Magnus Wennevold Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Snartenkt pilot under flykapring. Siter
Håvard .L. Hovde Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 De helte en kjele med kokende vann over kaprerens bryst og skritt. Dermed var kapreren uskadeliggjort. AU!!! Siter
Andreas Nysveen Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 dårlig forberedelse av den kapreren da. Litt kjipt å ikke kunne forstå hva alle sammen rundt deg snakker om. Siter
Geir G Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Vet om en pilot i et nordisk selskap som ristet noen bråkmakere kraftig ved å tregge negative G (minimalt av hva du får ut av en F50 ). Det gikk visst veldig bra. Uansett, full kreditt til snartekt crew-besettning. Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Veldig bra gjort ja. Lurer på om et datastyrt fly ville klart det samme mon tro.. Siter
Andreas Nysveen Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Hvordan kaprer man et datastyrt fly? Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Datastyrte fly blir jo også kontrollert av noe og får vel input fra bakken. Er vel eneste måten jeg kan tenke på nå. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Datastyrte fly blir jo også kontrollert av noe og får vel input fra bakken. Er vel eneste måten jeg kan tenke på nå. Hele poenget med datastyrste fly er jo at det er helt og holdent automatiserte...altså blir det litt som å kapre et tog. Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 De er jo nødt til å få info om flightplan osv.? DEP og ARR. Den finner vel ikke ut slik selv. Men det kan jo godt være det er umulig å forandre på noe når det først er i lufta. Jeg vet ikke, blir jo bare spekulering. Er jo umulig å vite noe nå.. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Datastyrte fly blir jo også kontrollert av noe og får vel input fra bakken. Er vel eneste måten jeg kan tenke på nå. Hele poenget med datastyrste fly er jo at det er helt og holdent automatiserte...altså blir det litt som å kapre et tog. Hehe, "Sving inn her, sving inn her!" Siter
Andreas Nysveen Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Togene kjøres jo manuelt i Norge, det eneste de gjør selv, er å overvåke strekningen toget kjører på, dersom man kjører forbi et rødt lys, eller kjører for fort. Siter
Petter Kverneng Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 De helte en kjele med kokende vann over kaprerens bryst og skritt. Dermed var kapreren uskadeliggjort. AU!!! Tenkte det samme Men han kunne ikke fortjent det mer!! Siter
TOS Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Hehe skal huske dette neste gang eg flyr....sjølv om sjansen for å verta kapra er minimal i ein C152...... Siter
Øyvind Solheim Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 En dame på toget til Lillehammer, da det kom 2 mørke menn ombord: "er vi kapret - er vi på vei til Cuba". Siter
Alexander Storvig Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 En dame på toget til Lillehammer, da det kom 2 mørke menn ombord: "er vi kapret - er vi på vei til Cuba". Jaha? Forstod den ikke. Siter
Henrik Bjørlo Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Sist jeg sjekket gjorde det ikke det. Skal høre med Castro om mulighetene neste gang jeg møter'n. Flott jobb av mannskapet og passasjerene ja. Og det med kokende vann, det virket jo ganske effektivt, men det er jo nok av ting å kline til typen med som kanskje hadde vært enda mer effektivt? Tror kanskje ikke kokende vann er det som hadde falt meg inn først hvis jeg skulle gå gjennom måter å uskadeliggjøre en mann som lå nede. På den annen side hadde han automatpistol... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.