Gå til innhold

Virtual Braathens?


Kim Jørgen Brenna

Anbefalte innlegg

Hei!

Lånte Braathens-DVDen av en kamerat av meg og fikk en kanskej litt "vill" idè om å

hvor kult det ville vært å starte opp Virtual Braathens på Nytt? :D

Jeg kan jo null og niks om Web-planlegging,men jeg hadde gjerne blitt med på teamet, finne litt informasjon og slikt.

Så da må jeg jo nesten spørre om noen er intressert? Jeg synes det er en fin måte å opprettholde minner om Braathens :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det minste problemet ;):D

Skal de bli noe ut av dette så trenger jeg en som kan lage Webdesign og ulike programmer slik som PIREP's og andre nyttige ting.

Det trenger ike være noe hyper avansert,men et helt greit VA med PIREP-system,og mange ruter som Braathens hadde og kanskje ett forum :)

Og selfølgelig designe må jo være veldig likt ett design som Braathens har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et rimelig greit forslag.

Men hva er planene for et nytt virtual Braathens?

 

- Skal det være slik at man tar for seg alle fly og ruter som Braathens har hatt gjennom tidene?

 

- Skal det være slik Braathens var før oppkjøpet av SAS?

 

- Skal det være med nye fly og ruter som Braathens ikke har hatt? (mer useriøst)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje de samme tankene Per G. Braathens hadde, for han har jo

startet opp igjen Braathens (på en måte)

 

Braathens Gjenoppstår:

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/06/11/503242.html

 

Ny hjemmeside:

http://www.braathensaviation.com/

 

Hva med å lage en Virtual Braathens (Aviation) ??

 

Jeg har en nesten ny webserver, men denne skal snart flyttes,

så jeg kan ikke påta meg å ha noen side riktig enda. Kanskje senere. .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at Braathens Aviation ikke driver ruteflygning under det navnet, men at selskapene Transwede og Malmö Aviation gjør den jobben.

 

Men det kunne jo gå ann å lage et allsidig og spennende VA med de selskapene som omfatter Braathens Aviation, + at man i tilegg kunne ta med Braathen slik det var før SAS kom på eiersiden.

Det vil da se slik ut:

 

Virtual Braathens Aviation:

- Transwede

- Malmö Aviation

- Braathens; slik det var før SAS tok over selskapet

 

Hvorfor ikke samle alle "Braathens selskapene" under samme VA?

Man får da mulighet til å fly tre selskap og mange ruter. VA-et blir da mer spennende og vil tiltrekke seg mer folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, Jeg holder på å lage en webside for mitt eget VA selgskap.

Vet ikke om den blir lagt ut slik at andre kan være med men inntil videre så skal jeg selv fly med mitt eget repaint på flyene osv.

 

Men tilbake til emnet. Dersom noen trenger hjelp med Pirep, Live Acars (med google map), Webdesign, Portal løsning, Forum, osv. så er det bare å spørre. Kan godt hjelpe til.

 

Dersom du vil starte et Virtual Braatens og så holder jeg på med mitt eget VA så kan vi jo hjelpe hverandre eller hva?

 

Er bare å ta kontakt på msn eller noe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..

hvor kult det ville vært å starte opp Virtual Braathens på Nytt? :D

Jeg kan jo null og niks om Web-planlegging' date='men jeg hadde gjerne blitt med på teamet, finne litt informasjon og slikt. [/quote']

 

Hei utviklere av Virtual Braathens.

Vi i Virtual SAS Norge teamet, tidligere Virtual Braathens (vel å merke) ser for oss at vi kan bistå med hjelp til oppstart og drift (den får dere ta dere av selv sånn rent formelt) av Virtual Braathens.

 

Vi synes det er flott at noen tar initiativet og synes idèen er fremragende.

 

Vi ser for oss at vi kan opprette et sub domene for dere, enten www.virtualsasbraathens.com/braathens eller braathens.virtualsasbraathens.com - Vi er veldig åpne for hva vi skal velge av domene, og det er frie tøyler. (En viss begrensning er om vi bruker det selv i driften såklart)

 

Dere kan få lov å kjøre på vår pilot database hvor de piloter av oss som vil gå tilbake til "the good old times" kan fly for dere, i tillegg skal dere få muligheten til å ha deres individuelle kandidater. Dette vil den enkelte bruker få valget om ved registrering hos oss.

 

Dere skal få tilgang til deler av operativ systemet vi bruker som dere trenger for å opprette siden, hvilket design dere velger blir opp til dere.

 

Men husk at dere da legger dere under oss som Virtual SAS Norge, selv om det er opp til dere hva dere gjør med saken.

 

Hva sier dere, høres tilbudet interesant ut ?

Svar erbødigest.

 

Med vennlig hilsen

Virtual SAS Norge teamet

v / Kim Andre Lindin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i det Lars Otto skriver.

Det burde være et Virtual Braathens Aviation som omfatter Malmö Aviation, Transwede, Braathens og Braathens S.A.F.E. (hva står "S.A.F.E." for forresten?).

Da vil selskapet omfatte mange flere flytyper og vil være mer interessant siden folk kan fly mange forskjellige flytyper.

Ta f. eks. Norwegian som bare har B737. Hvis jeg skulle blitt med i et VA, så ville jeg da heller blitt med i et VA som har fly fra tre selskaper (evt. fire med Braathens S.A.F.E.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var utrolig flott å høre det Kim Andrè sier; at Virtual SAS Norge kan bidra med hjelp!

 

Jeg er helt enig i det Lars Otto skriver.

Det burde være et Virtual Braathens Aviation som omfatter Malmö Aviation' date=' Transwede, Braathens og Braathens S.A.F.E. (hva står "S.A.F.E." for forresten?).

Da vil selskapet omfatte mange flere flytyper og vil være mer interessant siden folk kan fly mange forskjellige flytyper.

Ta f. eks. Norwegian som bare har B737. Hvis jeg skulle blitt med i et VA, så ville jeg da heller blitt med i et VA som har fly fra tre selskaper (evt. fire med Braathens S.A.F.E.). [/quote']

 

S.A.F.E = South American Far East

_________________________________________

Hva med å ha det slik, bare en ide altså:

Virtual Braathens:

 

- Braathens (før SAS-eierskap)

- Malmö Aviation (Braathens Aviation)

- Transwede (Braathens Aviation)

- + At medlemmene, som Kim Andrè er inne på, også kan fly i SAS Norge

 

Det ville blitt et veeeldig allsidig VA! ;)

Vi ville da fått to samkjørte VA med mulighet for å fly fire selskap! Noe som ville blitt ytterst poppulært!

 

Grunnen til at jeg ønsker Braathens Aviation (Transwede og Malmö Aviation) med i Virtual Braathens er at før oppkjøpet eide jo faktisk braathens de to svenske selskapene. :)

 

Men uansett hva dere gjør, så ønsker jeg dere lykke til med Virtual Braathens! ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...