Marius Helstad Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Heisann kommer til og holde Kjeller flyplass åpen for VFR traffik utover kvelden hvis nown har lyst til og fly litt VFR .Alle er velkommene . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hørte jeg noen si "As real as it gets"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Svarstad Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Tipper han ikke fikk logga på jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Tipper han ikke fikk logga på jeg Nei satte en del tid og snakket med en KLM fyr leenge uten noen fly så .... avlogging=P, sånn er det med meg:P noen ganger litt utolmodig hehe . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 1. Kjeller har ikke TWR, kun en Rapporterings frekvens. 2. Brukte du opploggingsnavn ENKJ_TWR med frekvens på Vatsim så har du brukt en frekvens og callsign som ikke er godkjent på nettverket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Njål Kvamme Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hvorfor er det slik at mange ganger så logger folk på, og så forsvinner de etter få minutter? Har lagt merke til at spesielt du ofte gjør dette Marius. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Svarstad Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Ungdommen har ikke tolmodighet vettu Men det er ufattelig kjedelig å sitte der og passe på en svart skjerm, så jeg skjønner deg godt Marius.. Men det er viktig at når vi først har logget på så sitter vi hvertfall en halvtime og ser om det kommer noe trafikk. Husk på at alt du gjør som kontroller i skandinavia er med på å styrke eller svekke det gode ryktet til vaccsca Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 OT:Har du mye trafikk på eiffel tower Martin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Martin måte trafikk på tårneiffel ja. På gøy med tårneiffel. Skikkelig roll and rocken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Martin måte trafikk på tårneiffel ja. På gøy med tårneiffel. Skikkelig roll and rocken. What? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Endret av Daniel Larsen Bare jeg som ikke kunne dy meg ang. innlegget til Daniel før han rettet opp skriveleif`n (e) sin(e). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Men det er viktig at når vi først har logget på så sitter vi hvertfall en halvtime og ser om det kommer noe trafikk. Satt en hel time jeg og ikke et tegn på liv:P hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Svarstad Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hehe, da er jeg enig i at det går an å logge av. Eller så går det an å skrive i ATIS: Private message on first contact, så kan du ta av headsettet og chatte, høre på musikk, gjøre lekser osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Mindt-Soot Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Kjeller Twr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Olstad Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Er da samme om det kom fly eller ikke. Man skal ikke sitte på logget som ENKJ_TWR! Er ikke noe som heter det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Endret av Daniel Larsen Bare jeg som ikke kunne dy meg ang. innlegget til Daniel før han rettet opp skriveleif`n (e) sin(e). Da var du rask rettet det opp rett etter jeg la det ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Kjeller har en bemannet frekvens! Kjeller Aerodrome heter den og befinner seg på 119.100. Det er som Tom sier, en frekvens til rapporteringer. Ref. AIP ENKJ AD 2.20 - 1.5 "Innenfor de publiserte VFR rapporteringspunktene bør det søker opprettet to-veis radiosamband med Kjeller Aerodrome. Dersom bakkeradio ikke er bemannet, benyttes blindsending av posisjon og hensikt." Siden Vatsim ikke har fått lagt inn Kjeller og diverse andre småflyplasser i nettverket så vil ikke dette komme synlig opp i Servinfo etc. For å kunne bemanne Kjeller Aerodrome og div. AFIS plasser må man logge på som TWR posisjon for å kunne yte service, selv om dette ikke er en slik posisjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Nå skal jo sant sies at Kjeller har ett tårn som fungerer som AFIS for F-16 flyene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 GA bruker den også, men jeg har selv aldri hørt at det har vært noen i tårnet. Selv om de påstår at det kan være det For ordens skyld kaller vi alltid opp tårnet for å sjekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.