Gå til innhold

Ryanair goes transatlantic!!!


Rasmus Spanne

Anbefalte innlegg

vg.no

 

Nå starter snart Ryanair opp transatlantiske ruter! :eek: Personlig tror jeg ikke dette kommer til å bli en suksess, ikke det at jeg vil fly med dem heller. Ingen mat, underholdning, pinneharde seter og frekk besetning. DA vil eg bokstavelig talt betale 50 ganger mer for en litt mer behagelig tur.

 

Noen andre som føler slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skinnsetene i noen av Europas nyeste 737'er er da ikke så forferdelig å sitte i? Syns dette er en flott ide, og åpner sikkert for enda større konkuranse og dermed forhåpentligvis enda lavere priser og skjerpings på kvalitet for å holde på kunder hos alle de andre selskapene som flyr over Nord-Atlanteren.

 

Flunka nye Boeing 787 eller Airbus A350 må da være greie maskiner å sitte på med i noen timer? Det planlegges jo også en business-klasse på rutene som vil være helt på høyde med andre selskap sier O'Leary, men da temmelig sikkert noe rimeligere enn man betaler for å være passasjer på "eldre" 757'er, MD-11'er, 747'er og 767'er idag.

 

Å nå om rel. kort tid å enkelt kunne "hoppe på" kortvarige turer til f.eks. New York på kort varsel å bare betale noen få Euro for turen, vil vel for mange med dette kunne bli enda mer oppnåelig enn det nå er (selv om mye pos. er skjedd på prisnivået generelt også over Atlanteren de siste årene).

 

Kan ikke skjønne annet enn at dette vil kunne gavne oss som flypassasjerer positivt på alle måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kort varsel? Du skal nå stort sett være tidlig ute skal du ha de billigste billettene med f.eks. Ryanair, WizzAir og den slags...

 

Det er ikke min erfaring alle de gangene jeg har fløyet med Ryanair i hvert fall Kenneth. Enkelte ganger kan det være rel. dyrt ja, men med en viss fleksibilitet har det aldri vært noe større problem å få til billetter bestilt bare få dager i forveien som i alle fall jeg syns er billige og gjør meg strålende fornøyd ift. hva jeg syns jeg får igjen for pengene.

 

Tok for moro skyld et litet søk nå på hva det ville kostet å kjapt "hoppe på" noen reiser fra Torp ut i Europa i morgen og på lørdag (enveis-priser):

 

I morgen:

-Dublin kr. 249,-

-London 399,-

-Madrid 399,-

-Fransfurt 299,-

 

I overimorgen:

-Marseille 399,-

-Milano 399,-

 

(Pluss 185,- i skatter og avgifter på alle sammen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke nødvendig vis noen som merker dei i det hele tatt om du tar med data utstyr eller lignende fra statene og hjem.

Problemet er når du skal hjem og kan bli stoppet i tollen, og da skal du kunne gjøre rede for denne pc'n. Men hvor ofte skjer det da egentlig.. :/

Men ved kjøp av bærbar pc i USA så blir du i mangel av Æ Ø og Å kanppene, men det er jo noen som foretrekker det uten å.

Dessuten så er ikke elektonisk utstyr så særlig mye billigere over der heller. Faktisk er det mange forskjellig ting som er dyrere enn hva det er i Norge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...