Gå til innhold

Northern Norway Event


Erik Schøyen

Anbefalte innlegg

  • Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Gunnar;

Jeg har overhodet ikke bestemt noe som helst når det gjelder nytt flyin.

Jeg har ikke noe med flyins i Norge og gjøre, da dette primært ligger under Scandinavia VACC.

 

Denne statistikken er ikke en lettvindt måte, og det vet du så utrolig godt.

Du som meg og de fleste andre vet at det er mest trafikk på Østlandet, Vestlandet og Midt Norge.

Og ja, jeg vet at man ikke MÅ legge en event dit tallene sier det er mest trafikk. Et flyin går ut på å dele lokale flyplasser med allmennheten. Nye som gamle, Norske som utenlandske piloter.

Hvis man ikke skal vise til pilot statistikken, ja hva skal man vise til da?

 

Flott at dere hadde et greit flyin i helga, og flott at dere fikk det til i nord Norge. All respekt til det.

MEN, det skal ikke mye til å dra piloter fra vårt eget og andre land.

For en stund tilbake staffet vi samtlige flyplasser i Midt Norge, Sektor Bodø Sør 125.700. Og vi hadde mye fly spredt rundt. Dette var noe vi samlet på en dag, så det skal lite eller ingenting til å dra trafikk.

Det værste er som regel og samle folk som skal sitte.

Det er hvertfall min erfaring, men den teller jo lite. jeg har jo bare +/- 4000 timer på Vatsim. Deriblandt også en del arbeid for nettopp Vaccsca.

 

 

Men greit, kanskje det var feil av meg og poste bildet her.

Men fakta må folk godta.

 

 

Til slutt må jeg bare få si.

Gratulerer med en vellykket kveld for dere.

 

 

(Ps. Mine innlegg er ikke ment som kritikk til noen av dere)

 

Hilsen fra Dusseldorf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Christian da, eg beskylder deg ikkje for å ta over styringa for kva eg, Erik, eller andre personar skal arrangere for slags flyin, og kvar det skal hende.

 

Likevel meiner eg at det blir feil å dra frem ein liste over hvilke flyplassar som oftast blir besøkt over ein måned dersom du ikkje smastundes viser til kor mange av pilota som fekk ATC-tjenestar, og kor dei fikk det.

 

At flyplassane Arlanda, Kastrup og Gardemoen har høye tall meiner eg har 2 hovedgrunnar;

1: Slike hovedflyplassar fungerer ofte som ein HUB, både nasjonalt og internasjonalt. Dette smittar ofte over på det virtuelle miljøet, som VATSIM, sidan målet er å væra "as real as it gets". Samstundes vil du, dersom du sjekker, se at alle flyplassar som oftare får ATC-tenester også vil få ein tillsvarande respons fra pilotar. Og der ligg ein av hovedgrunnane til at nettopp Arlanda, Kastrup og Gardemoen er oftast besøkt; det er dei flyplassane som oftast har ATC-tenestar!

 

Statistikk har eg ingenting i mot, men å bruke rein, ensidig statistikk til å treffe ein konklusjon utan å først spørre "kvifor er det slik" kan fort bli missvisande...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN, det skal ikke mye til å dra piloter fra vårt eget og andre land.

For en stund tilbake staffet vi samtlige flyplasser i Midt Norge, Sektor Bodø Sør 125.700. Og vi hadde mye fly spredt rundt. Dette var noe vi samlet på en dag, så det skal lite eller ingenting til å dra trafikk.

Det værste er som regel og samle folk som skal sitte.

 

Det er hvertfall min erfaring, men den teller jo lite. jeg har jo bare +/- 4000 timer på Vatsim. Deriblandt også en del arbeid for nettopp Vaccsca.

 

Først, Christian: Ufattelig barnslig den "jeg har bare sittet så så lenge så jeg har jo ingenting jeg skulle ha sagt". Du vet jo at det ikke er sant, og du vet vi alle respekterer dine innspill og dine kommentarer og da blir dette bare en dårlig skjult hersketeknikk...

