Gå til innhold

"Heavies" i Norge i fremtiden?


Martin Floor

Anbefalte innlegg

Noen som har noen formening om vi får mange heavies i fremtiden her i Norge?

 

Vi har jo noen charter fly innom nå og da (747, 757), og Korean 747 på gardermoen samt noen få 757, men tror dere vi får se mer faste ruter som består av 747/767/777, A340/A380 eller andre wide-bodies?

 

Jeg tenker da også på om norske flyselskaper kommer til å ha disse i sin flypark. Kommer populasjonen i Norge noen gang til å bli så stor at det blir nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

De eneste jeg kommer på som går i regulær/charter fra Gardermoen er:

A330, Novair og MyTravel

B777, PIA begynner med denne snart

B747, Korean Cargo

 

Det har jo også vært snakk om at SAS skal starte opp med A330 på New York igjen. men det er nok bare på ryktestadiet.

 

Tror ikke norske selskaper kommer til å bruke widebody på en god stund enda.

 

Mvh

Jan Fredrik

SAS807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ofte på hva som er forskjellen mellom Helsinki og Oslo. Helsinki har litt over 500.000 innbyggere, og med området rundt nesten 1 million. Det er vel faktisk mindre enn hva stor oslo og områdene rundt Gardermoen er tilsammen.

Helsinki, Vantaa har flere Long-Haul enn Oslo.

Klarer Finnair å trekke folk fra utlandet til å bruke sine ruter? Hvordan er kabindekningen bedre der enn her?

Mistenker at Finnair ikke har fulle fly, og at rutene er kraftig subsidiert av myndighetene.

Noen som har noe informasjon om hvordan long-haul rutene til Finnair egentlig går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ofte på hva som er forskjellen mellom Helsinki og Oslo. Helsinki har litt over 500.000 innbyggere, og med området rundt nesten 1 million. Det er vel faktisk mindre enn hva stor oslo og områdene rundt Gardermoen er tilsammen.

Helsinki, Vantaa har flere Long-Haul enn Oslo.

Klarer Finnair å trekke folk fra utlandet til å bruke sine ruter? Hvordan er kabindekningen bedre der enn her?

Mistenker at Finnair ikke har fulle fly, og at rutene er kraftig subsidiert av myndighetene.

Noen som har noe informasjon om hvordan long-haul rutene til Finnair egentlig går?

 

Fant en link på Scanair-forumet. Ser ut til å gå bra.

http://www.boarding.no/art.asp?id=24484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer den ikke fra Karachi via CPH?

Nope, ene avgangen kommer fra Lahore via CPH mens den andre kommer fra Islamabad via CPH.

 

Jeg anser det som lite sannsynlig at vi får så veldig mange flere heavies i den nærmeste framtiden, i alle fall ikke på pax-siden på faste ruter, men det kan tenkes at vi får noen flere ruter over dammen, men det blir nok også med 752 i såfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...