Gå til innhold

ATC Radar


Leif Schmidt

Anbefalte innlegg

bildet fra AAlborg var helt fint. men det fra Oslo er jo totalt uleslig. vet ikke hva som er galt. men det er bare skurrete

 

Bildet blir litt bedre når man ser det i orginal størrelse her, men det hadde sikkert blitt enda bedre om vedkommende hadde konsentrert seg om et litt mindre område ja...

 

Den danske derimot, ser jo veldig bra ut... RYR9823 fra Torp er jo med der og greier... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da det samme om jeg kigger på

www.atc-flyradar.com/radar.htm eller

www.atc-flyradar.com/radar.jpg

 

Stadig kun tre fly på skærmen. Jeg spørger som bare om årsagen. Det er ikke for at brokke mig.

 

Jeg kan også se, at det på den danske radar svinger lidt med, hvor mange fly der er, og hvor de er placeret.

 

Det er stadig genialt! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt Leif!!! ""

Den skal da ind som "Active Desktop" på computeren!

Mange tak!!!!

 

EDIT: Er der mulighed for at få lidt VOR/Fix'es på skærmen?

 

Ja, det er muligt. Der er stort set ingen grænser for hvad der kan laves, og der er gjort mange overvejelser før det blev sendt ud. Grunden til at der ikke er mere med på skærmen, er for at det ikke skal se rodet ud. Jo flere ting der bliver koblet på, jo mere forvirrende at kigge på.

 

Man kan slå "radarringe" til/fra, ICAO koder på lufthavne, VOR, bynavne, højdegrafik og meget, meget mere.

I højre side af skærmen, er der mange flere oplysninger om hvert fly. Der kan man også se en masse andre fly, som desværre ikke sender deres position.

 

Jeg har også koblet radaren sammen med en betasoftware der henter billederne af de enkelte fly frem på skærmen, samt kommer med oplysninger om rute, distance, flyvetid med mere.

 

Alt dette ville jeg gerne sende ud, men min båndbredde, computerkraft med mere tillader ikke at jeg gør det på nuværende tidspunkt.

 

Hilsen

Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JPG bildet oppdateres hvert minutt på den norske.

 

Sikker? Jeg sitter og ser på de samme tre flyene som jeg så isted når jeg skrev mitt forrige innlegg, og de har ikke rørt på seg ennå... ""

 

Edit: Tror det norske radarbildet er gammelt, for jeg finner iingen av de tre flyene på Avinor sine sider, for hverken igår eller idag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan slå "radarringe" til/fra, ICAO koder på lufthavne, VOR, bynavne, højdegrafik og meget, meget mere.

I højre side af skærmen, er der mange flere oplysninger om hvert fly. Der kan man også se en masse andre fly, som desværre ikke sender deres position.

Måske lige VOR ville være godt, så man kan orientere sig. Men jeg kan sagtens se problemet med båndbredde.

Igen det er cool at kunne følge med på skærmen og ude foran vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...