Birger Blomvik Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Så klarer pinadø SAS å sette opp prisene på utlandsflygingene sine. At de tør !! Takk Gud for at vi har alternativer ) Siter
Kim Andrè Lindin Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 åssn i huleste kan dem sette opp prisene på et tidspunkt de prøver å få tilbake folket..ja takk gud for at vi har andre alternativer! Siter
Steinar Grindstein Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Kan det være at drivstoffet er blitt så dyrt at de ble tvinga til det? Eller kansje de har såpass lav kabinfaktor at de må øke prisene noe for ikke å tape penger? Hvem vet. Mange faktorer som kan ha betydning her. Siter
Ken Andersen Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 SAS er ikke alene om å sette opp bill. priser i Europe, bare så det er sagt. Siter
Fredrik Helland Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Om SAS har lav kabinfaktor, så må jo de få flere passasjerer, og da er vel ikke det akkurat et så stort salgstriks å sette opp prisene, om man vil ha kundene til seg...?! Siter
Thor-Håkon Dallavara Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Men så har det jo aldri vært noe salgstriks å fly med underskudd heller... SAS tjener ikke noe særlig på long-haul flightene.. hvertfall ikke CPH-BKK, så skjønner godt at de setter opp prisene litt... De har vært forholdsvis billige egentlig. med tanke på comfort, service & underholdning. Siter
Ken Andersen Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Jeg mins SAS skulle legge ned BKK ruten sin jeg, eller det bare noe jeg har drømt? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 De må jo tjene inn pengene som de "tapte" ved å legge ut disse super billige billettene.. Siter
Thor-Håkon Dallavara Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Jeg mins SAS skulle legge ned BKK ruten sin jeg, eller det bare noe jeg har drømt? Har hørt nå løse rykter om det, men tviler meget sterkt på at det stemmer. for belegget er såppass godt på SK972 & SK973. men spørsmålet er om SAS har råd til å oppgradere flåten sin når A340`en blir gammel, og da er det mulig at den ruten blir fjernet, siden de ikke har fly til den strekningen. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Det var vel ruten til Singapor som er en forlengelse av ruten til Bankok som ble lagt ned 1April. Siter
Thor-Håkon Dallavara Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Det var vel ruten til Singapor som er en forlengelse av ruten til Bankok som ble lagt ned 1April. det kan stemme meget bra... for da jeg sto i BKK 16.april, så hadde flyet bare en turnaround der... la faktisk ikke merke til at det ikke for til Singapore før du sa det nå Siter
Roy Halvorsen Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 SAS setter opp prisene !! Ler meg skakk av det selskapet Siter
Ken Andersen Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Det var vel ruten til Singapor som er en forlengelse av ruten til Bankok som ble lagt ned 1April. Det var det ja... Hva i all verden er det jeg surrer med...? BKK du lissom... Ja ja... Siter
oddvar gylland Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Nå har vel Norwegian å mange andre selskap justert billett priser tidligere pga fuel priser. Inntektene må jo justeres i takt med utgiftene vis det skal bli penger i kassa. Siter
David Gabrielsen Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 SAS setter opp prisene !! Ler meg skakk av det selskapet Du ler av et firma som prøver å gå i pluss? Skjønner ikke helt hva som er så morsomt. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 At selskaper må sette opp prisene pga. ekstremt høye drivstoffpriser, har jeg all forståelse for. Hvordan skulle det ellers blitt? Skulle flyselskapene dekke dette selv, og dermed gå med tap - bare fordi de ikke skulle få lov til å kalkulere inn disse ekstra-utgiftene i billettprisene? Se bare på fergerederiene, både DFDS, Color Line, Stena Line m.m har alle oljetillegg på sine reiser - hadde blitt dårlig forretning å drive både fly eller skip, dersom man ikke skulle øke prisene pga. dette. Siter
Morten Haughom Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Hvor mye er det snakk om? 2-3% eller 10-15%? Siter
Jan Gulliksen Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 "Alle" som er drivstoffavhengige har satt opp prisene denne våren på grunn av hoppet i oljeprisene. Det er vel det SAS gjør også? Og i såfall er det jo ikke så oppsiktsvekkende. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.