Kim Jørgen Brenna Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Nå som det ikke heter SAS Braathens lengre,men SAS Norge. Vil callsigns nå byttes med tiden? Siden det når er fullt Scandinavian Airlines selskap tenker jeg på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Jeg trodde de byttet callsign i natt? Eller tar jeg feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Sk 2358 fra Stavanger har iallefall Callsign "Scanor" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Eliassen Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Callsignet deres er fortsatt scanor, høres det ut som etter litt lytting på streamen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Jeg har hørt på scanneren idag Scanor. Blir jo mye enklere f.eks blir det forkortelse: Scan=Scandinavian nor= Norge Er jo litt dumt når du hører på scanneren: Scandinavian Norway...blir så teit. Tror neppe de blir å endre noe som helst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Hva med "Scandiway" :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Eliassen Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Callsignet dems var jo scandinavian før( hvis jeg ikke tar helt feil) de gikk inn i alianse med brathens, pluss at sas sverige og sas danmark har jo begge callsign scandinavian ikke scanswe eller scanden Det naturlige ville jo vært å skifte, men er jo selfølgelig ikke sikkert de gjør det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Tror neppe de blir å endre noe som helst. Blir nok "Scandinavian" igjen, tipper ikke dette tar alt for lang tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Det virker veldig naturlig å skifte til Scandinavian, er jo helt høl i huet å ikke gjøre det når SAS Danmark og Sverige bruker det, så hvorfor ikke Norge? Har aldri likt Scanor uansett. Synes det er et stygt callsign, og Scandinavian er jo et av de flotteste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Otterstad Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Nå er det vel sånn at SAS Norge opererer på eget AOC fortsatt. De har jo ikke blitt en del av SAS Sverige/Danmark/Intercont. selv om de kutta Braathens navnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Joda,men de er fortsatt en del av hele konsernet, SAS. Så det vil jo bli mest naturlig å ha samme callsign når det er samme flyselskap, bare delt inn i forskjellige avdelinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Eliassen Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Nå er det vel sånn at SAS Norge opererer på eget AOC fortsatt. De har jo ikke blitt en del av SAS Sverige/Danmark/Intercont. selv om de kutta Braathens navnet. Ikke? Blir ikke SAS Norge likestilt med SAS Sverige og Danmark nå da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Kunne de bare ikke gâtt inn i samme selskap de tre avdelingene, da kunne vi kansje sett et par A340 pâ ENGM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg tipper det må et STORT under til om før vi får se A330 og A340 ifra SAS på regulær basis på ENGM. Sist de forsøkte seg med A330 gikk ruta med dundrende underskudd(ENGM-KEWR eller KJFK) var ruta. Men nå leste jeg her inne at et nytt selskap muligens er påvei til ENGM. De har fårespeila at B777 og A340-500 er flytypene de vil benytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.