Gå til innhold

Enda et rart fly på ENTC..


Kim Ruben Fjeldstad

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da jeg kom med bussen i dag så et et fly som sto ved Gate 17 på Tromsø Lufthavn, den ligna en hercules men tror ikke det var det.

 

Den var helt knallrød på halen, å en rød stripe på skroget foran.

 

Tenkte først på Aeroflot sin AN26 som går til Murmansk og Arkhangelsk, men den letta klokka 1410..Da jeg kom var klokka 1515...står ingenting på Avinors hjemmesider at den var forsinket, og Aeroflot bruker fly med en blå hale..denne var som sagt helt rød!

 

Noen som vet hva dette kan ha vært for et selskap, evt hva slags flytype dette var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som EDW2347 er kansellert og 2437 skal gå. Sikkert bare en trykkleif den første..

 

Ja det trur jeg og, fordi at det er lett å trykke feil på 4 og 3...har gjort det en del ganger før.

 

Men lurer fortsatt på hvorfor dem refuela i dag...kan ikke fuelen fryse til is i vingene hvis den står en plass der det er kaldt? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som EDW2347 er kansellert og 2437 skal gå. Sikkert bare en trykkleif den første..

 

Ja det trur jeg og, fordi at det er lett å trykke feil på 4 og 3...har gjort det en del ganger før.

 

Men lurer fortsatt på hvorfor dem refuela i dag...kan ikke fuelen fryse til is i vingene hvis den står en plass der det er kaldt? ""

Fuel fryser ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lurer fortsatt på hvorfor dem refuela i dag...

 

Vet ikke hvor mye de fylte, men mer fuel kan gi mindre vann i tankene ja. Lufta på bakken inneholder alltid fuktighet, denne kan kondesere slik at det blir vann i dråpeform. Mer fuel gir mindre luft i tankene..

 

Aller best med fulle tanker, men ikke bestandig like hensiktmessig og praktisk det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...