Gå til innhold

Northern Norway Event


Erik Schøyen

Anbefalte innlegg

  • Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

VFR fly i Norge, som ikke har filet flightplan vil normal bli gitt en egen squawk som begynner på 21xx. Gjelder også for fly som flyr lokalturer. VFR fly som filer flightplan vil bli gitt kode som vanlige IFR fly. Altså en med f.eks 43xx. Det er kun et fåtall flyplasser i norge som bruker 7000 for lokale flygninger - en kode som skal settes for ukontrollerte VFR flygninger, altså fly som ikke har fått en transponderkode enda, eller ikke skal fly i kontrollert luftrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo at eventet er i gang. Selv står jeg klar på Svalbard, men får ikke inn en eneste ATC på lista. Oversikten på Flightsim.no viser "ingen ATC online", og bare tre piloter???? Hva er galt. Hadde sett frem til dette

Datafeeden från VATSIM-nätet till data server där ServInfo och vaccsca.org hämtar sin info är nere. Det är många ATC och piloter igång men det syns inte i ServInfo, vilket är väldigt synd. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversikten på flightsim.no stemmer ikke, pga. en serverkræsj hos VATSIM. ENBO_CTR (Bodø Oceanic) stengte etter 2 timer, pga. at der ikke var trafikk overhodet, ergo har ikke svalbard lengere ATC. Vi leter etter en anternativ posisjon for Marius som for øyeblikket sitter i Kirkenes uten et eneste fly, og både Bodø East og Bodø North rapporterer om lite trafikk...

 

Fortsetter det slik kan det fort bli lenge til neste gang nord-norge ser en så godt ATC dekning som i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo at eventet er i gang. Selv står jeg klar på Svalbard, men får ikke inn en eneste ATC på lista. Oversikten på Flightsim.no viser "ingen ATC online", og bare tre piloter???? Hva er galt. Hadde sett frem til dette

 

Beklagligvis logget jeg av fordi jeg så at ENBD_C_CTR trengte hjelp med fly som kom sørfra.

 

Dessverre hadde ikke ENBD_N_CTR en sektorfil som hadde Svalbard og dermed ble det vanskelig å dekke der oppe.

 

Beklager igjen, men håper du fikk tatt deg en annen tur, da...

 

Men nå logger jeg på ENOB igjen, så da kan du ta en tur nå, om du har tid ""

 

mvh e.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Synd servinfo skulle streike ikveld,men slik er det.

Virkelig synd at ikke vi piloter fløy mere på Banak og Kirkenes.Skjemmes her jeg sitter.

Hadde planene klare hvor og hvordan(3 leg ikveld.HK_AT;AT_TC;TC_NA),Skulle fly videre TC-NA-KR,men når man er treg på avtrekkern....Banak online da jeg startet opp i TC.Beklager.Måtte ha litt tid mellom flyvningene av flere grunner.Trodde faktisk at både Banak og Kirkenes skulle få bra tfc.

Uansett,takk til ATC,så får vi "piloter"legge oss i selen.

Kaller meg selv for newbie,mest pga at jeg ikke flyr SID/STAR.Flyr defaultfly.SID og STAR uten FMC er vel litt for mye utfordring for meg:-)

 

Synes kvelden var fin for egen del.

 

 

Asbjørn Furu

Orbit 63/AFIS'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett,takk til ATC,så får vi "piloter"legge oss i selen.

 

Det var endel trafikk i Finmark helt tidlig i eventen. Jeg skjønner at folk langveisfra foretrekker de største flyplassene når ServInfo er nede. Da er det tryggest liksom. Hadde gjort det selv, jeg ""

 

Men med dyktige CTR'ere så har likevel alle flyplasser vært bemannet på et eller annet vis.

 

Til og med et fly til Svalbard fikk jeg på slutten av kvelden ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en helt utrolig bra kveld! jeg fløy ruten ENTC-ENNK-ENBO-ENNK-ENTC, var kjempegøy! Håper no lignende kan skje igjen ganske snart men da i de sørlige trakter!

 

Takk til alle som bidre for at dette skulle bli en suksess! Jeg hadde problem med å ta av fra ENBO på grunn av alt for mye trafikk, hadde samme problemet på ENTC da jeg skulle inn for en visual approach 19! Men gøy var det alikevel!

 

P.S! Jeg fløy som Widerøes 855 og 856 hvis noen lurer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...