Ivar Skaugstad Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Jøss, her var det mye som hadde skjedd siden jeg dro på jobb i dag tidlig! Som dere understreker har jeg ikke skrevet noe om at jeg deler utgifter med passasjerene, men har delt forsete "prisen" likt på begge. Altså, vi to som sitter foran betaler litt mer enn de to bak. Det er slik jeg bruker å dele det opp, de som sitter i baksetet betaler litt mindre siden de ikke får prøve å fly, i dette tilfellet 22,9% av utgiftene hver. Det finnes ingen regelverk for hvor mye fartøysjef må betale hvis han er innehaver av PPL-A, det står derimot at jeg må betale deler av utgiftene. Som dere har vist så må jeg også være i kjennskap til samtlige som skal bli med, vel, har kanskje beveget meg i grenseland her, men ta også i betraktning at jeg kjenner en god del fra forumet! Forstår deres skepsis, men heldigvis kjenner de fleste her på forumet meg godt nok til å forstå at jeg kun ønsker å gi andre muligheten til å bli med på en flytur, og har ingen intensjon om å tjene penger på dette. Værnes Flyklubb har en time leie på 840,- Nå kan dere prøve å få regnestykke til å gå opp! Håper vi kan legge diskusjonen rundt akkurat dette flat, og heller sette fokus tilbake på de som ønsker å bli med på en flytur på fredag! Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Iversen Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Når på fredag drar du Ivar? Jeg bor omtrent oppå værnes, så dette høres jo spennende ut. Hvor mange har signa opp til nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Tar av i 13 tiden, foreløbig har jeg ikke fått et endelig svar fra noen. Du er selvfølgelig velkommen ombord! Husk at dette er "førstemann til mølla", den som melder seg først får sitte i framsetet! Av erfaring finnes det enkelte som avlyser i siste liten, ønsker derfor at de som melder seg til å bli med binder seg til dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Iversen Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 For tidlig for min del desverre. Jobber i Trondheim til 16. Men kanskje neste gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard Olsen Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Får du lande på ENOL da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Får du lande på ENOL da? Hvorfor ikke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Fordi det er en flystasjon med militær aktivitet. Tenker du må få PPR fra Luftvingsjefen der jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arvid Lillerud Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Ring WingOps/Ørland på tlf 72512306, så ordner det seg nok. PS: Det vil antageligvis svirre en mengde F-16 rundt Ørland denne dagen, da årets F-16 våpeninstruktørkurs starter. Dette er en årlig øvelse som utdanner våpeninstruktører for Norge, Nederland, Belgia og Danmark og vil pågå i ukene framover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Desto større grunn til å henge seg på Ivar dit det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Får du lande på ENOL da? Regner med et skulle gå i orden, skal ringe i morgen for å være på den sikkre siden, PPR er ikke noe problem å innhente fra Ørland så lenge det ikke foregår øvelse e.l. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Da har Andreas F. Tollefsen fått tildelt oppgaven som co-pilot nå på fredag! Baksetene er fortsatt ledige! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Da har jeg meldt meg på som tredjepilot Like greit kanskje med tanke på hvordan det gikk siste gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 De oppnevnte crew medlemmene på fredag blir co-pilot Andreas F. Tollefsen, og standby pilot Sindre Lillemo. Er i dialog med en annen pilot, med spørsmål om vi skal fly LN-HOF utover samtidig slik at vi får flydd formasjon, og litt lettere hjemkomst. Kommer med mer informasjon så snart jeg vet mer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 You lucky bastards! Da blir det flygning i formasjon med LN-HOF! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Da blir jeg med Har flytime senere på dagen så jeg skal uansett til værnes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Jon, flott! Da blir det baksete tur på deg i LN-RAI. Lillemo blir co-pilot på LN-HOF. Du får straks en PM Jon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 TAF (FT) 121100Z 121818 16010KT CAVOK BECMG 0206 VRB05KT 9999 BKN030 Crosswind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 hehe, det er jo bare 10KT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 10KN er ingen ting for Ivar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Maks er vel 15 (For C172)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Dahl Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Stemmer det. Betyr dog ikke at det ikke er lov fly med mer sidevind, men noe sjakktrekk er det jo ikke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Får du lande på ENOL da? PPR er ikke nødvendig for å lande på Ørlandet lengre, tillatelse må kun innhentes om man ønsker å parkere på militær side. Dette kan bli aktuelt for å lette tilkomsten til den verdenen utenfor gjerdene. Da er forøvrig alt klart til turen i morgen, to fly, fem ivrige simmere og to flyplasser! Håper bestillingen på pent vær kommer som planlagt. Oppmøte med kamera og god flyånd utenfor brakka kl. 12:15 i morgen! Gleder meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Flott tur, anslagsvis hvor nære lå vi egentlig på det nermeste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Lagt ut noen bilder her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Takker for turen Marius, Sindre, Andreas og Jon! Var sinnsykt artig å fly med dere, dette må vi gjøre flere ganger! En liten videosnutt fra dagen kommer på forumet om ikke så alt for lang tid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Da har jeg en 5 minutter lang video fra turen vår klar, men har ingen plass å laste den opp. Hvis noen kan være behjelpelig med 45 MB serverplass, send meg en PM! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Kan du ikke laste den opp til flightim.no-servern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Don't know how... Hehe! Andrè Olstad er en skikkelig real kar, han bidrar med serverplass. Regner med å få lastet opp filmen iløpet av dagen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Olstad Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Don't know how... Hehe!Andrè Olstad er en skikkelig real kar, han bidrar med serverplass. Regner med å få lastet opp filmen iløpet av dagen! Da ligger filmen her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Her folkens! http://www.flightsim.no/forum/showflat.php?Cat=0&Number=499260&an=0&page=0#499260 Nok engang takk til Andrè for serverplass! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.