Gå til innhold

Viking Airways - Virtual Airline + Portal utviking


Anbefalte innlegg

Hei.

Dere har sikkert lagt merke at jeg var interessert i VA for en liten stund siden.

 

Holder på å starte et nytt VA som ikke er basert på noen eksisterende flyselskaper men som en selvstandig VA med egen logo, navn osv.

 

Spørsmålet mitt er om noen vil være med på å utvikle et slikt VA fra bunn?

Trenger hjelp til alt mulig rart, fra velkomst melding til annet info.

PHP og Mysql kunnskaper kan også være nyttig. (Jeg kommer ikke til å bruke avansert måte å programmere siden på, da jeg ikke ser hensikt med det i så enkelt, men omfatende system).

 

Kan sikkert få til alt alene men da vil alt ta ganske lang tid, da jeg ikke har 24/7 til å drive med dette i tillegg til flyging.

 

Ideen bak dette er ført og fremst lysten til å fly med noe eget + at jeg ikke har noe følelser for verken SAS, Norwegian osv...

 

Ting som blir implementert på sikt:

- VA kommer til å drive 3 hover kategorier (PAX, Cargo og Charter/Corporate)

- Eksamen under ny registrering av piloter som vil joine

- Raking av piloter med mulighet til degradering.

- Flåte som består fra Airbus, Boeing osv..

- Fast rute tabell med kart

- Hubs og forbindelser

- Pirep med FS Flight Keepe

- FS Passengers

- Fly booking (Tanken her er at folk , som er inne på sidene kan legge inn virtuelle charter bestillinger, slik at vi kan fly enten et PAX, Cargo eller Corporate flyging til ønsket destinasjon.

- Statistikk: beste piloter, mest brukte fly osv..

- Training center der nye piloter kan lese og lære å fly.

- Flyging både online og offline slik at alle kan få mulighet til å fly ikke bare de som flyr online.

- Alle piloter kan være med på å bestemme i VA. Enten det er ny rute, nytt fly, repaint osv... Tanken er at VA kan være litt mer medlemsstyrt, selvfølgelig til en viss grad.

- Har sikkert glemt alt jeg hadde notert i hodet mitt men kommer sikkert på mer etter hvert.

 

Per dags dato så har jeg kjøpt domene, laget logo og holder på å lage design på websiden. Samtidig driver jeg å tester Pirep og LiveAcars med Fs Flight Keeper og tracking via Google maps.

 

Som jeg har nevnt litt tideligere i denne posten så skal portal systemet være programmert ved bruk av enkel php og mysql metode.

Jeg håper at til slutt kan den legges ut til nedlasting, slik at andre VA kan få nytte av enkel laget VA portal-system.

 

Sikkert noen som kommer til å slakte meg og hele den posten, men: livet er fullt av forskjellige meninger, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Det er flott dere stiller opp.

 

Glemte å nevne. VA heter Viking Airways - Virtual Airline og webadressa er www.viking-airways.com

 

Jeg har satt opp forløbig side for å informere at VA kommer.

 

Dere som er interessert. Kan vi ta en prat på MSN?

 

Dere trenger ikke å ha noen webdesign kunnskaper, er nok andre ting som skal på plass med et slikt prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FSLog er jeg ikke kjent med, men dersom det er et øsnke fra piloter i VA så skal jeg selvsagt legge det til!

Det er det som er hele poenget. Dersom noen har et forslag, og forslaget er bra osv så skal dette inplementeres.

 

Repaint til FSX har jeg ikke forløbig da jeg ikke bruker FSX, men det skal selvsagt på plass det også.

Vi skal ha et eget nedlastings dell med repaints og dersom fly er gratis også hele fly pakker.

 

Bruker du standard Airbus fra FSX , kjøpt eller nedlastet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iFDG Repaint til A320 har jeg ber dags dato. Hvis du går inn på linken så ser du del av screensot (iFDG A320) med denne repainten.

