Gå til innhold

Dokumentar om Ryanair


Tron Kittelsen

Anbefalte innlegg

For å få en litt saklig balanse inn i debatten her påpeker jeg (som enkelte andre har gjort før) at det alltid er to sider i denne saken. Ikke glem at de som laget TV-programmet trenger sensasjonsstoff for å kunne selge det og tjene penger ...

 

HER finner dere all Ryanairs brevutveksling med de som laget programmet og kanskje det setter saken i et litt mer nyansert lys.

 

-Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Ja, det er to sider i denne saken, det er det ingen tvil om. I det siste brevet nevner de at noen av bildene fra cockpiten ikke var i et Ryanair fly, men i en annen cockpit, og hva som ble sagt ble lagt til rette og planlagt.

 

Men det er jo klart, Ryanair kan jo juge her like mye som reporterne kan ha gjort, de må jo få snudd anklagene så fort som overhodet mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det som kommer frem i denne dokumentaren er rimelig ekstremt er jeg personlig ganske sikker på at man fint ville kunne lage en lignende dokumentar om et annet flyselskap (kanskje også fra et norskt selskap?). Her er det som det er sagt tidligere i tråden snakk om å grave frem mest mulig dritt for så å presentere det som "sensasjonsstoff".

 

At Ryanair tøyer grenser og til tider kanskje balanserer på feil side av loven var jo kjent fra før. Dette gir oss nordmenn billige billetter, og det er jo det vi vil ha er det ikke? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dokumentaren var jo i nyhetene for ett eller to år siden, og mange av påstandende ble motbevist. Mener å huske at TV-teamet ikke hadde vært helt nøytrale i det hele. Jeg har i hvert fall selv opplevd at RyanAir sjekker passasjerene grundig - både ved innsjekk, ved gate, inn i flyet, og UT av flyet! Nåde deg hvis du har mistet boardingcard-stubben din da.

 

EDIT: Hvis det virkelig er så gale i RyanAir som det påstås, hvorfor velger de ansatte å bli værende? "" Det finnes en internettside hvor tilsynelatende ansatte og tidligere ansatte henger ut RyanAir. Det som jeg finner interessant der, er faktiske cabin crew som sier: Hæ? Hvor kommer dette fra? Det har aldri jeg opplevd, og ingen jeg kjenner heller.

 

Det er klart at det finnes to sider av denne saken, og ja, RyanAir presser alt ned til minimums margin. Tror dere virkelig andre selskaper ikke gjør det samme? Sjefen i RyanAir er en drittsekk og "in your face" type, og da får man fiender. Han vil at ting skal gjøres slik han vil ha det, på den tiden han mener det skal gjøres, men jeg tror han er for smart til å risikere en ulykke. Skjer der en ulykke, mister de kunder, og da er ikke RyanAir lønnsomt lengre. Hendelsen i Sverige hvor en kaptein ikke var "fit to fly", var jo skremmende, men selv om co-piloten ikke ville melde i fra, fant de det ut til slutt. Om det var CAA i Sverige eller RyanAir selv, det vet jeg ikke. Uansett, med det mediefokuset som er på RyanAir, så regner jeg med at CAA i alle land de opererer i holder et ekstra godt øye med deres operasjoner. Får bare håpe de kontrollerer resten av gjengen også.

 

Jeg reiste fra Haugesund til Stansted, Stansted til Dublin og retur, og opplevde det hele positivt, selv med reklame og salg ombord. Skulle for øvrig gjerne fått tilbud om å leie DVD-spiller på Air Canadas fly til Canada - skjermene i flyet er gamle, og ofte har jeg sett filmene.

 

OK, så vi måtte av i Stansted, hente bagasje, sjekke inn på ny, tilbake til samme gate vi sprang fra i utgangspunktet, men RyanAir hadde det planlagt tidsmessig helt korrekt. I tillegg fikk vi god service fra personalet når kjæresten hadde mistet boardingkortet på vei til gaten. En annen passasjer hadde sett at han mistet det, og bare gått videre uten å si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder sikkerhet i lufta så mener jeg helt klart at SAS er og har hvert en pioner på dette, og det må du betale for, og det er det faktisk noen som er villige til! mange faktisk.

