Gunnar Seljeseth Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Og atter en gang svikter VATSIM's servere i forkant av et flyinn... ServInfo får bare inn informasjon som er over 1 time gammel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Jepp, Servinfo er nede, det er det ingen tvil om! Men jeg ber om at de kommer opp innen eventet. Snart har Servinfo mer nedetid en den er oppe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Vi får nå bare være flinke med å kaste Flightstrips på hverandre, i alle fall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind Tollerød Fosse Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 VFR fly i Norge, som ikke har filet flightplan vil normal bli gitt en egen squawk som begynner på 21xx. Gjelder også for fly som flyr lokalturer. VFR fly som filer flightplan vil bli gitt kode som vanlige IFR fly. Altså en med f.eks 43xx. Det er kun et fåtall flyplasser i norge som bruker 7000 for lokale flygninger - en kode som skal settes for ukontrollerte VFR flygninger, altså fly som ikke har fått en transponderkode enda, eller ikke skal fly i kontrollert luftrom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 og hvor har du dette fra?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Fyren er jo pilot,er nokså sikker på at han veit hav han snakker om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 POKKER! Jeg har middag om 10 min.... *be om å få spise nå eller senere* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Fyren er jo pilot,er nokså sikker på at han veit hav han snakker om. Og han andre fyren er flygeleder så han bør vel også vite hva han snakker om? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Da kan jeg jo si at mesteparten av oss er nå logget på . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Da er vi i gang folkens! Bare å komme å fly - hele Nord-Norge! (inkludert svalbard!) hilsen ENOB (som dekker nettopp svalbard også) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Siden ServInfo bare får inn gammel info, så foreslår jeg at vi prøver å holde en viss telling på antall fly vi har hatt i området vårt, så får vi se hvor mange som faktisk var i nord-norge i dag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Jeg tar bilder innimellom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 NEttopp ferdig med ein fantastisk tur ENBO-ENDU(Landa som siste fly før ENDU gjekk av lufta). Takkar for fenomenalt god service frå bakkemannskapa heile vegen. Utruleg artig å få flydd skikkeligi igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Det er i alle fall tydelig at eventen har falt i smak blandt nybegynnerne, nesten all trafikk i Alta til nå har bestått av nybegynnere. Hvem vet, kansje vi nå får se flere fly i luften i Norge fremover? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Send noen til ENKR please . No traffic here . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Hadde ikke skadet med mere trafikk på ENNA heller. Kanskje noen er litt sugne på å fly noe militært? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond-Aage Kvamme Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Ser jo at eventet er i gang. Selv står jeg klar på Svalbard, men får ikke inn en eneste ATC på lista. Oversikten på Flightsim.no viser "ingen ATC online", og bare tre piloter???? Hva er galt. Hadde sett frem til dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marek Pola Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Ser jo at eventet er i gang. Selv står jeg klar på Svalbard, men får ikke inn en eneste ATC på lista. Oversikten på Flightsim.no viser "ingen ATC online", og bare tre piloter???? Hva er galt. Hadde sett frem til dette Datafeeden från VATSIM-nätet till data server där ServInfo och vaccsca.org hämtar sin info är nere. Det är många ATC och piloter igång men det syns inte i ServInfo, vilket är väldigt synd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Oversikten på flightsim.no stemmer ikke, pga. en serverkræsj hos VATSIM. ENBO_CTR (Bodø Oceanic) stengte etter 2 timer, pga. at der ikke var trafikk overhodet, ergo har ikke svalbard lengere ATC. Vi leter etter en anternativ posisjon for Marius som for øyeblikket sitter i Kirkenes uten et eneste fly, og både Bodø East og Bodø North rapporterer om lite trafikk... Fortsetter det slik kan det fort bli lenge til neste gang nord-norge ser en så godt ATC dekning som i dag... