Kim Jørgen Brenna Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 Hei! Lånte Braathens-DVDen av en kamerat av meg og fikk en kanskej litt "vill" idè om å hvor kult det ville vært å starte opp Virtual Braathens på Nytt? Jeg kan jo null og niks om Web-planlegging,men jeg hadde gjerne blitt med på teamet, finne litt informasjon og slikt. Så da må jeg jo nesten spørre om noen er intressert? Jeg synes det er en fin måte å opprettholde minner om Braathens Siter
Werner Rafteseth Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 Om du tar kontakt med Sindre Hebnes, så har han sikkert det gamle domenet (www.vbraa.com) til salgs ennå. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Skrevet 17. juni 2007 Det er nok det minste problemet Skal de bli noe ut av dette så trenger jeg en som kan lage Webdesign og ulike programmer slik som PIREP's og andre nyttige ting. Det trenger ike være noe hyper avansert,men et helt greit VA med PIREP-system,og mange ruter som Braathens hadde og kanskje ett forum Og selfølgelig designe må jo være veldig likt ett design som Braathens har hatt. Siter
Lars Otto Fredriksen Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 Høres ut som et rimelig greit forslag. Men hva er planene for et nytt virtual Braathens? - Skal det være slik at man tar for seg alle fly og ruter som Braathens har hatt gjennom tidene? - Skal det være slik Braathens var før oppkjøpet av SAS? - Skal det være med nye fly og ruter som Braathens ikke har hatt? (mer useriøst) Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Skrevet 17. juni 2007 Jeg ar lyst til å kjøre det som Braathens i perioden før de ble kjøpt opp av SAS med 737-400/500 og -700. Kun disse flyene samt rutene Braathens hadde i perioden 1998-2002. Siter
Tomas Bakke Skrevet 18. juni 2007 Skrevet 18. juni 2007 Det var kanskje de samme tankene Per G. Braathens hadde, for han har jo startet opp igjen Braathens (på en måte) Braathens Gjenoppstår: http://www.dagbladet.no/dinside/2007/06/11/503242.html Ny hjemmeside: http://www.braathensaviation.com/ Hva med å lage en Virtual Braathens (Aviation) ?? Jeg har en nesten ny webserver, men denne skal snart flyttes, så jeg kan ikke påta meg å ha noen side riktig enda. Kanskje senere. . Siter
Lars Otto Fredriksen Skrevet 18. juni 2007 Skrevet 18. juni 2007 Husk at Braathens Aviation ikke driver ruteflygning under det navnet, men at selskapene Transwede og Malmö Aviation gjør den jobben. Men det kunne jo gå ann å lage et allsidig og spennende VA med de selskapene som omfatter Braathens Aviation, + at man i tilegg kunne ta med Braathen slik det var før SAS kom på eiersiden. Det vil da se slik ut: Virtual Braathens Aviation: - Transwede - Malmö Aviation - Braathens; slik det var før SAS tok over selskapet Hvorfor ikke samle alle "Braathens selskapene" under samme VA? Man får da mulighet til å fly tre selskap og mange ruter. VA-et blir da mer spennende og vil tiltrekke seg mer folk. Siter
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 Hei Det var faktisk ett veldig godt forslag. EN meget god tanke;) Det kunne vært noe, nå som Braathen er borte...... Ett VA som kan ta seg av gode gamle Braathen på en bedre måte;) Skal det være Braathen uten SAFE da eller? eller med SAFE? Hvilken fly skal VAet ha da? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 Jeg kan ikke noe om PIREPs eller hva du kalte det - men jeg kan jo bykse på det med å lage et design om du fortsatt trenger en.. Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 21. juni 2007 Skrevet 21. juni 2007 Oki, Jeg holder på å lage en webside for mitt eget VA selgskap. Vet ikke om den blir lagt ut slik at andre kan være med men inntil videre så skal jeg selv fly med mitt eget repaint på flyene osv. Men tilbake til emnet. Dersom noen trenger hjelp med Pirep, Live Acars (med google map), Webdesign, Portal løsning, Forum, osv. så er det bare å spørre. Kan godt hjelpe til. Dersom du vil starte et Virtual Braatens og så holder jeg på med mitt eget VA så kan vi jo hjelpe hverandre eller hva? Er bare å ta kontakt på msn eller noe. Siter