 

 

Hold ann litt nå.....

 

Hvor mange ulykker har Norwegian hatt?

Hvor mange ulykker har Ryanair hatt?

Og ikke minst.. Hvor mange ulykker har SAS hatt da?

 

Hvor mange fly har Norwegian? hvor lenge har de holdt på?

 

Det er mye du ikke vet om dette Tom. Men jeg frastår fra og kommentere dette mere inngående, både fordi jeg ikke burde og fordi det ikke er riktig på et slikt fora.

 

Men igjenn så er det jo slik at dine og mine valg er like riktige for oss begge, vi har muligheten til og velge.

 

Men den greia du kom med her, har ingen relevans i dette spørsmålet, mener nå jeg.

 

Det er det samme som om du lanserer en Laptop som heter Tom trygg og god, du serverer 2 maskiner til makedet, ved siden av HP , ACER og gud vet ikke hva. Etter 2 dager sier du at mine maskiner er like stabile som alle de andre, det har nemmelig aldri hvert feil på de....get it?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ann litt nå.....

 

Hvor mange ulykker har Norwegian hatt?

Hvor mange ulykker har Ryanair hatt?

Og ikke minst.. Hvor mange ulykker har SAS hatt da?

Ærlig talt, Tom Arne "" Er du virkelig så DUM som du virker å være?? Vil ikke være frekk, men må bare spørre.

Hvordan kan du, hvis du er en normalt oppegående person, sammenligne ulykkesstatistikken mellom disse selskapene???

Har sett deg skrive mye rart før, men nå begynner jeg å lure om du er litt "kort"

Ha en fin dag folkens ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere hyler jo om flysikkerheten hos selskapet.

SAS har da mange fly dem, og holdt på lenge.

Ryanair har også mange fly og har holdt på lenge.

Som de sier har de ikke hatt ulykker de siste 20 årene. Er det bare flaks da eller?

Jeg har snakket med folk som jobber på flyplasser der Ryanair går til og fra. De forteller meg at Ryanair føler boka til punkt og prikke. Stoler mere på dem enn hylekoret her som sikkert aldri har satt beina på et ryanair-fly.

 

Ryanair sin flyflåte er overhode ikke gammel.

Etter det jeg har forstått følger de også servicer på flyene hele tiden. Det er jo mere enn hva SAS gjør/gjorde.

Mange av mine venner reiser også til London og Italia med Ryanair pga. prisen. Enda har jeg ikke hørt en av dem klage på noe.

Man får hva man betaler for, men ifølge dokumentaren virker det jo som at flyene skal gå i bakken hvert øyeblikk.

 

Hvis man går inn for å spa opp dritt ifra et selskap vil man finne det hos alle!

 

Betaler man lommerusk for en tur, ja da får man hva man betaler for også.

Som dere ser har ikke Ryanair lite kunder. Og det må da være en grunn til det også.

 

At jeg tok opp Norwegian var vel ikke det lureste jeg gjorte, men SAS ja. Selv om SAS har holdt på mye lengere synes jeg at 20 år uten ulykker er bra.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng Tom Arne. Tror man kan grave fram mye rart fra hvilket som helst selskap.

Reporterne jobbet der i 3 måneder, så de sa ihvertfall. At spy ikke ble plukket opp her, kan ha vært engangstilfelle, og det går neppe utover sikkerheten, selv om det er ekkelt. Og MANGE av klippene ble vist om igjen, for å fylle ut hele timen programmet gikk.

 

Jeg må innrømme jeg ble lurt selv av dokumentaren, men når jeg tenker nøyere etter så burde jeg selvfølgelig vært skeptisk til det jeg hørte, og det burde man være til begge sider av saken egentlig.

 

Det lureste er nok som det ble sagt her, å se på ulykkes statistikken. 20 år plettfritt, det er nok neppe flaks.

