Ola Haldor Voll Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Nå er jeg grådig forbanna for at jeg for èn gangs skyld ikke hadde kamera i beredskap på hylla i gangen. Jeg kom opp i stua for å spise, og hørte en grov flapp-flapp-flapp over hustaket. Når jeg kom ut, fikk jeg se først to, så tre og så plutselig kom et fjerde helikopter fram rett bak trærne like ved huset. Disse fløy DØDSLAVT! Hadde jeg ikke visst det er øvelse om dagen, hadde jeg trodd det var krig. Det var grådig spennende å se dem på så nært hold, in action. Andre som har sett dem? De kom gjennom Orkladalføret, og hadde snuten vendt nordover.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Er du bombesikker på at det var Huey? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg fikk ikke plass til spørsmålstegn i tittelteksten, men er det ikke huey den kalles? Er bombesikker på at det var en av denne typen - eller i allefall noe VELDIG lignende. De var breiere enn "vanlige" helikopter, slik som ambulansen etc.. [image]http://www.minihelicopter.net/UH1Huey/UH-1%20Huey.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Om det var det, så skulle jeg gitt alt i verden for et syn av de i levende live over hodet mitt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Tenker vi sier Bell 412 jeg. http://www.airliners.net/open.file/1072597/M/ Tror ikke det finnes så mange som fire operative Huey's i Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg tror Ola Haldor har sett en 412 før, og de er ikke såååå like, så jeg tviler ikke på at det var fire Hueys Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Tror nok det var 412, selv om Huey'er hadde vært kult å se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Glem det, det er UH1. De kom over her nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Åjaaa! Militærøvelse i Nord-Norge! Kanskje de er tyske ellerno da. Det tenkte jeg ikke på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Strøm Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Det er nok tyske Huey ja som er på tur hjem fra Evenes etter Cold Response. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jepp,og de fløy lavt over Bodø rundt 9-tiden i morres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Og Evenes kan bekrefte at det var gode gamle huey ja. flopp flopp flopp flopp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Det er tyske UH-1 ja. De var innom her på Ørlandet på vei nordover for noen uker siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arild Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Også observert i retning Værnes i 19-tida i kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Er nesten så man får lyst til å se "Apocalypse Now" igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Jøss. Observasjoner i retning Værnes igjen? Skal disse fire innta landet vårt tro?.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jøss. Observasjoner i retning Værnes igjen? Skal disse fire innta landet vårt tro?.. Har de ikke gjort det allerede da?... Over Sør-Trøndelag... I Norge... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Very possible.. Men om jeg skal tro et tidligere innlegg, er de på vei hjem? De lurer oss, alle mann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Kanskje en svipptur innom Rygge før de gikk nordover igjen? Har ikke hørt dem fly nordover igjen men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.