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Det er noe galt med de serverne, ikke stol på det som står på forsiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Har fått bilder fra Erik om hvordan det ser ut, og det ser jo riktig bra ut over nordland... ServInfo kan nok ha sin del av skylden for dagens lave aktivitetsnivå lengere nord. Desverre skulle VATSIM's servere kræsje i dag... (Men akkurat det er vel en klasikker forran en Event? ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Ser jo at eventet er i gang. Selv står jeg klar på Svalbard, men får ikke inn en eneste ATC på lista. Oversikten på Flightsim.no viser "ingen ATC online", og bare tre piloter???? Hva er galt. Hadde sett frem til dette Beklagligvis logget jeg av fordi jeg så at ENBD_C_CTR trengte hjelp med fly som kom sørfra. Dessverre hadde ikke ENBD_N_CTR en sektorfil som hadde Svalbard og dermed ble det vanskelig å dekke der oppe. Beklager igjen, men håper du fikk tatt deg en annen tur, da... Men nå logger jeg på ENOB igjen, så da kan du ta en tur nå, om du har tid mvh e. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Det er nok noen av oss som kommer til å sitte lenger enn til 22. Så det er bare å komme å fly ennå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjorn Furu Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Hei. Synd servinfo skulle streike ikveld,men slik er det. Virkelig synd at ikke vi piloter fløy mere på Banak og Kirkenes.Skjemmes her jeg sitter. Hadde planene klare hvor og hvordan(3 leg ikveld.HK_AT;AT_TC;TC_NA),Skulle fly videre TC-NA-KR,men når man er treg på avtrekkern....Banak online da jeg startet opp i TC.Beklager.Måtte ha litt tid mellom flyvningene av flere grunner.Trodde faktisk at både Banak og Kirkenes skulle få bra tfc. Uansett,takk til ATC,så får vi "piloter"legge oss i selen. Kaller meg selv for newbie,mest pga at jeg ikke flyr SID/STAR.Flyr defaultfly.SID og STAR uten FMC er vel litt for mye utfordring for meg:-) Synes kvelden var fin for egen del. Asbjørn Furu Orbit 63/AFIS'n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 FS kræsjet på final på enev..ble det mye traffikk i kvell da? Jeg slet nå med å ta av fra Bodø for det var så mye trafikk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Nå som ServInfo igjen fungerer ser jeg hvor all trafikken har tatt veien; de flyr mellom Bodø og Tromsø... Vi hadde jo egentlig håpet at flyvningene skulle være litt mer spredt på forskjellige flyplasser, men men, slik ble det nå i kveld i alle fall.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Uansett,takk til ATC,så får vi "piloter"legge oss i selen. Det var endel trafikk i Finmark helt tidlig i eventen. Jeg skjønner at folk langveisfra foretrekker de største flyplassene når ServInfo er nede. Da er det tryggest liksom. Hadde gjort det selv, jeg Men med dyktige CTR'ere så har likevel alle flyplasser vært bemannet på et eller annet vis. Til og med et fly til Svalbard fikk jeg på slutten av kvelden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John M Thoresen Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Endelig turte jeg å fly online. Var like nervøs nå som da jeg fløy som privatflyver til fornebu og gardermoen for mange år siden. Dette var virkelig moro. En stor takk til de som kontrollerte min tur fra ENVA - ENBO. LN-JMT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Takk for en helt utrolig bra kveld! jeg fløy ruten ENTC-ENNK-ENBO-ENNK-ENTC, var kjempegøy! Håper no lignende kan skje igjen ganske snart men da i de sørlige trakter! Takk til alle som bidre for at dette skulle bli en suksess! Jeg hadde problem med å ta av fra ENBO på grunn av alt for mye trafikk, hadde samme problemet på ENTC da jeg skulle inn for en visual approach 19! Men gøy var det alikevel! P.S! Jeg fløy som Widerøes 855 og 856 hvis noen lurer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Servinfo kommer rett før eventet er ferdig! Jeg tror serverene blir onde av navnet "event". Hvert event jeg har hvert på den sisten tiden, så har Servinfo hvert nede! Merkerlig. Men jeg satt litt ATC og fløy litt, det var et vellykket event. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.