 

Men fra Ryanair sin side, på siden stod det at det ble brukt en annen cockpit og ting som ble sagt var planlagt, hvem vet da hvor mye av det andre som ble planlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke vi har hvert på månen heller, og det at jorda er rund , tja er ikke helt sikker på det heller. Og dette internett greiene! sikkert bare en døgnflue! Nei harrald ut av sonja, Norge ut av golf strømmen, Nei til alt og ja til alle. ¨Fra spøk til alvor. Vi får håpe det går bra med alle som er i luften, men det og kutte kostnader er det desverre ikke så mange oppskrifter på desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen som sier at flyene til Ryanair er i ferd med å ramle i bakken. Det er ikke det mitt utgangspunkt er for mitt innlegg.

 

Jeg tenker mer på tidspress, stress, arbeidspress, overholdelse av regler og rutiner, holdninger til gjeldende regelverk etc.

 

Dette gjelder helt sikkert ikke bare Ryanair, men mange andre lavprisselskaper både i liften, på sjø og vei.

 

Samfunnet er blitt slik, og vi alle har bidratt til det, at Det er økonomien som styrer det aller meste. Krav til lønnsomhet og overskudd. Efektivisering, effektivisering, effektivisering, rasjonalisering, rasjonalisering etc. etc. etc.

 

Se på helsevesenet, nedskjæringer, kostnadskutt, mannskapskutt. Alt dette er tiltak som til syvende og sist går ut over, i dette tilfellet, pasientene.

 

Jeg angriper de styrende politiske myndigheter som ikke evner å komme seg ned på et nivå hvor de ser konsekvensene av sine beslutninger. De snakker med STORE bokstaver og STORE tall slik at det høres flott i de store sammenhenger og festtaler, men for hver enkelt av oss hjelper det ikke når sykehusene sliter med underskudd og må stenge sengeposter og redusere bemanning og behandlingstilbud.

 

Kunne skrevet en masse om dette, men det blir utenfor temaet for denne postingen.

 

Ha en fortreffelig dag alle sammen og god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reporterne jobbet der i 3 måneder, så de sa ihvertfall.

 

 

De jobbet i Ryanair som CA i over 5 måneder, i tillegg til opplæring/kurs osv.

 

At Ryanair har mye gjennomtrekk når det gjelder CA har det aldri vært noe tvil om, og ikke så rart heller. Lønna er dårlig, og selv om det finnes mange lavprisselskaper og charterselskaper der tempoet er meget høyt (og stressfaktoren gjennom taket) - så er nok Ryanair blant de verste.

 

Er ikke for ingenting, at det finnes et ordtak som heter "de som søker jobb som kabinansatt i Ryanair, er

de som ikke har fått en slik jobb andre steder". Mange er kun "innom" CA-yrket i Ryanair, som et "springbrett" over til andre selskaper - slik at man får litt erfaring som CA, og dermed lettere å få jobb i andre selskaper.

 

Når man i tillegg FRIVILLIG betaler 10-12,000.- kroner for kabinkurset (helt utrolig spør du meg!), og i tillegg betaler "leie" for uniformen pr. måned - og får såpass dårlig betalt på flyvninger. Ja da har man enten SVÆRT dårlig økonomisk sans, eller så er man såpass "gal" etter å jobbe i kabinen - at mange trolig hadde "betalt" Ryanair for å jobbe der.

 

"Desverre" er det plenty med folk, som mer enn gjerne finner seg i slike arbeidsvilkår hos Ryanair - siden det står minst 100 folk og venter for å overta plassen, dersom en CA slutter. I England er riktignok statusen for å jobbe som kabinansatt lavere enn hva den er i skandinavia osv., men allikevel populært nok - til at Ryanair kan ha såpass dårlige arbeidsvilkår for de som vil ha en jobb i skyene.

 

Denne dokumentaren er nok krisemaksimert, den skal jo tross alt "selge" seg selv. Men det var dog mange ting som kom fram på dokumentaren som var svært skremmende, bl.a. dette med at det åpenbart ikke var nok trykk i sliden som var tilkoplet L4-døren - og at dette ikke fikk konsekvenser for flyvningen. Dette viser jo at Ryanair tar "snarveier", og å se kun en slik ting - holder i massevis for meg.

