Gå til innhold

Er DU Værnes-spotter?


Andreas Grindvoll

Anbefalte innlegg

Dersom du er Værnes-spotter så send meg gjerne en PM med navn og alder. Holder på å starte en artikkel om spottere ved militære stasjoner; er de en trussel eller er de en ressurs og eller en potensiell rekrutteringsmasse?

 

Vel nok om det for denne gang. Artikkelen kommer i så fall på trykk i et internt blad for Luftkrigsskolen og Luftforsvaret (opplag ca 500) og som i tillegg distribueres til noen utenlandsavdelinger. Jet Set er navnet, og det har det vært siden det første gang ble produsert for snart 20 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en gang jeg å en annen som ikke er medlem her, stod på standar spotteplass på Værnes (Like ved gate 31 & "Y" skiltet), kom det en stygg liten securitas bil med en ung person inni. Han tok ned viduet å sa at vi måtte komme oss bort. Hvis ikke fikk ikke det flyet som var på vei ut til Rwy 9, ta av. Dette var en melding fra tårnet i følge SECURITAS vakta. Søndag 24.09 nå netopp, var jeg å marius oppe i tåret i 5 timer. da fortalte jeg om dette. Flygelederne sa dere aldri kommer til å bli jaget bort så lenge dere står utafor gjæret. Så dette var Securitas's bullshit. blir så irritert på dem! de har jo invandert Værnes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektere som plutselig får raljere som de selv vil føler seg tydeligvis som flyplasspoliti, en tittel de selv ikke fikk muligheten til å få da de ikke kom inn på politihøgskolen men søkte Securitas i stedet "" -Kjør den imot de neste gang, så får du kanskje beskjed om å pelle deg vekk et helt annet sted enn Trondheim "" -tragiske personer. Sikkert enkelte bra folk i Securitas, men majoriteten vet ikke bedre, og i uvitenhet prøver de seg på den løsningen som I ALLE FALL IKKE kan medføre konsekvenser for dem selv.

 

F.eks. å tillate at jeg blir med en flyger ut på apron i Tromsø, men holde meg igjen når han hører i en bisetning om at vi bare skal ut å ta bilder av flyet... Ånei! Da er jeg plutselig turbanmann. Han burde vite jeg er turbinmann!!!

 

 

CFM: """" Rart du slipper igjennom noen kontroll om du kjøper den klokka di! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som kaster deg bort er folk som bare skal vise makt. Smågutter som fotsatt napper seg i løken på gutterommet når de kommer hjem. De har såvidt kommet ut av puberteten. De gangene jeg har blitt kastet bort har de vært såmgutter som har kommet untatt EN gang men da sto jeg helt inntil utrykningsporten så da var forståelig. Men flere ganger har vaktene(som oftest pluss 40) kommet bort og pratet. Sånn som da jeg og Martin F var på Værnes i Mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig med kruttet nå, Olaf. Blir vel litt drøyt av deg å kalle unge menn for smågutter, når du selv kun er 15? Og håndjagere er da for all del ikke forbeholdt smågutter på gutterommet "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare fortelle om en hendelse jeg hadde på ENGM, før den nye plassen ble bygd. Sto ved gjerdet da det kom en bil med militærpoliti. Fikk beskjed om at det ikke var tillatt å stå der, så jeg måtte se å reise derfra. Dette godtok jeg ikke, så jeg sendte brev til sjefen for Gadermoen Flystasjon. Den militære må jeg tilføye, og forklarte hva jeg hadde vært utsatt for. Tegnet nøyaktig opp veien, gjerdet og flyplassen og markerte hvor jeg hadde stått. Etter ca. 14 dager fikk jeg brev fra sjefen der, hvor han beklaget det som hadde skjedd. De hadde ingen rett i å jage meg derfra, da det var ved den sivile delen av Gardermoen jeg sto. Opplevde det samme en gang senere også, men da hadde jeg brevet med meg i bilen som jeg viste de. Senere har ikke jeg opplevd noen slike ting ved Gardermoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...