Gå til innhold

I Hvilket Va er du medlem i?


Kim Jørgen Brenna

Anbefalte innlegg

Man må jo forsåvidt det da. (Rutetid: Avgang = 13:25) Man kan jo ikke logge med avgangstid som feks; 18:00.. Hvis det var tiden da du fløy.

Når jeg skal fly en rute til et spesielt tidspunkt så gjør jeg følgende: La oss si at vi skal dra fra ENVA kl. 14:20.

kl. 14:00 printer jeg ut kart og flightplan som inneholder info om ruten samt vær (Hentes fra IPPC.no). Etter att alt av papirer er i orden, "går jeg ut til flyet" og gjennomfører Preflight Checklist osv.

FMC programmeres og passasjerene kommer på.

Kl 14:20 forlater jeg gaten med god samvittighet og setter nesa mot planlagt destinasjon.

Tid føres som planlagt på loggen og man slipper mas å fjas fra "logg godkjennerene" ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Hvilket Va er du medlem i?

 

Ikke noget. Har været med i Air Danmark, men det blev kun til 3-4 ture, så ville jeg ikke det mere. Nu er jeg uafhængig, men flyver ofte ruter det rigtige selskab flyver. Og endda også ofte med det samme fly. Men jeg kan godt lide, ikke at skulle nå et bestemt antla ture i løbet af en periode. Derfor har jeg valgt, at være mig sig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder i de fleste VA at man setter tiden i FS lik den som din aktuelle flight er. Og fler og fler bruker automatiske PIREPS system.

Holder på å melde meg inn i FTG..som flere her ser jeg.Mange valg,som gjør at man kan fly for flere selskaper i et og samme VA.

Men,leter etter et selskap/VA som flyr med Dornier 328 Jet,(digger den blå cocpit'n"" ,har en veldig funksjonell freewareutgave som jeg vil ta i bruk.) noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...