Kim Andrè Lindin Skrevet 21. juni 2007 Skrevet 21. juni 2007 .. hvor kult det ville vært å starte opp Virtual Braathens på Nytt? Jeg kan jo null og niks om Web-planlegging' date='men jeg hadde gjerne blitt med på teamet, finne litt informasjon og slikt. [/quote'] Hei utviklere av Virtual Braathens. Vi i Virtual SAS Norge teamet, tidligere Virtual Braathens (vel å merke) ser for oss at vi kan bistå med hjelp til oppstart og drift (den får dere ta dere av selv sånn rent formelt) av Virtual Braathens. Vi synes det er flott at noen tar initiativet og synes idèen er fremragende. Vi ser for oss at vi kan opprette et sub domene for dere, enten www.virtualsasbraathens.com/braathens eller braathens.virtualsasbraathens.com - Vi er veldig åpne for hva vi skal velge av domene, og det er frie tøyler. (En viss begrensning er om vi bruker det selv i driften såklart) Dere kan få lov å kjøre på vår pilot database hvor de piloter av oss som vil gå tilbake til "the good old times" kan fly for dere, i tillegg skal dere få muligheten til å ha deres individuelle kandidater. Dette vil den enkelte bruker få valget om ved registrering hos oss. Dere skal få tilgang til deler av operativ systemet vi bruker som dere trenger for å opprette siden, hvilket design dere velger blir opp til dere. Men husk at dere da legger dere under oss som Virtual SAS Norge, selv om det er opp til dere hva dere gjør med saken. Hva sier dere, høres tilbudet interesant ut ? Svar erbødigest. Med vennlig hilsen Virtual SAS Norge teamet v / Kim Andre Lindin Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 21. juni 2007 Skrevet 21. juni 2007 Jeg er helt enig i det Lars Otto skriver. Det burde være et Virtual Braathens Aviation som omfatter Malmö Aviation, Transwede, Braathens og Braathens S.A.F.E. (hva står "S.A.F.E." for forresten?). Da vil selskapet omfatte mange flere flytyper og vil være mer interessant siden folk kan fly mange forskjellige flytyper. Ta f. eks. Norwegian som bare har B737. Hvis jeg skulle blitt med i et VA, så ville jeg da heller blitt med i et VA som har fly fra tre selskaper (evt. fire med Braathens S.A.F.E.). Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Skrevet 22. juni 2007 Kim Andrè: Det høres VELDIG intressant ut,dog så kan jeg ingenting om webdesign eller noe,men jeg har fått noen tips til å begynne,men hvis noen andre har lyst til å ta for seg akkurat det,så stiler jeg gjerne opp i en annen stilling. Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Kim Jørgen. Need any help with webdesign? Bare ta kontakt vet du... Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Skrevet 22. juni 2007 Kontakt ja? Hvis du kan så er du hjertelig velkommen ombord i Virtual Braathens Siter
Lars Otto Fredriksen Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Jeg synes det var utrolig flott å høre det Kim Andrè sier; at Virtual SAS Norge kan bidra med hjelp! Jeg er helt enig i det Lars Otto skriver.Det burde være et Virtual Braathens Aviation som omfatter Malmö Aviation' date=' Transwede, Braathens og Braathens S.A.F.E. (hva står "S.A.F.E." for forresten?). Da vil selskapet omfatte mange flere flytyper og vil være mer interessant siden folk kan fly mange forskjellige flytyper. Ta f. eks. Norwegian som bare har B737. Hvis jeg skulle blitt med i et VA, så ville jeg da heller blitt med i et VA som har fly fra tre selskaper (evt. fire med Braathens S.A.F.E.). [/quote'] S.A.F.E = South American Far East _________________________________________ Hva med å ha det slik, bare en ide altså: Virtual Braathens: - Braathens (før SAS-eierskap) - Malmö Aviation (Braathens Aviation) - Transwede (Braathens Aviation) - + At medlemmene, som Kim Andrè er inne på, også kan fly i SAS Norge Det ville blitt et veeeldig allsidig VA! Vi ville da fått to samkjørte VA med mulighet for å fly fire selskap! Noe som ville blitt ytterst poppulært! Grunnen til at jeg ønsker Braathens Aviation (Transwede og Malmö Aviation) med i Virtual Braathens er at før oppkjøpet eide jo faktisk braathens de to svenske selskapene. Men uansett hva dere gjør, så ønsker jeg dere lykke til med Virtual Braathens! Siter
Kim Andrè Lindin Skrevet 5. juli 2007 Skrevet 5. juli 2007 Hei. Har dere tatt noen beslutning, eller hvordan går det Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Skrevet 5. juli 2007 Tja..forovrig er det jeg og Martin som er de eneste involverte i dette,men jeg sitter i Madrid naa,saa jeg maa vente til jeg kommer hjem Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.