 

For å støtte Gunnar, og det er du vel kanskje enig i: Den statistikken sier ikke så mye mer enn hvor det til vanlig er mye trafikk. Og at du gjennom ditt argument med din erfaring rundt mer improviserte flyin så må du vel være enig i påstanden om at det kommer piloter der det er ATC. Og iallefall jo mer oppmerksomhet det får, uansett om det er planlagt i god tid eller mer improvisert, så hjelper det på trafikken. Hvor vi legger neste flyin er uvesentlig. Om det er improvisert eller ikke. Poenget er at aktivitet avler aktivitet. Og dine og våre efaringer viser at det er riktig.

 

Og jeg synes også ditt innspill med at det ikke er nødvendigvis de godt forberedte flyinene som er det eneste rette for å få mer oppmerksomhet. Gutta i Bodø den siste tiden har vel opplevd at Nord-Norge har hatt mer trafikk en vanlig, og det er jo fordi de har aktivt gått ut å sagt ifra om at det blir mye ATC der fremover. Slike initativ er flotte, og vi bør oppmuntre til flere slike!

 

Nok en gang: Sett av en kveld til improvisert flyin - bare ikke legg det til samme tid som andre VACCSCA-events! Vil du være med å forberede det neste, litt mer planlagte regionale eventet (som Gunnar og jeg har tenkt å jobbe med) så ta kontakt. Ta også kontakt om du ønsker å plangge noe helt annet! Bruk energi på dette for dette er gøy! (Hvis ikke hadde jo ikke Gunnar og jeg hatt lyst til å lage et nytt regionalt flyin).

 

mvh e.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Erik.

 

bare to ting, så skal jeg holde munn ""

 

1. Jeg er ikke medlem av Vaccsca, dermed vil jeg ikke ytre mine meninger om fremtidige flyings etc.

(det har jeg heller ikke lov til)

 

2. Vel, barnslige kommentarer har det vert nok av her de siste måneder. og jeg anser ikke min kommentar om antall timer for å være det.

 

Sist men ikke minst!

For dere som ønsker ytterligere tall, se min neste post.

Grunnen til at det ikke ble postet mer her i morges er at jeg måtte på jobb.

 

Nå skal jeg ikke si mer i denne posten ""

De som eventuelt måtte ønske å prate om noe er mer enn velkommen til å ta det privat.

(beklager at jeg fikk tråden til å skli litt ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian. Jeg vet ikke hvem som har satt munnkurv på deg når det gjelder innspill angående flyin i VACCSCA. Jeg kan iallefall ikke se av noen av innleggene her at det er det er noen kommentarer på det. At man er uenig i konklusjonene kan ikke ansees som at man setter munnkurv på noen.

Tverimot anser jeg dine innspill som stort sett gode - og jeg er takknemlig for at du fortsatt følger med og gir dine innspill i forhold til det som skjer i VACCSCA generelt og Norge spesielt.

På vegne av AOR Norge kan jeg iallefall si at vi ikke har noe ønske om å sette munnkurv på noen.

 

Det er ingen andre en dere som ikke er en del av VACCSCA lenger som hele tiden presiserer at dere ikke er det. Ingen på dette forumet har iallefall åpent kritisert at dere kommer med innspill. Det eneste jeg rent personlig må si jeg er bra lei av, er disse evindelige understatmentene m.h.t. hvor mange timer man har sittet det eller det. Og jeg vet du ikke startet den retorikken, Christian, men det er heller ingen grunn til å fortsette den. Det er en usunn måte å drive debatt på. Nemlig å antyde at andre ikke har noe de skulle ha sagt fordi en selv har mye erfaring.

Jeg synes alle diskusjoner skal være åpne og at alle skal kunne komme med innspill, uansett om man startet som pilot eller ATC i går, eller om man har vært med lenge. Dere som er gamle ringrever i systemet nyter allerede såpass med respekt at det burde være unødvendig å poengtere deres erfaring...

 

Nei, alle konstruktive innspill er velkommen, også fra gamle VACCSCA'ere. Alle som bryr seg om flightsim/vatsim-miljøet i Norge har like stor rett til å delta i diskusjonene og erfaringsutvekslingene vi har. Bare på den måten kan vi utvikle vaccsca til et levedyktig VACC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den personen med høy rang i VATSIM bør snakke offentlig ut. Sånn skjult korridorpolitikk er dårlig saker!

 

Ja, kjør på Trond med debatt og det meste! Tråden til Christian er et godt eksempel på at dere fortsatt er viktig for oss, og at dere har en erfaring som vi andre ikke har. Jeg, f.eks., ante ikke at det fantes en slik liste! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...