Gå til innhold

Fjerner fly med teknisk feil


Kjell Loen

Anbefalte innlegg

Faktisk ejer Atlantic Airways ingen eller kun 1-2 fly. Resten leaser de. Det fly der måtte lande i Glasgow, var leased, så det er også ejeren af flyet som har været med i beslutningen.

 

Jeg synes, det er fornuftigt at trække flyet ud. Nu må vi håbe at ændringen fra RJ85 til RJ100 giver mere sikkerhed.

 

 

Når ansvaret til syvende og sist skal fordeles, så spør man ikke om leasingkontrakt eller ikke! Står det Atlantic Airways på flyet, ja så er det det! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som reagerte på at artikkelen i VG var informativ og faktisk kom med relevante opplysninger angående årsaken? Terminologien var også ganske korrekt, de kalte for ekstempel flaps for flaps og ikke "bremser," og både reverserbare motorer og spoilers ble nevnt i forbindelse med The Stord Incident. Positivt overraska der gitt.

 

Men for å ikke spore av diskusjonen så er det bra at AA gir opp de flya. Ser jo helt klart ut som det ikke er trygt å fortsette å bruke dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og emd FaroeJet's lukning er der ikke andre selskaber der flyver til Færøerne. Maersk Air gjorde, så lukkede de, og Cimbar Air prøvede, men holdt kun meget kort. Siden har Danish Air Transport prøvet, men det holdt heller ikke. Nu er Faroejet så også nede.

 

Vagar lufthavn er jo også en af verden sværeste at lande på. Meget kort bane: 1250 m, og mange fjelde omkring.

 

--->Kim Ruben: Faktisk er det ikke helt rigtigt.

 

BAe 146-300 and Avro RJ100

Designers' initial proposals for the -300, the final development of the 146 product line, included a 3.2 m extension to the fuselage of the -200, more powerful engines and winglets. However due to the requirements of airlines for higher efficiency rather than capacity the production 146-300 emerged as a 2.44 m stretch of the -200, without winglets or the proposed ALF 502R-7. Deliveries began in December 1988. The Avro version of the 146-300, the second such development of the 146 product line, became the RJ100. It shared the fuselage of the 146 version, but with interior, engine and avionics improvements. The most common configuration in the RJ100 seats 100 passengers. The RJ115 seats 116 as standard or up to a maximum of 128 in a high-density layout.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...