Knut Arne Nygård Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Alle som vil sjå A380 på Discovery i kveld må gå inn på http://www.discoverychannel.no/dok/ og stemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Takk skal du ha for at du sier ifra, denne skal jeg se Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard .L. Hovde Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 æsj.. akkuratt når mobilen min er på reparasjon.. jaja.. skal se det uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Har ikke dette programmet vært på Discovery cirka hundre ganger før a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard .L. Hovde Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Har ikke dette programmet vært på Discovery cirka hundre ganger før a? Nei. dette er helt nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Et program har ihvertfall gått hundre ganger før, "Building the A-380". Men hvis du ser traileren av dette programmet, er det ikke samme program. Men mulig det har gått før, det vet jeg ikke noe om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KJ Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Den første, som de fleste av dere har sett X antall ganger på Discovery, handlet vel om byggingen og jomfruturen. Mens denne er om hva som ha skjedd etter det, testing og sånt. Kanskje vi får et mer innblikk i hva som er årsak til forsinkelsene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Arne Nygård Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Får berre håpe at nok folk stemmer slik at det ikkje blir Pompeii programmet som blir vist Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Dette må sees . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hmm, jeg så på Discovery i stad, og da kom det opp program for kvelden, og for 22:00 så stod det ikke noe om Airbus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Arne Nygård Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Det er "Viewer's choice", så det er sjåarane som bestemmer kva som skal bli vist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Wey! Fikk akkurat melding fra discovery om at "Programmet du stemte på vises om et kvarter"! Så da blir det A380! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Arne Nygård Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Fekk akkurat same beskjeden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Jeg ser på programmet nå, og lurer på hvorfor A380 bare reverserer på to motorer? Imponerende å se 800 personer komme seg ut på 78 sekunder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Det er fordi det hindrer støv å bli sugd inn i motoren, siden outboards motorene er såppass bredt plassert. Bildene av A380en i Quantas Livery over Sidney Opera House var bare nydelige! Fin dokumentar, men må si Airbus har mye problemer med Landingshjulene sine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Dette var et meget bra og interessant program! Med flutter-test og evakuering. De viser også reality skade-episoder! Bra!!! Det gjør oss mer tryggere å vite at det blir reparert og forsterket for det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Torp Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Ser ut som det blir en time til foran TV-en gitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Å hvorfor det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S H Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Fordi det begynte en ny times a380 dokumentar om bla jomfruturen, på samme kanal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det er fordi det hindrer støv å bli sugd inn i motoren, siden outboards motorene er såppass bredt plassert. Samt at det sparer en hel del vekt Fin dokumentar, men må si Airbus har mye problemer med Landingshjulene sine Det blir nok for bagateller å regne sammenlignet med produksjons- og utviklingsstyringen hos Airbus... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Flott program! Lo godt da han fyren holdt på å tryne ned trappa En ting jeg reagerte litt på er at landingshjulene henger forover. Slik at de treffer med de fremmeste hjulene først når flyet lander.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus Ljøkjell Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Litt semi-komisk når alternate gear release trengte litt god gammeldags smurning for å komme i form. Teflonløsningen deres gikk vel heller ikke helt i boks. Det var vel forsåvidt bare en prototyp da, så Airbusgutta finner nok en bedre permanent løsning etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Flott program! Lo godt da han fyren holdt på å tryne ned trappa Tenkte det samme, det var jammen morsomt! Ble skeptisk når det gjelder landingshjulene ja, ved manual nedføring av understellet, med tanke på sikkerheten. Hjelper ikke akkurat at de satser på at de går ned fordi det er mer vibrasjoner når flyet er i luften, og da rister det seg nok løs. Men det er nok gått gjennom nøye, det er en altfor liten brøkdel vi får se her uansett. Som de sier i den nyeste programdelen, vi lar ikke folk sette seg inn i et fly som er utrygt. Og man kan tenke sånn at de gjør alt for å tjene penger, og bryr seg akkurat nok om sikkerhetskravene til marginene, resten får flyselskapene ta seg av. Men da kan de risikere å gå på noen smeller, både med sertifisering av flyet, og med kjøpere senere. Ville tro at et flyselskap taper noen ville summer når et fly styrter, om ikke forsikringen dekker alt da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 En ting jeg reagerte litt på er at landingshjulene henger forover. Slik at de treffer med de fremmeste hjulene først når flyet lander.. Det samme har 767 om du titter på den Det skal føre til en jevnere slitasje på hjulene på boggien. da den vil treffe med alle hjulene omtrent samtidig. (tenk deg, i og med at flyet flarer, så vil boggien bli nærmest horisontal.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.