Ola Haldor Voll Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Nå for omtrent elleve sekunder siden hørte jeg fly over byen. I alt fem fly, trolig F16 e.l. jager, eskorterte et annet fly. Så ikke helt hva slags det var, men på den avstanden jeg så dem på, kunne det ligne på Learjet e.l.. Noen som har mer peiling på hva slags trafikk det var? De fløy skikkelig lavt - og til min store forundring, veldig sakte. De fløy i retning ENGM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Nordmann Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg så det samme. De passerte nettopp over Oslo (Ensjø for å være nøyaktig) De hadde kurs nordover. Tror det var 4 F-16 og en Jetfalcon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 1. juni 2006 Premium Medlem Del Skrevet 1. juni 2006 Innlegg slettet av Torbjørn Meling, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Gøy at andre også følger med Hadde jeg hatt kamera to halvmetere fra meg hadde jeg knipsa bilde! Var litt spennende dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 1. juni 2006 Premium Medlem Del Skrevet 1. juni 2006 Hadde et kamera klart,men det gikk for fort (Les: Skal litt til å ta bilde så fort gjennom en nesten umulig vinkel fra vinduet). Er vi ikke raske med å få opp oppdaterte "nyheter" her så vet ikke jeg EDIT: Da fikk vi svar på det ! Takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Det var.. 2x F-5, 2x F-16 og Falcon Jet ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nornes Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Tror jeg så f-16 flyene over Horten rundt 10.30. Jeg så ikke noe til Vip-flyet da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Sett både et par F-16, et par F-5 og en DA-20 lande her (Rygge) i dag, så stemmer vel bra det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Aadland Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Noregs 1. første nye fregatt skal adopterast i Oslo i dag, den spanske kongen (eller var det statsministeren) kjem på besøk Slikt besøk passer godt med at Falconen er airborn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 1. juni 2006 Premium Medlem Del Skrevet 1. juni 2006 Der kom VIP fly nr. 2 med 2 eskortefly... Ahh, for en dag å titte ut vinduet på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Skulle akkurat til å si det. Jeg hadde funnet kamera i tilfelle de kom tilbake, men jaggu tror du ikke den fuckings autofokusen gikk amokk og fokuserte på vinduet fremfor flyene.. fikk et bilde av dem langt langt borte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Fikk med meg dette jeg også, kan bekrefte at de fulgte ganske normal innflygingstrase mot ENGM, vil tippe de lå på ca. 4000 fot. Hadde god sikt til de i 8-10 sekunder, flyr nesten rett over hjemmet mitt når de følger den traseen, mao. hadde jeg god nok til til å snu meg og finne kameraet, men jeg ble helt fengslet. Er sjeldent jeg ser jagerfly her (såg noe i går), og det er langt sjeldnere jeg ser dem i formasjon. Er bare noen alt for få ganger før jeg har gjort det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Her er bildet jeg fikk somlet meg til å ta. Den andre gangen var det bare to fly. [image]http://www.olahaldor.net/shite/img_1723.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Gabrielsen Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Så ikke denne før nå jeg. Jeg kjenner han ene F-16 piloten som fløy over Oslo på torsdag. De kom faktisk fra Ørlandet, og fikk explisitt beskjed om å fly lavt over Oslo for å skape litt blest/PR Trur det var snakk om 500 fot eller noe sånt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 500ft ? Hva ligger grensen over tettbebygt område i Norge ? Men, hva slags eskort var dette ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Ganss Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 500 fot?? Det var vel litt lavt? Samme høyde som Plaza det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Gabrielsen Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 det er godt mulig han "underdrev" den høyden littegrann.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein T. Henriksen Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 God nok klaring av plaza det vel..isåfall.. Plaza er 117m og 500fot=152m 35m er da plenty Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Ikke i et jagerfly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Ganss Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Ja tenk deg et jagerfly over Oslo sentrum i 500 fot. Populært? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Vidtun Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 500ft ? Hva ligger grensen over tettbebygt område i Norge ? Over tettbebyggelse eller folkesamling; 1000ft over høyeste hindring innen en radius på 600m fra flyet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.