Petter Callin Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Artikkel i Aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1683231.ece Det jeg stusser mest på, er dette utsagnet: "Men ifølge Luftfartstilsynets EU-liste er det ikke ulovlig å ha med seg kniv om bord, såframt bladlengden er under 6 centimeter og kniven ikke skal brukes til terrorformål". Hva er dette for en idiotisk regel? Ser for meg følgende samtale: Sikkerhetsvakten: "Skal du bruke kniven til terrorformål"? Terroristen: "Nei" Sikkerhetsvakten: "Ok, bare ta med deg kniven ombord, og ha en god reise!" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Har også hørt den regelen og at kniv under 6 cm. er tillatt ja. Er dog ikke sikker på om dette er innskjerpet etter de nye og strengere håndbagasjereglene ble innført i fjor høst? Men hvis ikke så er altså tannkremen min i 125 ml. tube forbudt, mens 32 sylskarpe knivblader med bladlengde på 5,9 cm er helt greit hvis man skulle være en lidenskabelig samler eller være på vei reisende lett til den årlige Internasjonale knivmessa i Düsseldorf. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul Thomas Kvam Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Forstår det slik at som passasjer er man pålagt å opplyse om eventuelt planlagt terror. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Nordmann Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Har de ikke sluttet å gi med kniver til måltidene som serveres pga. denne terrorfaren? Rart at man da kan ta med en slik kniv allikvel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Å herre fred, skal det være forbudt å ta med seg en halvliter Cola på flyet mens kniver på opptil 6cm skal være lov??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg fikk ikke lov å ta med nugatti-tuben min med på flyet, på Gardermoen sa de at det var flytende væske Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 En sånn som dette er også lov å ta med deg inn i flyet. [image]http://www.bbbas.no/BoligTomteBilder/murstein.gif[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Chr Haaland Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg glemte meg litt og hadde min leatherman i lomma en gang jeg skulle igjennom sikkerhet på Flesland. Jeg ble litt satt ut da jeg skulle tømme lommene mine og leathermanen dukket opp. Vakta spurte meg om det var en vanlig leatherman, -ja, svarte jeg, og da fikk jeg beskjed om at det var greit. Han mumla noe om at knivbladet var akkuratt på grensen, men vist det hadde vert en leatherman wave, så hadde han tatt den. Så vanlig leatherman går bra, leatherman wave går ikke bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Avisen har tydeligvis ikke fått med seg, at (mest trolig) var årsaken til dette hærverket - at guttungen skulle skaffe seg "moderne belte". Er jo "in" med slike "look-a-like" flybelter som belte (og visstnok enda råere, dersom det er ekte vare) - tragisk spør du meg!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Akkurat det har jo vært oppe i avisene før, at det var in å stikke av med belter og "safety on board"-lappene. Sistnevnte er jo sikkert spennende å samle på, og ikke så dyrt for selskapet, men belter er litt drøyt. BTW, Slipper man inn på flyet med tomhylser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 "safety on board"-lappene...ikke så dyrt for selskapet Tja, "Safety on board" er også meget viktige. Hvis det f.eks. skulle være for få ombord, så blir flyet stående på bakken - til det er nok slike ombord. Men helt klart enklere å ordne dette, kontra regelrett hærverk mh.t. setebeltene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Chr Haaland Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 BTW, Slipper man inn på flyet med tomhylser? Jeg veit at du ikke kan ha med deg inn "dummy" skudd, altså skudd som er tomme for krutt og uten hette. Men tomhylse veit jeg egentlig ikke, men man skulle vel tro at det skulle gå bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.