Gå til innhold

18-åring gjorde hærverk på SAS-fly med kniv


Petter Callin

Anbefalte innlegg

Artikkel i Aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1683231.ece

 

Det jeg stusser mest på, er dette utsagnet: "Men ifølge Luftfartstilsynets EU-liste er det ikke ulovlig å ha med seg kniv om bord, såframt bladlengden er under 6 centimeter og kniven ikke skal brukes til terrorformål".

 

Hva er dette for en idiotisk regel? Ser for meg følgende samtale:

 

Sikkerhetsvakten: "Skal du bruke kniven til terrorformål"?

Terroristen: "Nei"

Sikkerhetsvakten: "Ok, bare ta med deg kniven ombord, og ha en god reise!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt den regelen og at kniv under 6 cm. er tillatt ja. Er dog ikke sikker på om dette er innskjerpet etter de nye og strengere håndbagasjereglene ble innført i fjor høst?

 

Men hvis ikke så er altså tannkremen min i 125 ml. tube forbudt, mens 32 sylskarpe knivblader med bladlengde på 5,9 cm er helt greit hvis man skulle være en lidenskabelig samler eller være på vei reisende lett til den årlige Internasjonale knivmessa i Düsseldorf. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte meg litt og hadde min leatherman i lomma en gang jeg skulle igjennom sikkerhet på Flesland. Jeg ble litt satt ut da jeg skulle tømme lommene mine og leathermanen dukket opp. Vakta spurte meg om det var en vanlig leatherman, -ja, svarte jeg, og da fikk jeg beskjed om at det var greit. Han mumla noe om at knivbladet var akkuratt på grensen, men vist det hadde vert en leatherman wave, så hadde han tatt den.

Så vanlig leatherman går bra, leatherman wave går ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...