lite med utviklingen. jeg jobber med det når jeg får tid, men grunnen skole så er det ikke alltid at motivasjonen er på topp.

 

Vi har da som vanlig kommet med endringer i VA noe som fører til mer jobb på programmeringsfronten. Men ting begynner virkelig å dette på plass.

 

Nye servere er sikret. Eksamen og skole sjef jobber aktivt med materialer og eksamensform. Og jeg som alltid sitter og programmerer:)

 

Å lage en VA basert på et ferdig system er små mat, men her uvikler jeg sammen med Erik og Mateus en egen portal og eget VA system. På den måten har vi ingen begrensninger. Jeg kunne selvsagt bruke systemer som VAFinans osv. men eget er eget:)

 

Av systemet for å kunne åpne PAX divisjon er det virkelig lite som i gjenstår, men jeg må bare ha tid til det.

 

Vi har bestemt at motorene vi kommer til å bruke på de fleste fly er CFM motorer.

 

I tillegg blir selskapet basert på delvis offline og delvis Vatsim flyvning.

Alle flyene opptil CAT-3 (Cat-3 hos oss er Dash8) kan brukes offline og online, men alle flyene fra og med Cat-4 (Cat-4 hos oss er A320 og B737) SKAL brukes på Vatsim.

Vi kommer til å lage noe av skole opplegget med tanke på å få folk ut på Vatsim.

desuten om de skal fly B737 eller større så må de ut på Vatsim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere lurer på hvordan systemet blir og hvordan siden ser ut, ta kontakt med meg på MSN eller PM.

 

Utviklingssiden er ikek ferdig og der et mye feil informasjon som står det + at masse skrivefeil som må rettes.

 

Jeg prioriterer systemet fremfor informasjon eller skrivefeilene.

 

Som sagt, vær vennlig og spør dersom du skal surfe på denne siden. Sette pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert.

Dette er et valg som vi i staffen har tatt.

 

Desutten, hadde du hatt lyst å komem ut på Vatsim så ville du heller satt pris på det, at vi skal lagge opplæringsopplegg med oppfølging for de uerfarne som vil komme seg ut på vatsim.

Dette innebærer ikke kun neon pdfer, men også oppfølging (en slags mentor opplegg) + at vi kommer til å få minst 2 ATCer i VA som blir til pilotens disposisjon, og som kan brukes for trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur dette blir ett bra VA når det står ferdig.Det at d er krav gjør bare at nivået øker på pilotene å hjelp for å fly på vatsim hadde ikke jeg takket nei til da æ sku første gang ut online.Stå på.....!å til dere som ikke flyr online:Prøv å ta det steget så ser du hvorfor det blir holdt kurs for dere.En ny verden åpner seg i simulatoren din :)ha en fin ettermiddag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Øystein :)

Slike kommentarer gjør at usikkerheten rundt våre beslutninger minsker.

Og det gir oss indikasjon på at vi tar de rette beslutnignene.

 

Vi jobebr så godt vi kan, og kunen sikkert åpnet for lenge siden, men vi åpner ikke før vi selv er fornøyde. Alt skal være 100% ferdig.

Systemet skal fungere 100% slik vi vil at den skal gjøre.

Informasjon skal være 100% korrekt og det skal bli 0 skrive feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke slikt ment Martin.

Såklart setter man pris på å ha ordnetlig hjelp til å komme på VATSIM første gangen. Men det at der er satt slike krav, at man MÅ fly på VATSIM for å fly 737 og andre "store" maskiner. Da blir dette ett VA for dem som tar simmen sin veldig alvorlig, og alle som er usikre holder seg unna fordi de er redd for å drite seg ut på VATSIM fremfor andre. Men det er bare min mening. Er ikke på noen måte for å dra ned VA'et ditt, det virker kjempe bra etter å ha lest om det. Og jeg ønsker masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...