T. Paulsen Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Synes det bare er tull hos dem. Jeg vet ikke så mye om sakene annet enn det jeg har lest selv rundt, men det er jo stadig et eller annet de surrer bort virker det som. (Surret ikke disse vekk kofferten til Dag også?) Jeg har vært mye ute å reist, men jeg har aldri mistet baggasjen min. Vet ikke om det mulig er normalt at handling rundt i verden mister ting så ofte som serviceair (Eller om det bare er pressen som lager en fjær til 10 høns). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Nei det kan du jommen si, utrolig useriøst å få beskjed om å "gå naken". Men artikkelen er litt tungvint skrevet, blir litt forvirret mh.t. det som står skrevet om Norwegian og Servisair. Man får nesten inntrykk av, at det er ett og samme selskap. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Høres sprøtt ut det der ja, hvis det er riktig. Kan virke som om Serviceair kanskje burde revurdere navnet sitt noe.. Sånn jeg har forstått det har vel ikke Norwegian noe direkte ansvar for bagasjehåndteringen. Men jeg syns allikevel det lyser ganske klart gjennom artikkelen at journalisten prøver så godt hun kan å koble hele saken opp mot Norwegian, som jo er et selskap (i motsetning til Serviceair) som folk kjenner til og som har sine riper i lakken etter noen insidenter ila. året. Saken høres ikke pen ut på Serviceair's vegne, men har bare saken fra den ene siden og fra tidstypisk og etter min mening dårlig sensasjonsjournalistikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 For meg som kunde er det ett fett om det er Norwegian som handler bagasjen min eller om selskapet kjøper tjenesten av noen andre. Det er Norwegian som har ansvaret for å frakte meg og min bagasje til riktig sted. Om selskapet velger å kjøpe inn hjelp til noen av oppgavene, så betyr ikke det at de kjøper seg vekk fra ansvaret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Saken høres ikke pen ut på Serviceair's vegne, men har bare saken fra den ene siden og fra tidstypisk og etter min mening dårlig sensasjonsjournalistikk. Både Serviceair og Norwegian beklager hendelsen, og Ellingsen i Norwegian bekrefter at kofferten er borte og at det letes etter den. derfor er ikke denne saken bare presentert fra én side. Hvorfor er det dårlig sensasjonsjournalistikk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Enig med Jan.. Passasjerene kjøper en tjeneste av Norwegian, og Norwegian kjøper en tjeneste av ServiceAir. Sistnevnte ledd angår ikke passasjeren. Hvis ServiceAir driter seg ut, så er det Norwegian som har et kundeforhold med passasjeren, ikke ServiceAir... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 gje dem sparken. sånne selskap øderlegg rykte til flyselskapene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 1. Det heter Servisair 2. Vi som jobber der har allerede fått sparken pga Northport så, aint gonna happen'. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 2. Vi som jobber der har allerede fått sparken pga Northport så, aint gonna happen'. Nei, dere har fått sparken pga. høyt anbud og dårlig utstyrspark... Det er ikke de ansattes feil, og det er iallefall ikke Northport sin feil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Både Serviceair og Norwegian beklager hendelsen, og Ellingsen i Norwegian bekrefter at kofferten er borte og at det letes etter den. derfor er ikke denne saken bare presentert fra én side. Hvorfor er det dårlig sensasjonsjournalistikk? I farta forholdt jeg meg til artikkelen det ble linket til Jan, og så ikke at det var linker videre til andre artikler om saken ved siden av det som var skrevet. Med disse også er dette ikke bare presentert fra én side nei. Beklager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Nei, dere har fått sparken pga. høyt anbud og dårlig utstyrspark... Jøss, da vet du mer enn oss.. how come? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Meek Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 2. Vi som jobber der har allerede fått sparken pga Northport så, aint gonna happen'. Nei, dere har fått sparken pga. høyt anbud og dårlig utstyrspark... Det er ikke de ansattes feil, og det er iallefall ikke Northport sin feil... Dette er vås, og helt feil! Northport OY har lagt inn et anbud som ingen norske selskaper kan levere inn etter regler for lønn og rettigheter en ansatt kan ha. F.eks kan ikke Northport betale overtid til de ansatte, dette er inkl. i lønnen hver enkelt arbeider må godta i sin arbeidsavtale, og lønnen ligger ca 2000 lavere enn tilsvarende stilling i Servisair. Dårlig utstyr? Javel, mer enn jeg vet som jobber i selskapet og bruker det hver eneste dag. Det er riktig at det har vært lite utstyr til tider, men dette kommer av at Norwegian har fått levert flere fly, samt utvidet rutenettet og langt flere avganger enn før og det har tatt tid å få inn nytt utstyr. Forøvrig skal Norwegian få inn ytterligere 5 fly før nyttår, etter hva det ryktes. Og de dager at det har vært lite utsyr, har de ansatte lastet/losset fly uten baggasjebånd f.eks, for så få flyene ut på rutetid- så ikke kom å si at de mistet anbudet pga dårlig utstyr iallefall. Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 1. Det heter Servisair Du har selvsagt rett. Sorry! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Tenkte mer på journalisten som kaller det, "Service Air" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Jan sa vel unnskyld på veiene av journalisten. Jan = journalist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Steijke ta, her kommer det fræm.. dæ.. dæ må æ si! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Jan sa vel unnskyld på veiene av journalisten. Jan = journalist. Skjønner godt at han holder tett om det i profilen på fs.no. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Hvorfor det. Jan har da sagt det ved flere anledninger her på forumet. Er det noe tabu å jobbe for pressen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Neida, men nå har pressen titt og ofte fått litt kjeft her på forumet, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 2. Vi som jobber der har allerede fått sparken pga Northport så, aint gonna happen'. Nei, dere har fått sparken pga. høyt anbud og dårlig utstyrspark... Det er ikke de ansattes feil, og det er iallefall ikke Northport sin feil... Dette er vås, og helt feil! Vel.. Det var det Norwegian sa iallefall, så mye tyder jo på at de ikke var helt fornøyd med Servisair(!) sin utstyrspark, være seg standard eller mengden utstyr.. Hvis du mener Northport har underpriset seg, har ulovlige arbeidsvilkår, etc, så får du jo melde dem til konkuransetilsynet, arbeidstilsynet, Valla, and what not.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Meek Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Og når har Norwegian sagt dette? Faktum er vel at storparten av de ansatte i Norwegian, da som piloter,crew,teknikere som vi i det daglige virke har kontakt med er veldig godt fornøyd med Servisair, og disse gruer seg veldig til det nye selskapet starter opp. Derfor finner jeg det merkelig at Norwegian skulle ha sagt noe slik. Grunnen er vel heller pris på tjenestene. Og minner om at Servisair nettopp har fått fornyet kontraktene med KLM/AirFrance og TAP, og CoastAir. Disse selskapene er strålende fornøyd med tjenestene Servisair leverer, og finner det merkelig at Norwegian ikke ville fonye kontrakten fordi utstyret var for dårlig. Skal bli spennede å se hvordan det nye selskapet vil utføre sine tjenester, de har frem til nå fått 2 trekkere, og en TBL på plass Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Neida, men nå har pressen titt og ofte fått litt kjeft her på forumet, eller? Og da har jeg ofte blandet meg inn i diskusjonen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.