Martin Floor Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Noen som har noen formening om vi får mange heavies i fremtiden her i Norge? Vi har jo noen charter fly innom nå og da (747, 757), og Korean 747 på gardermoen samt noen få 757, men tror dere vi får se mer faste ruter som består av 747/767/777, A340/A380 eller andre wide-bodies? Jeg tenker da også på om norske flyselskaper kommer til å ha disse i sin flypark. Kommer populasjonen i Norge noen gang til å bli så stor at det blir nødvendig? Siter
Jan Fredrik Furøy Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 De eneste jeg kommer på som går i regulær/charter fra Gardermoen er: A330, Novair og MyTravel B777, PIA begynner med denne snart B747, Korean Cargo Det har jo også vært snakk om at SAS skal starte opp med A330 på New York igjen. men det er nok bare på ryktestadiet. Tror ikke norske selskaper kommer til å bruke widebody på en god stund enda. Mvh Jan Fredrik SAS807 Siter
Andreas F. Tollefsen Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Jeg tenker ofte på hva som er forskjellen mellom Helsinki og Oslo. Helsinki har litt over 500.000 innbyggere, og med området rundt nesten 1 million. Det er vel faktisk mindre enn hva stor oslo og områdene rundt Gardermoen er tilsammen. Helsinki, Vantaa har flere Long-Haul enn Oslo. Klarer Finnair å trekke folk fra utlandet til å bruke sine ruter? Hvordan er kabindekningen bedre der enn her? Mistenker at Finnair ikke har fulle fly, og at rutene er kraftig subsidiert av myndighetene. Noen som har noe informasjon om hvordan long-haul rutene til Finnair egentlig går? Siter
Henrik Fongen Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Vet ikke hvor bra rutene til Finnair går, men de satser tungt på transit-passasjerer mellom Vest-Europa og Asia, da Helsinki praktisk talt ligger "på veien" mellom Vest-Europa og det Fjerne Østen. Er vel disse de fyller long-haul-flyene sine med... Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Vi må ikke glemme A330 som kom til Værnes hver fredag i sommer! Tror den skal komme i vinter og. Siter
Vidar Martinsen Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Cato, har du hørt nå mer om Airbus sin interresse for Evenes med tanke på utdanning av personell til polare operasjoner? Er det forhold for A380 der? Tenker da på rullebanelengde og fasiliteter ellers? Når det gjelder A380, så spørr jeg bare i forbindelse med f.eks. Cargo oppdrag ved øvelser samt laks og greier. Siter
Håvard .L. Hovde Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 EN a380 stappa full av laks? ÆSJ sier bare jeg Men hadde vert stilig med airbus facility på evenes ja. Siter
Cato Støle Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Vidar, har du hørt om drømmeslott? Det burde ikke være noe problem å lande en A380 her. I så fall er det ikke for cargo, men for vedlikehold. De prøvde jo få i gang laksetransport til Tokyo, men det var ikke så lett å finne fly som var ledig. vi får bare se hva som skjer. Siter
Fredrik J Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Jeg tenker ofte på hva som er forskjellen mellom Helsinki og Oslo. Helsinki har litt over 500.000 innbyggere, og med området rundt nesten 1 million. Det er vel faktisk mindre enn hva stor oslo og områdene rundt Gardermoen er tilsammen. Helsinki, Vantaa har flere Long-Haul enn Oslo. Klarer Finnair å trekke folk fra utlandet til å bruke sine ruter? Hvordan er kabindekningen bedre der enn her? Mistenker at Finnair ikke har fulle fly, og at rutene er kraftig subsidiert av myndighetene. Noen som har noe informasjon om hvordan long-haul rutene til Finnair egentlig går? Fant en link på Scanair-forumet. Ser ut til å gå bra. http://www.boarding.no/art.asp?id=24484 Siter
asgeir westgård Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 B777, PIA begynner med denne snart Jaha? Fortell? Siter
Stein-Ove Rud Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 UPS har vel planer om 767 på sin frakter til og fra ENGM i slutten av desember. Mener og ha hørt at det er 767-300 men er ikke helt sikker. Siter
asgeir westgård Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Bare så synd at det ikke er fotoforhold når fraktera kommer og drar igjen.. mørkt og mørkere.. Får håpe det kommer noe interesant til sommer`n og.. Men noen som har noe mer håndfast angående PIA og 777 igjen? Eller er det bare løse og ubekrefa rykter som vanlig? Siter
Jan Fredrik Furøy Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 PIA benytter seg vanligvis av A310, men det hender de setter inn B777 istedet. Har snakket litt med mine kollegaer og det virker som PIA snur rundt på dette etter behov. Det blir altså ikke fast B777, men en mix. Mvh Jan Fredrik SAS807 Siter
Håvard .L. Hovde Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Ang. PIA på gardermoen, Hvor kommer den fra? Siter
Andreas F. Tollefsen Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Kommer den ikke fra Karachi via CPH? Siter
Michael A B Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Kommer den ikke fra Karachi via CPH? Nope, ene avgangen kommer fra Lahore via CPH mens den andre kommer fra Islamabad via CPH. Jeg anser det som lite sannsynlig at vi får så veldig mange flere heavies i den nærmeste framtiden, i alle fall ikke på pax-siden på faste ruter, men det kan tenkes at vi får noen flere ruter over dammen, men det blir nok også med 752 i såfall... Siter
asgeir westgård Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 på onsdager : LHE-ISB-OSL-CPH-LHE på søndager : KHI-LHE-OSL-CPH-ISB Neeeida. ække flisespikker Siter
Michael A B Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 på søndager : KHI-LHE-OSL-CPH-ISB Ah, I stand corrected Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.