 

Hadde dette skjedd på en flyvning i selskapet jeg jobbet for, hadde den flyvningen blitt utsatt - inntil en slik alvorlig ting var fikset. Man bør forvente (uansett hva en betaler for billetten), at et selskap ikke "gambler" med sikkerheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder sikkerhet i lufta så mener jeg helt klart at SAS er og har hvert en pioner på dette, og det må du betale for, og det er det faktisk noen som er villige til! mange faktisk.

 

Tja, SAS er nå ikke plettfrie de heller...

 

Dårlig sikkerhetssjekk/vedlikehold av flyene

Samme sak som over, annen artikkel

Kritikk fra Forbrukerombudet ang. prising

Spionasje/ulovlig benyttelse av informasjon og planer fra Norwegian

SAS på 11.plass når det gjelder å "miste" bagasje

SAS på sisteplass på kundetilfredshet (utført av BI)

 

Dette er kun saker om SAS, det finnes garantert mange saker om andre flyselskaper også. Ingen selskaper er plettfrie, det er fordi det er buisness..

 

Søkte kjapt i Google for å finne disse, ikke uventet fikk jeg opp mange saker om streiken som var tidligere i SAS Braathens. Det har nok gjort sitt til at SAS er dårligst på kundetilfredshet, i tillegg til at de (tidligere ihvertfall) har vært gode til å kansellere flyruter.

 

Man får ikke alltid det man betaler for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder sikkerhet i lufta så mener jeg helt klart at SAS er og har hvert en pioner på dette, og det må du betale for, og det er det faktisk noen som er villige til! mange faktisk.

 

Tja, SAS er nå ikke plettfrie de heller...

 

Dårlig sikkerhetssjekk/vedlikehold av flyene

Samme sak som over, annen artikkel

Kritikk fra Forbrukerombudet ang. prising

Spionasje/ulovlig benyttelse av informasjon og planer fra Norwegian

SAS på 11.plass når det gjelder å "miste" bagasje

SAS på sisteplass på kundetilfredshet (utført av BI)

 

Dette er kun saker om SAS, det finnes garantert mange saker om andre flyselskaper også. Ingen selskaper er plettfrie, det er fordi det er buisness..

 

Søkte kjapt i Google for å finne disse, ikke uventet fikk jeg opp mange saker om streiken som var tidligere i SAS Braathens. Det har nok gjort sitt til at SAS er dårligst på kundetilfredshet, i tillegg til at de (tidligere ihvertfall) har vært gode til å kansellere flyruter.

 

Man får ikke alltid det man betaler for..

 

"" skikkelig argumentasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se alle de "saklige" kommentarene og besserwisserne som mener de har mer rett og kunnskap om saken enn hundretusenvis av passasjerer! ""

 

Jeg har en ørliten mistanke om at det som skrives negativt om Ryanair, trigger blodtørsten hos folk som allerede har et forutinntatt syn på selskapet. Og ja, det samme skjer forøvrig hvis SAS kommer i hardt vær også. Det selskapet har også sine svorne "fiender".

 

Når alt kommer til alt, har vel de fleste flyselskaper sine svin på skogen, i det minste noen grisunger i skogbrynet. Og det er nok bare en illusjon å tro at reporterne gikk inn i dette med objektive og nøkterne øyne. Etter kritikken som har kommet mot Ryanair, hadde de nok bestemt seg for å avsløre "sannheten" om det irske selskapet. Ergo ser man først og fremst etter det som er negativt. Den slags "wallraffing" er jo ikke noe nytt! (ref. den tyske journalisten Walraff som lot som han var tyrker for å avsløre Tysklands dårlige behandling av innvandrere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. at Ryanair ser muligheten til å kapre billig arbeidskraft med unge jenter som blir ansatt på "slavekontrakt",forekommer nok. Kjenner ei som jobbet der i 6 mndr,for så å slutte på grunn av det samlebåndsprinsippet som ledelsen kjører.(tyne mest mulig ut av en ung arbeidstaker som ikke har autoritet nok til å kunne gjøre annet enn hva hun blir bedt om)

Men dette er da ikke noe nytt i det store arbeidsmarkedet...

