Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hei! Da jeg kom med bussen i dag så et et fly som sto ved Gate 17 på Tromsø Lufthavn, den ligna en hercules men tror ikke det var det. Den var helt knallrød på halen, å en rød stripe på skroget foran. Tenkte først på Aeroflot sin AN26 som går til Murmansk og Arkhangelsk, men den letta klokka 1410..Da jeg kom var klokka 1515...står ingenting på Avinors hjemmesider at den var forsinket, og Aeroflot bruker fly med en blå hale..denne var som sagt helt rød! Noen som vet hva dette kan ha vært for et selskap, evt hva slags flytype dette var? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=59186 ? Ikke at den likner en herc men siden du nevner An... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads-Inge Otterstad Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Edelweiss A320. Kom fra Bodø. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Edelweiss A320. Kom fra Bodø. Javel ja! Hvor i all verden skal den hen? Og hva gjør den her oppe? Og når går den videre? Tenker ta noen bilder hvis den ennå er her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 A320 ligner på Hercules? Her er det noen som må skaffe seg ekstra sterke brilleglass! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Her er det noen som må skaffe seg ekstra sterke brilleglass! Hehe, ja bruker briller ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads-Inge Otterstad Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Vet ikke hva den gjør her, eller hvor lenge den blir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Vet ikke hva den gjør her, eller hvor lenge den blir. Ser ut som den går avgårde i morgen ettermiddag...står ingenting i dag, men i morgen, skal den gå klokka 1700. Men syntes det var rart at de refuelet den i dag.. Men den har to callsign EDW2337 og EDW2437, hvorfor er det to forskjellige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads-Inge Otterstad Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Ser ut som EDW2347 er kansellert og 2437 skal gå. Sikkert bare en trykkleif den første.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Ser ut som EDW2347 er kansellert og 2437 skal gå. Sikkert bare en trykkleif den første.. Ja det trur jeg og, fordi at det er lett å trykke feil på 4 og 3...har gjort det en del ganger før. Men lurer fortsatt på hvorfor dem refuela i dag...kan ikke fuelen fryse til is i vingene hvis den står en plass der det er kaldt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Mindt-Soot Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Mulig grunnen kan være øvelsen Cold Response? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas a berg Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Ser ut som EDW2347 er kansellert og 2437 skal gå. Sikkert bare en trykkleif den første.. Ja det trur jeg og, fordi at det er lett å trykke feil på 4 og 3...har gjort det en del ganger før. Men lurer fortsatt på hvorfor dem refuela i dag...kan ikke fuelen fryse til is i vingene hvis den står en plass der det er kaldt? Fuel fryser ikke! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Det meste fryser bare det er kaldt nok. Dog, fuel fryser nok neppe på bakken. Det er jo stort sett vesentlig kaldere oppe i lufta normalt. Men det har krasja flymaskiner før hvor fuelen har frosset. Jet A1 er vel garantert ned til ca -50 grader (husker ikke det nøyaktige tallet). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Mads-Inge: Jobber du lørdag tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads-Inge Otterstad Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Yupp... Har tårnvakt på formiddagen.. Skal du nordover? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Otterstad Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Jet A1 er vel garantert ned til ca -50 grader (husker ikke det nøyaktige tallet). Skal ikke påstå at jeg husker det jeg heller, men leste det akkurat en plass Jet A1 fryser visstnok ved -47 °C Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Yupp... Har tårnvakt på formiddagen.. Skal du nordover? Disregard - Skulle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Men lurer fortsatt på hvorfor dem refuela i dag... Vet ikke hvor mye de fylte, men mer fuel kan gi mindre vann i tankene ja. Lufta på bakken inneholder alltid fuktighet, denne kan kondesere slik at det blir vann i dråpeform. Mer fuel gir mindre luft i tankene.. Aller best med fulle tanker, men ikke bestandig like hensiktmessig og praktisk det da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Nesten samme prinsipp som på biler, husker i hvert fall av "gammel lærdom" - at det lønner seg heller med tilnærmet full tank istedet for nesten tom under visse værforhold og når d er svært kaldt. Kanskje ikke like aktuellt med nådagens biler, men synes det kan være like greit allikevel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.