Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør jo ikke noe om det ser stygt ut når det sparer fuel og dermed penger. 737 med winglets er ikke akkurat et syn for guder det heller... men effektive er de.

 

""

Skrevet

Neida... bare å slå av det som stakk ned på fence'en med en slegge, og lime den på på toppen. Retrofit som tar 30 sek + 5 min for super-epoxyen til å tørke ordentlig...

 

T

Skrevet

Hadde vært greit å vite hvorfor flyet hadde vinglets, istedet for vingfence? Litt Boeing preg.. Kunne nesten tro at flyet skulle til Germanwings.. de har jo f.eks A319 med Boeing kobling til stag på neseleggen.. Ikke at jeg vet hvorfor men..

 

Truls

Skrevet
Hadde vært greit å vite hvorfor flyet hadde vinglets, istedet for vingfence? Litt Boeing preg.. Kunne nesten tro at flyet skulle til Germanwings.. de har jo f.eks A319 med Boeing kobling til stag på neseleggen.. Ikke at jeg vet hvorfor men..

 

Truls

 

Winglets er mer effektive enn wingfences.

 

Angående tauestaget:

Hvorfor skulle man ikke ha det? Kanskje vi skulle skifte tilkoblingen for fuel-nozzlen slik at vi ikke kan bruke samme fueltruck?

 

Synes det er greit at ting er litt samordnet... forenkler jo ground handling en del. Selve tilkoblingen for tauestag har gjennomgått endringer på både Airbuser såvel som Boeinger opp igjennom årene.

 

 

Hilsen Torbjørn

Skrevet
Hadde vært greit å vite hvorfor flyet hadde vinglets, istedet for vingfence? Litt Boeing preg.. Kunne nesten tro at flyet skulle til Germanwings.. de har jo f.eks A319 med Boeing kobling til stag på neseleggen.. Ikke at jeg vet hvorfor men..

 

Truls

 

Winglets er mer effektive enn wingfences.

 

Angående tauestaget:

Hvorfor skulle man ikke ha det? Kanskje vi skulle skifte tilkoblingen for fuel-nozzlen slik at vi ikke kan bruke samme fueltruck?

 

Synes det er greit at ting er litt samordnet... forenkler jo ground handling en del. Selve tilkoblingen for tauestag har gjennomgått endringer på både Airbuser såvel som Boeinger opp igjennom årene.

 

 

Hilsen Torbjørn

 

Jeg vet om bare Germanwings som har Boeing kobling ti staget.. i mitt daglige virke har iallefall ikke Air France, British Airways eller TAP Air Portugal dette på sine Airbus fly, og dette er jo selskaper som har både Airbus og Boeing..

 

Truls

Skrevet
Da har A320 mistet status hos meg som "eneste fly med stilig winglets"... ""

 

Men A320 har jo aldri hatt winglets før en test flight for noen dager siden... ""

 

 

Hilsen Torbjørn

Skrevet
Da har A320 mistet status hos meg som "eneste fly med stilig winglets"... ""

 

Men A320 har jo aldri hatt winglets før en test flight for noen dager siden... ""

 

 

Hilsen Torbjørn

 

Personlig kaller jeg en spade for en spade, men også hva hedmarkingene kaller en "roko" for en spade.

Skrevet

Men hvis du kaller en spade for en spade, blir det jo feil når du kaller en wingtip fence for en winglet... ""

 

Men joda, jeg skjønner hva du mener uansett. Det var mer ment med glimt i øyet enn det var kverulering.

 

 

Hilsen T

Skrevet

Å kalle en wingtip fence for en winglet, er vel det samme som å kalle en trillebår for en spade.

 

For meg så er hvilken som helst dings ute på vingen en winglet. Enten det er hva dere kaller en winglet eller inngjerding.

 

Vingegjerde-spaden så mye penere ut enn spon-plate-spaden de nå tydeligivs har begynt å sette på flya sine.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...