Derimot så etter en stund søkte hun seg til Iceladair og fikk jobb der,etter en dags validering av kunnskap og beståtte prøver. Så opplæringen hun hadde fått i Ryanair var det nok ingenting i veien med.

Og Geir.. som før sagt,greit at du liker SAS og at de sikkert har god sikkerhet,men når du "prater" høres det ut som om det ikke finnes ett eneste selskap i hele verden som er sikkert å fly med bortsett fra SAS. Har sagt det før.. men har du noe FAKTA om dårlig sikkerhet hos andre aktører enn SAS,legg de fram for oss slik at du kan overbevise oss om at ting er slik da. Ellers blir det jo bare prat prat prat prat... Enn annen ting,greit at du kanskje har råd til å betale fullprisbilletter..det har jeg også ,om jeg hadde reist EN gang i året.. Men reiser man 80-100 ganger i året så blir det en meget BETYDELIG forskjell på den totale prisen. 80 reiser á 1000 kr = 80 000 kr. Det er det jeg "tjener"(sparer) i året på å velge Norwegian,German Wings,Ryanair osv. framfor SAS ,eller andre selskaper sine fullprisbilletter!

""""

Hittil i år,har jeg faktisk ikke opplevd at SAS har engang vært i nærheten på pris som konkurrerende selsakper. T.o.m BA er billigere på OSL-LHR ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Geir.. som før sagt,greit at du liker SAS og at de sikkert har god sikkerhet,men når du "prater" høres det ut som om det ikke finnes ett eneste selskap i hele verden som er sikkert å fly med bortsett fra SAS.

 

Da har du feiltolket meg.

 

Som jeg har sagt 100 ganger før, det finnes desverre ikke noen andre opratører som gir meg samme flex som SAS, skulle ønske det, men det kommer kansje litt an på hvordan vi flyr.

 

Tror du jeg er så hypp på og betale overpris?

 

Om jeg hadde hatt gamboy og ønsker og komme meg billigst mulig fra a til b på en meget forutsigbar reiserute så hadde det hvert opsjoner i markedet. Men jeg bruker ikke fly på den måten, jeg trenger flex, jeg vet aldri når jeg retunerer etc. Og det er det ikke så mange som kan levere.

 

Jeg har ikke forelsket meg i SAS om du tror det, men jeg tror jeg har rimelig grei oversikt over hvordan det opereres, uten at jeg kan gå noe videre inn på dette i dette forum. Så jeg velger det som er greit for meg.

 

Men det har jo hvert en relativ allmen rett og hetse SAS, og jeg synes bare at mye av den kulturen som råder er hets VG og SAS,, hei hvor det går..den har jeg ikke sansen for.

 

Og jeg mener fortsatt at SAS er en Pioner på mange felter innen sikkerhet, og så er de den største konkurenten til alle, og da blir det den holdingen som det blir.

 

Jeg respekterer alle sin holdning , men hiver meg ikke på bølgen, selv om det er pop, og det håper jeg at jeg også for respekt for.

 

Er du klar over hva som skjedde i mergen med Braathens? man gikk mange år tilbake med tanke på sikkerhet, fordi det det var billigere og operere med reduced ACARS, ingen HEAD UP DISPLAY, pilot på acars ATC klareringer ETC ETC ETC, det er masse eksempler på dette.

 

Men det er bare future tech prosjekter som bare forsvant pga nettopp fly billigst mulig.

