Gå til innhold

Forbered deg på flykø


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Så jeg må altså kjøpe fire tomflasker i tillegg til en 0,5L Cola, og fordele innholdet på flaskene, for å kunne få ta den med på flyet? Det er et lite under hvordan de som "styrer og steller" kan være så blottet for sunn fornuft. Skulle tro dem aldri hadde reist med fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva som gjelder,som dere ser gjelder regelen kun når man går igjennom Security,dette løses enklest ved at man kjøper det man ønsker av drikke innenfor sikkerhets kontrollen.

 

"Væske som tas med i den vanlige bagasjen, er det ikke lagt begrensninger på. Reglene gjelder heller ikke for vin og brennevin og andre drikker som er kjøpt på flyplassene, etter at man har passert sikkerhetskontrollen, melder NTB videre."

 

Køene som dannes på Gardermoen skyldes i stor grad mangel på sikkerhets folk.Andre flyplasser jeg har vært på har på langt nær så store problemer som det vi opplever på Gardermoen.

""""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Værnes var det for noen uker siden, kanskje det er tilfellet også sikkerthetskontroll etter at man hadde landet. Dette var gjeldene for alle fly fra København grunnet et hull i sikkerheten der. Måtte klø meg litt i hodet når jeg fikk vite dette.. Tydligvis mener diverse luftfartsmyndigheter at Q400 ikke er en aktuell flytype å kapre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg må altså kjøpe fire tomflasker i tillegg til en 0,5L Cola, og fordele innholdet på flaskene, for å kunne få ta den med på flyet? Det er et lite under hvordan de som "styrer og steller" kan være så blottet for sunn fornuft. Skulle tro dem aldri hadde reist med fly.

 

Nix, det hjelper ikke. Du kan kun ta med deg 1 dl totalt med væske, enten det er tannkrem eller cola. Det hjelper ikke å fordele den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...