Kjell Loen Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hva er det med Atlantic Airways? De ser ut til aa ha vaert veldig uheldig med valg av flytype. denne gangen ogsaa fra VG. Link Kjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Det flyet der har fått en del oppmerksomhet i det siste altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carl Nelson Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Det er rett avgjørelse. Fjern dritten å få inn skikkelige fly.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Synd at det er så mye feil med flyet, for baby jumboen er et vakkert fly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Faktisk ejer Atlantic Airways ingen eller kun 1-2 fly. Resten leaser de. Det fly der måtte lande i Glasgow, var leased, så det er også ejeren af flyet som har været med i beslutningen. Jeg synes, det er fornuftigt at trække flyet ud. Nu må vi håbe at ændringen fra RJ85 til RJ100 giver mere sikkerhed. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Synd at det er så mye feil med flyet, for baby jumboen er et vakkert fly Trenger ikke bli så lei deg. De skal skifte til Avo RJ100 som er et helt likt fly nesten. Det er vel en oppgradert versjon av BAe 146 viss jeg ikke tar helt feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Olav Sørensen Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Faktisk ejer Atlantic Airways ingen eller kun 1-2 fly. Resten leaser de. Det fly der måtte lande i Glasgow, var leased, så det er også ejeren af flyet som har været med i beslutningen. Jeg synes, det er fornuftigt at trække flyet ud. Nu må vi håbe at ændringen fra RJ85 til RJ100 giver mere sikkerhed. Når ansvaret til syvende og sist skal fordeles, så spør man ikke om leasingkontrakt eller ikke! Står det Atlantic Airways på flyet, ja så er det det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 RJ100, er identisk til BAe 146-200, bare at panelet er bedre, autopilot systemet er også forbedret, pluss at RJ100 kan gå opp til 35 000 fot, mens BAe-146-200kan ikke komme høyere en 30 000 fot... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gard Gitlestad Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Noen her som reagerte på at artikkelen i VG var informativ og faktisk kom med relevante opplysninger angående årsaken? Terminologien var også ganske korrekt, de kalte for ekstempel flaps for flaps og ikke "bremser," og både reverserbare motorer og spoilers ble nevnt i forbindelse med The Stord Incident. Positivt overraska der gitt. Men for å ikke spore av diskusjonen så er det bra at AA gir opp de flya. Ser jo helt klart ut som det ikke er trygt å fortsette å bruke dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Og emd FaroeJet's lukning er der ikke andre selskaber der flyver til Færøerne. Maersk Air gjorde, så lukkede de, og Cimbar Air prøvede, men holdt kun meget kort. Siden har Danish Air Transport prøvet, men det holdt heller ikke. Nu er Faroejet så også nede. Vagar lufthavn er jo også en af verden sværeste at lande på. Meget kort bane: 1250 m, og mange fjelde omkring. --->Kim Ruben: Faktisk er det ikke helt rigtigt. BAe 146-300 and Avro RJ100Designers' initial proposals for the -300, the final development of the 146 product line, included a 3.2 m extension to the fuselage of the -200, more powerful engines and winglets. However due to the requirements of airlines for higher efficiency rather than capacity the production 146-300 emerged as a 2.44 m stretch of the -200, without winglets or the proposed ALF 502R-7. Deliveries began in December 1988. The Avro version of the 146-300, the second such development of the 146 product line, became the RJ100. It shared the fuselage of the 146 version, but with interior, engine and avionics improvements. The most common configuration in the RJ100 seats 100 passengers. The RJ115 seats 116 as standard or up to a maximum of 128 in a high-density layout. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Noen her som reagerte på at artikkelen i VG var informativ og faktisk kom med relevante opplysninger angående årsaken? Det må være en glipp! Neida, journalisten som skrev saken (Jan Ovind) er visstnok en av VGs flyfrelste, så han vet nok hva det dreier seg om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.