 

Alt var igangsatt med en tanke...og øke sikkerheten....nevn et tampong prosjekt som er i den rettning og jeg skal legge meg flat..skal faktisk glise like rått som Tampong sjefen over alle tampong sjefer. ""

 

Jeg har ingen forutsettning for og utale meg negativ om sikkerheten på andre selskaper, det har jeg ingen forutsetning for, men jeg har såpass innsikt at jeg velger min partner, selv om det er kansje den mest upopulære her på forumet. Så ikke missfortå meg folkens, fly hva dere vill, men for meg er det kun en opartør som løser mine behov på en for meg grei måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok..som sagt,du har bare gitt det inntrykket at du helst flyr med SAS siden de er de eneste som tilfredsstiller sikkerhetsmessig,etter din mening. ""

Når det gjelder "nymotens" FMS som da skal være med på å holde rede på flighten og sikkerheten så er da jo ikke den slags teknologiske framskritt noen garanti på bedre sikkerhet. Det er fortsatt han/hun som opererer FMS'n som sikkerheten står og faller på. Man fløy da før i tiden uten slikt,øyensynlig like sikkert som nå?

Når det gjelder full flex så har da lavprisselskapene det også? Vet ikke om du flyr i Norge bare,men BA som jeg bruker en del nå har veldig ofte god konkurransedyktig pris på selv på billetter bestilt kort tid i forveien.

Men selvfølgelig,jeg skjønner greia med at man ofte velger den varen man vet om og kjenner godt fra før. Vi mennesker er vanedyr vettu ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok..som sagt,du har bare gitt det inntrykket at du helst flyr med SAS siden de er de eneste som tilfredsstiller sikkerhetsmessig,etter din mening. ""

Når det gjelder "nymotens" FMS som da skal være med på å holde rede på flighten og sikkerheten så er da jo ikke den slags teknologiske framskritt noen garanti på bedre sikkerhet. Det er fortsatt han/hun som opererer FMS'n som sikkerheten står og faller på. Man fløy da før i tiden uten slikt,øyensynlig like sikkert som nå?

Når det gjelder full flex så har da lavprisselskapene det også? Vet ikke om du flyr i Norge bare,men BA som jeg bruker en del nå har veldig ofte god konkurransedyktig pris på selv på billetter bestilt kort tid i forveien.

Men selvfølgelig,jeg skjønner greia med at man ofte velger den varen man vet om og kjenner godt fra før. Vi mennesker er vanedyr vettu ""

 

Svein, jeg kjøper det meste, men om du ikke skjønner fordelene med og operere med sas sitt flex system, så er vi på forskjellige planeter. Og det respekterer jeg.

 

De andre momentene kan jeg ikke gå mere i dybden på i dette forum som sagt...ok? Det var lavpris kontra sikkerhet vi diskuterte ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[sitat eller er det om og gjøre og fly flest ILS app på VOR ?

 

Noen som vet hva vi prater om her? Dette var en tampong som skulle inn på ENTC og holdt på og fly en App på Vor med sikker kurs mot fjell veggen til ATC ga beskjed om at de burde avbyte.......sier noe om hva dere besitter av info...

 

Men det vet vell kansje JAN alt om, i og med at han slenger rudt seg med besserwisserne kommentarer? Ta deg en fordypning i hva du prater om JAN. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men om du ikke skjønner fordelene med og operere med sas sitt flex system,

Nei egentlig ikke.. siden jeg alltid kjøper og flyr med billigste alternativ, men du kan sikkert forklare for meg hva som gjør akkurat SAS sitt full flex system bedre enn andre både lavpris og "fullprisselskaper" sine full flex billetter?

 

Skal prøve: Mulig det finnes alternativer som jeg ikke vet om....

 

Jeg har en jobb der jeg ikke booker biletter selv, jeg vet skjelden om jeg rekker avgang, og ikke minst om jeg rekker retur, kan hende jeg rett og slett tjener en mill eller to på og bli en 15 minutter ekstra i møtet. Jeg ringer og booker i taxien til flyplassen at jeg må ha neste fly....skjønner du at det kan være forkjellige kriterier for hvordan vi bruker fly? Jeg har ikke tid til noe annet en og dra kortet....men jeg er 100% klar over at det er mage som ikke bruker fly på samme måte, og det har jeg full respekt for...dette samt at jeg er så heldig, må jeg si, at jeg har en del forbindelser som gjør at jeg sitter i cocpit nå jeg ønsker det..jeg er jo en fly gal dude og får kansje litt annet perspektiv. Gjør at jeg tenker som jeg gjør.

