Gå til innhold

Militærstevne på Bardufoss til sommeren


Rune Foshaug

Anbefalte innlegg

Har hørt rykter om at det skal arrangeres et Midnight Sun Military Show på Bardufoss til sommeren, og at det bl.a. skal være oppvisning av F-16, helikoptere og diverse militært utstyr på bakken som vil skje på kvelden fram til kl. 1 om natta (!) på Sankthansaften.

 

Jeg har alltid drømt om at Midnight Sun Airshow skulle skje midt på natta (for å leve opp til navnet sitt), og nå ser det ut til at noe lignende faktisk skjer! ""

 

Noen som har mer info om dette og om hva vi kan forvente å få se oppvisninger med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir bedre enn i fjor,for det var ikke mye å skrive hjem om.

Noen gamle sundskrudde fly fra flymek linja og fly fra flyklubben og noen fra Forsvaret.............

 

Dette stevnet kan nok ikke sidestilles med det i fjor. Denne gang er det jo forsvaret selv som arrangerer og jeg tror nok med stor sikkerhet at vi kommer opp på det nivået vi hadde i 98'. Det jeg syns er meget bra er at det er mest fokus på helikopter for en gangs skyld "" men at det også vil bli noe for alle og enhver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir bedre enn i fjor,for det var ikke mye å skrive hjem om.

Noen gamle sundskrudde fly fra flymek linja og fly fra flyklubben og noen fra Forsvaret.............

 

Er litt uenig her. Til å være et lite stevne, arrangert av den lokale flyklubben, så synes jeg stevnet i fjor var meget bra.

 

Det er klart det var smått i forhold til tidligere tider, da Forsvaret stilte med nærmest ubegrensete ressurser. På stevnet i fjor var de nødt til å få det til å lønne seg.

 

Alt i alt synes jeg det var imponerende at de i det hele tatt fikk til et stevne i fjor, og til tross for dårlig vær hadde i alle fall jeg en fin dag på flystasjonen. I en tidsalder med knappe ressurser, nedskjæringer og konstant fokus på kostnader i Forsvaret, tror jeg at flystevner med 8 timer sammenhengende jet-brøl på små plasser som Bardufoss er noe vi neppe får se igjen.

 

Hvis årets arrangement blir større og bedre, er jo det helt topp selvsagt. Er lovende at Forsvaret er arrengør, da de selvsagt har større ressurser.

 

Gleder meg til i sommer. ""

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...