Gå til innhold

Restar av ein eigentleg avslutta debatt


Gunnar Seljeseth

Anbefalte innlegg

Føsrt, Christian;

Beklagar at eg bidro til ein fullstendig avsporing av statistikktråden. ""

 

Så, til saken:

Tom Arne skrev:

Trur du at det eneste vi var ute etter var en ny pof-fil?

Nei, eg har overhovudet ingen tro på at dykk berre var ute etter ein ny POF-fil. Men samstundes ser eg heller ingen poeng i å stritte imot når etterlyste forandringar kjem.

 

Trond hevdar at eg har funne opp hjulet på nytt. Så kva er det eigentleg eg har gjort, da? Eg har ordna ein oppdatering som gjengen bak nVACC-forslaget mente vart nødvendig. Og kva takk får eg? I staden for å frese når nokon vil forbedre forholda for dei som vil sitte som ATC i Noreg, burde dei heller være takksam for at nokon gidder å ta eit tak.

 

På lanseringstidspunktet var eg noko skeptisk til ideen bak eit nVACC når det så ut til at ledelsen i VACCSCA ikkje visste om denne missnøyen. Kva som har hendt mellom dei som braut ut av VACCSCA og resten av VACCSCA's ledelse veit eg ikkje. Det eg veit er berre det eg kan lese meg til gjennom utallige forum-postar fra forskjellige personar, og berre fra opne forum. Kva som kan ha blitt skrive i VACCSCA's leiar-forum veit eg ikkje, så kva som enn har blitt diskutert der kan eg ikkje sei noke om.

 

Men eit veit eg i alle fall:

Surmuling hjelper oss ikkje frammover. Har dykk noko å bidra med, så er det sjølvsagt velkommen. Å halde fram med å krittisere dei som tar eit tak er å skyte dykk sjølve i foten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vel søkt litt rundt, men spør her istedet.

Hva er pof-fil?

Det er en fil som Stasjon navnet, frekvensene og SQ kodene til de som sitter ATC er i! Du har sikkert merket at du får tildelt koden 42XX på gardermoen og 43XX i bodø, dette hadde ikke kommet dersom du ikke hadde inne en .pof fil i ATC programmet!

 

-Det er også en kode på hver posisjon som man bruker hvis man skal sende Hand-off til en annen kontroller.

 

F.eks hvis jeg sitter oslo kontroll og skal sende en fly til oslo approach, så har .pof filen generert en kode for ENGM_APP som er OA, denne må jeg taste inn for og sende hand-off over til Oslo Approach- Alt dette gjør .pof filen.

 

Håper du så poenget ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Gunnar har på oppdrag fra oss i Vaccsca AOR Norway gjort en kjempejobb med å oppdatere pof-filen. Eventuell kritikk skal derfor rettes til oss, og i alle fall ikke Gunnar, som har gjort en flott innsats.

 

Jeg ser ikke noen hensikt i å gå inn i en diskusjon om hva, hvor, hvorfor eller når, da dette uansett er gjort, og vi nå har et godt produkt som ligger ute til nedlasting på vaccsca sine hjemmesider.

 

Jeg vil på generelt grunnlag henstille alle til å legge dødt alt fra sommerens tumulter. Vi som er aktive nå i AOR Norway var ikke parter i den saken, og har ingen andre agenda enn å drive vaccsca og AOR Norway på en best mulig måte.

 

Til dette trenger vi all hjelp vi kan få, og vi blir følgelig glade for alle som kontakter oss og tilbyr hjelp.

 

Erik:

accsca17@vaccsca.org

Hanne:

accsca3@vaccsca.org

 

 

Nå er vi allerede godt inne i høysesongen for hobbyen vår, og jeg håper at vi sammen kan prøve å gjøre denne tiden så interessant, hyggelig og morsom som mulig! ""

 

Happy landings (and handoffs...;)

 

-Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi allerede godt inne i høysesongen for hobbyen vår, og jeg håper at vi sammen kan prøve å gjøre denne tiden så interessant, hyggelig og morsom som mulig! ""

 

Ja, og da kan vi begynne og tenke på begivenheten nå førstkommende Søndag.

 

KEFLAVIK FLY-IN

 

Bli sikkert mange av oss som planlegger en tur over til Island, hadde vært toppers med mye ATC online i SØR-NORGE ("") denne kvelden.

Ser for meg denne bemanning:

 

ENGM_TWR

ENGM_APP

ENOS_CTR

ENSV_CTR

 

Jeg planlegger å fly denne kvelden.

Noen som blir med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...