Gå til innhold

Hva skjer hos serviceair egentlig?


T. Paulsen

Anbefalte innlegg

Synes det bare er tull hos dem.

Jeg vet ikke så mye om sakene annet enn det jeg har lest selv rundt, men det er jo stadig et eller annet de surrer bort virker det som. (Surret ikke disse vekk kofferten til Dag også?)

 

Jeg har vært mye ute å reist, men jeg har aldri mistet baggasjen min. Vet ikke om det mulig er normalt at handling rundt i verden mister ting så ofte som serviceair (Eller om det bare er pressen som lager en fjær til 10 høns).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres sprøtt ut det der ja, hvis det er riktig. Kan virke som om Serviceair kanskje burde revurdere navnet sitt noe..

 

Sånn jeg har forstått det har vel ikke Norwegian noe direkte ansvar for bagasjehåndteringen. Men jeg syns allikevel det lyser ganske klart gjennom artikkelen at journalisten prøver så godt hun kan å koble hele saken opp mot Norwegian, som jo er et selskap (i motsetning til Serviceair) som folk kjenner til og som har sine riper i lakken etter noen insidenter ila. året.

 

Saken høres ikke pen ut på Serviceair's vegne, men har bare saken fra den ene siden og fra tidstypisk og etter min mening dårlig sensasjonsjournalistikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som kunde er det ett fett om det er Norwegian som handler bagasjen min eller om selskapet kjøper tjenesten av noen andre. Det er Norwegian som har ansvaret for å frakte meg og min bagasje til riktig sted. Om selskapet velger å kjøpe inn hjelp til noen av oppgavene, så betyr ikke det at de kjøper seg vekk fra ansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken høres ikke pen ut på Serviceair's vegne, men har bare saken fra den ene siden og fra tidstypisk og etter min mening dårlig sensasjonsjournalistikk.

 

Både Serviceair og Norwegian beklager hendelsen, og Ellingsen i Norwegian bekrefter at kofferten er borte og at det letes etter den. derfor er ikke denne saken bare presentert fra én side.

Hvorfor er det dårlig sensasjonsjournalistikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Serviceair og Norwegian beklager hendelsen, og Ellingsen i Norwegian bekrefter at kofferten er borte og at det letes etter den. derfor er ikke denne saken bare presentert fra én side.

Hvorfor er det dårlig sensasjonsjournalistikk?

 

 

I farta forholdt jeg meg til artikkelen det ble linket til Jan, og så ikke at det var linker videre til andre artikler om saken ved siden av det som var skrevet.

 

Med disse også er dette ikke bare presentert fra én side nei. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Vi som jobber der har allerede fått sparken pga Northport så, aint gonna happen'.

 

Nei, dere har fått sparken pga. høyt anbud og dårlig utstyrspark... Det er ikke de ansattes feil, og det er iallefall ikke Northport sin feil...

 

Dette er vås, og helt feil! Northport OY har lagt inn et anbud som ingen norske selskaper kan levere inn etter regler for lønn og rettigheter en ansatt kan ha. F.eks kan ikke Northport betale overtid til de ansatte, dette er inkl. i lønnen hver enkelt arbeider må godta i sin arbeidsavtale, og lønnen ligger ca 2000 lavere enn tilsvarende stilling i Servisair. Dårlig utstyr? Javel, mer enn jeg vet som jobber i selskapet og bruker det hver eneste dag. Det er riktig at det har vært lite utstyr til tider, men dette kommer av at Norwegian har fått levert flere fly, samt utvidet rutenettet og langt flere avganger enn før og det har tatt tid å få inn nytt utstyr. Forøvrig skal Norwegian få inn ytterligere 5 fly før nyttår, etter hva det ryktes. Og de dager at det har vært lite utsyr, har de ansatte lastet/losset fly uten baggasjebånd f.eks, for så få flyene ut på rutetid- så ikke kom å si at de mistet anbudet pga dårlig utstyr iallefall.

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Vi som jobber der har allerede fått sparken pga Northport så, aint gonna happen'.

 

Nei, dere har fått sparken pga. høyt anbud og dårlig utstyrspark... Det er ikke de ansattes feil, og det er iallefall ikke Northport sin feil...

 

Dette er vås, og helt feil!

 

Vel.. Det var det Norwegian sa iallefall, så mye tyder jo på at de ikke var helt fornøyd med Servisair(!) sin utstyrspark, være seg standard eller mengden utstyr..

 

Hvis du mener Northport har underpriset seg, har ulovlige arbeidsvilkår, etc, så får du jo melde dem til konkuransetilsynet, arbeidstilsynet, Valla, and what not.... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når har Norwegian sagt dette? Faktum er vel at storparten av de ansatte i Norwegian, da som piloter,crew,teknikere som vi i det daglige virke har kontakt med er veldig godt fornøyd med Servisair, og disse gruer seg veldig til det nye selskapet starter opp. Derfor finner jeg det merkelig at Norwegian skulle ha sagt noe slik. Grunnen er vel heller pris på tjenestene. Og minner om at Servisair nettopp har fått fornyet kontraktene med KLM/AirFrance og TAP, og CoastAir. Disse selskapene er strålende fornøyd med tjenestene Servisair leverer, og finner det merkelig at Norwegian ikke ville fonye kontrakten fordi utstyret var for dårlig. Skal bli spennede å se hvordan det nye selskapet vil utføre sine tjenester, de har frem til nå fått 2 trekkere, og en TBL på plass ""

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...