 

Jeg bruker photoshop til repaint og så et verktøy som heter imagetool.exe for å konvertere bilder fra BMP (24/32 bit) til DXT1/DXT3. Samtidig så bruker jeg Abacus FS Repaint til forhåndsvisning av flyet i 3D (lettere enn å starte flight simulator hele tiden).

 

MSN adressa mi er: martinas80(e-mail symbol)msn.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten:)

 

Driver nå å lager en plan på hva som skal på plass.

 

Kanskje vi kan ta en liten MSN møte en gang så kan jeg presentere ideene mine og så kanskje noen har flere ideer?

 

Det jeg jobber med nå er:

 

- Pirep, via FS Flight Keeper

- Live Acrars via FS Flight Keeper og Google maps.

Det skal noe programering for å få data ut av databasen på en fin måte. Det ordner jeg.

 

- Neste steg blir å lage en registrerings skjema og eksamen(Her trenger jeg hjelp til spørsmål og til forslag om hvaslags felt bør være med, Jeg har en viss formening om hva som skal taes med, men tar gjerne noen forslag).

 

- Videre må vi besteme hoved base og flyruter. Noen som er god på flash?

I utgangspunktet kunne jeg tenke med hoved base på Gardemoen men Torp har også vært under tankene. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det. Blir nok Gardemoen som hoved base. Har også skrevet det på websiden så la oss holde oss til dette.

 

Har også tenkt på hvordan man kan legge inn litt mer TeamWork i selskapet.

 

Ideen jeg kom på er veldig enkel.

Vår flåte vil bestå av viss antall fly (flere og flere jo flere piloter vi har), men det blir ikke like mange fly som piloter. Flyene vil være asignet til visse flyvinger, dvs. dersom noen flyr Oslo - London så må samme personen eller en annen fly London Oslo ellers vil ikek det bli mulig å fly andre flyvinger som denne bestemte maskinen skulle brukes på.

 

Det vil gi en ganske så bra realisme i VA. Dersom dere synes det blir for dumt så si gjerne i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cargo tenkte jeg på:

 

CAT 1 og 2: Fokker F50 og Beachcraft 1900 passer vel fint her?

CAT 3: B737 200F

CAT 4: Airbus A300F

CAT 5: B747 400F

 

Å dæven! har ikke lagt merke til. Et gammel screenshot som har sniket seg inn der. Har så mange kopier i photoshop layers at savet med feil bilde. Godt eksempel på at jeg jobber med siden alt for mye midt på natta.

Skal rette det opp. Sorry! :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en samtale med Lasr kom det fram en ting jeg ikke tenkte på.

 

Saken gjelder FS Flight Keeper. Dette er et payware som koster 28$. Fs Flight Keeper er hel automatisk Pirep program med innebyget Live Acars tracking.

Det er kasnkje litt for optimistisk fra min side å tro at folk vil legge ut 28$ for dette programet selv om den er VELDIG BRA.

 

Så jeg komemr antagelig legge inn støtte for FSAcars også som er Freeware slik at de som ikek vil kjøpre FS Flight Keeper har mulighet til en annen Pirep system.

 

Eneste er at FS Acars er lite avansert i forholf til FSFK.

 

Det hele vil resultere at jeg komemr til å dele Pireps i 2 deler. En for FSFK og en for FSAcars, da de ikke kan bruke den samme tabellen i databasen og info de logger er forskjellig.

 

Kan jeg da spørre dere om mening?

Jeg vet at å kreve at folk kjøper FSFK til 28$ er ikke aktuelt da dette vil bare skreme dem og at FSAcars (frewware) er et must, men tanken min ve å bruke de 2 programwarene er at vi ikke får mulighet til å fylle ut Pirep manuelt.

Hvorfor?

Jo har lest en del på nettet at folk gjør mye feil når de fyller ut Pireps og derfor hvis vi bruker FSFK elelr FSAcars vil sansynligheten for feil være nesten burte.

 

Synes dere det er greit? Eller manuell PIREP utfylling er et must?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...