Gå til innhold

Skal det være stygt,så skal det være stygt!


Kim Jørgen Brenna

Anbefalte innlegg

Hadde vært greit å vite hvorfor flyet hadde vinglets, istedet for vingfence? Litt Boeing preg.. Kunne nesten tro at flyet skulle til Germanwings.. de har jo f.eks A319 med Boeing kobling til stag på neseleggen.. Ikke at jeg vet hvorfor men..

 

Truls

 

Winglets er mer effektive enn wingfences.

 

Angående tauestaget:

Hvorfor skulle man ikke ha det? Kanskje vi skulle skifte tilkoblingen for fuel-nozzlen slik at vi ikke kan bruke samme fueltruck?

 

Synes det er greit at ting er litt samordnet... forenkler jo ground handling en del. Selve tilkoblingen for tauestag har gjennomgått endringer på både Airbuser såvel som Boeinger opp igjennom årene.

 

 

Hilsen Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært greit å vite hvorfor flyet hadde vinglets, istedet for vingfence? Litt Boeing preg.. Kunne nesten tro at flyet skulle til Germanwings.. de har jo f.eks A319 med Boeing kobling til stag på neseleggen.. Ikke at jeg vet hvorfor men..

 

Truls

 

Winglets er mer effektive enn wingfences.

 

Angående tauestaget:

Hvorfor skulle man ikke ha det? Kanskje vi skulle skifte tilkoblingen for fuel-nozzlen slik at vi ikke kan bruke samme fueltruck?

 

Synes det er greit at ting er litt samordnet... forenkler jo ground handling en del. Selve tilkoblingen for tauestag har gjennomgått endringer på både Airbuser såvel som Boeinger opp igjennom årene.

 

 

Hilsen Torbjørn

 

Jeg vet om bare Germanwings som har Boeing kobling ti staget.. i mitt daglige virke har iallefall ikke Air France, British Airways eller TAP Air Portugal dette på sine Airbus fly, og dette er jo selskaper som har både Airbus og Boeing..

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du kaller en spade for en spade, blir det jo feil når du kaller en wingtip fence for en winglet... ""

 

Men joda, jeg skjønner hva du mener uansett. Det var mer ment med glimt i øyet enn det var kverulering.

 

 

Hilsen T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle en wingtip fence for en winglet, er vel det samme som å kalle en trillebår for en spade.

 

For meg så er hvilken som helst dings ute på vingen en winglet. Enten det er hva dere kaller en winglet eller inngjerding.

 

Vingegjerde-spaden så mye penere ut enn spon-plate-spaden de nå tydeligivs har begynt å sette på flya sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...