 

Men det bunner vell ut i at jeg ikke er som alle andre og bare hiver meg på poplulismen, og hetse de som er den for meg, og jeg pressierer for meg beste opreratøren for mine behov. OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar over hva som skjedde i mergen med Braathens? man gikk mange år tilbake med tanke på sikkerhet, fordi det det var billigere og operere med reduced ACARS, ingen HEAD UP DISPLAY, pilot på acars ATC klareringer ETC ETC ETC, det er masse eksempler på dette.

 

Men det er bare future tech prosjekter som bare forsvant pga nettopp fly billigst mulig.

 

Alt var igangsatt med en tanke...og øke sikkerheten....nevn et tampong prosjekt som er i den rettning og jeg skal legge meg flat..skal faktisk glise like rått som Tampong sjefen over alle tampong sjefer. ""

 

Ingen Tampong warriors som er våkne her? eller er det sjakk matt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,var jo det jeg spurte om.. om du bare fløy i Norge.

Men Norwegian har da full flex billetter? Funker ikke de på lik linje med da SAS sine full flex? Bare spør siden jeg ikke vet hvordan full flex fungerer utenom hva navnet skulle tilsi. ""

og hetse de som er den for meg,
jeg fikk ikke så mye ut av den setningen der.. hmm.. ""

Men når vi er inne på temaet hetsing så er det vel litt langt å gå å kalle alle som reiser med Norwegian for "tampongmafiaen" ? Eller er den såkalte "tampongmafiaen" en spesifik gruppe personer her inne?

Forresten at ditt reisemønster eller preferanser er forskejellig fra andre er greit nok,men det betyr jo ikke at alle de andre aktørene består av "tampongmafia" og annet rask som ikke "vet" bedre enn å velge et selskap som antakelig flyr rett i fjellveggen uten hjelp fra atc.. ""

Jeg har ikke noe imot SAS,flydd mye med de i sommer,men i motsetning til deg så flyr jeg bare med de når jeg får en gratistur i cocpit. :P""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er den såkalte "tampongmafiaen" en spesifik gruppe personer her inne?

 

Er ikke du general der?

 

Synes argumentene dine ikke lenger fortjener kommentarer.

 

Du spiller deg selv ut....skulle ha sitti på Elektrolux sitt retur lager og bare sagt ,,,,ikke grunnlag for garranti....Og du er lærer? Bekymra 4 barns far.....trangsynt og ellers en hyggelig kar tror jeg...

 

PS..Jeg har dyskleksi..jeg er skogens kongle...men det har nokk du som lærer ikke fortåelse for? Har du ikke noe bedre og skyte på så ta deg et kurs i empati.

 

Ta kontakt så skal jeg fikse deg en tur i cocpit om du ønsker det...jeg er ganske stor slik...hos meg er du en simmer uansett hva du flyr med...der er vi like.... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er den såkalte "tampongmafiaen" en spesifik gruppe personer her inne?

 

Er ikke du general der?

 

Synes argumentene dine ikke lenger fortjener kommentarer.

 

Du spiller deg selv ut....skulle ha sitti på Elektrolux sitt retur lager og bare sagt ,,,,ikke grunnlag for garranti....Og du er lærer? Bekymra 4 barns far.....trangsynt og ellers en hyggelig kar tror jeg...

 

Og da hadde man igjen gått tom for saklige argumenter ja.. (selvom du sikkert vil skjule deg under fanen Ironi på dette da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det Lars? Vanskelig synes jeg og dra denne diskusjonen lengre i dette offentlige rom. Men om det er oppfattelsen ...ok...jeg slutter der på fakta basis....alt annet blir ikke riktig....jeg er og blir en kylling. ""

 

Men følg med på www.ofkl.org vi skal ha pils treff snart, jeg er med på diskusjonen videre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...