Kim Jørgen Brenna Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Sjekk nye winglets til A320! http://www.airliners.net/open.file?id=10...next_id=1027268 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 ahh deilig ehh nei.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Gjør jo ikke noe om det ser stygt ut når det sparer fuel og dermed penger. 737 med winglets er ikke akkurat et syn for guder det heller... men effektive er de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 det er jo sant, med 738 med winglets er porno! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Meek Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Synes ikke det var så ille jeg da... Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 For min egen del, synes jeg det ser bedre ut enn de små wingtip-fence greien vi surrer rundt med i dag. Takker ikke nei, jeg. T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Synes winglets uansett Boeing eller Airbus er fint jeg. Blir litt tøffere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Winglets på 800serien er finfint! Sparer kanskje en dråpe når knekker vingene opp på 320 også! Må vel være sterke folk som gjør det.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Neida... bare å slå av det som stakk ned på fence'en med en slegge, og lime den på på toppen. Retrofit som tar 30 sek + 5 min for super-epoxyen til å tørke ordentlig... T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Meek Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hadde vært greit å vite hvorfor flyet hadde vinglets, istedet for vingfence? Litt Boeing preg.. Kunne nesten tro at flyet skulle til Germanwings.. de har jo f.eks A319 med Boeing kobling til stag på neseleggen.. Ikke at jeg vet hvorfor men.. Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Kanskje de har handla flydeler i løsvekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Eller kansje Airbus vil gjøre A320 serien enda mere fuel gjerig, slik at den for noen ekstra nm med rekkevidde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hadde vært greit å vite hvorfor flyet hadde vinglets, istedet for vingfence? Litt Boeing preg.. Kunne nesten tro at flyet skulle til Germanwings.. de har jo f.eks A319 med Boeing kobling til stag på neseleggen.. Ikke at jeg vet hvorfor men.. Truls Winglets er mer effektive enn wingfences. Angående tauestaget: Hvorfor skulle man ikke ha det? Kanskje vi skulle skifte tilkoblingen for fuel-nozzlen slik at vi ikke kan bruke samme fueltruck? Synes det er greit at ting er litt samordnet... forenkler jo ground handling en del. Selve tilkoblingen for tauestag har gjennomgått endringer på både Airbuser såvel som Boeinger opp igjennom årene. Hilsen Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Meek Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hadde vært greit å vite hvorfor flyet hadde vinglets, istedet for vingfence? Litt Boeing preg.. Kunne nesten tro at flyet skulle til Germanwings.. de har jo f.eks A319 med Boeing kobling til stag på neseleggen.. Ikke at jeg vet hvorfor men.. Truls Winglets er mer effektive enn wingfences. Angående tauestaget: Hvorfor skulle man ikke ha det? Kanskje vi skulle skifte tilkoblingen for fuel-nozzlen slik at vi ikke kan bruke samme fueltruck? Synes det er greit at ting er litt samordnet... forenkler jo ground handling en del. Selve tilkoblingen for tauestag har gjennomgått endringer på både Airbuser såvel som Boeinger opp igjennom årene. Hilsen Torbjørn Jeg vet om bare Germanwings som har Boeing kobling ti staget.. i mitt daglige virke har iallefall ikke Air France, British Airways eller TAP Air Portugal dette på sine Airbus fly, og dette er jo selskaper som har både Airbus og Boeing.. Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hmm.. klarer du å se på dette bildet hvilken vi har? Har til nå trodd at det er den samme som på Boeingen, men jeg er sannelig ikke sikker... [image]http://djay.myftp.org/div/flightsim/screenshots/Torbjorn_Fjeld/Towbarconnection.jpg[/image] Hilsen T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Meek Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hmm.. klarer du å se på dette bildet hvilken vi har? Har til nå trodd at det er den samme som på Boeingen, men jeg er sannelig ikke sikker... [image]http://djay.myftp.org/div/flightsim/screenshots/Torbjorn_Fjeld/Towbarconnection.jpg[/image] Hilsen T Det dere har er Airbus kobling ja.. Boeing koblingen er noe tynnere. Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Lærte noe nytt i dag også! T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Da har A320 mistet status hos meg som "eneste fly med stilig winglets"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Ikke direkte stygt dette her heller. Transavia 737-700 Icelandair 757-200. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Da har A320 mistet status hos meg som "eneste fly med stilig winglets"... Men A320 har jo aldri hatt winglets før en test flight for noen dager siden... Hilsen Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten W Melhuus Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Ikke alle her som ser forskjell på "winglets" og "wing fence" nei Kort fortalt, så er en winglet mer effektiv. M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Da har A320 mistet status hos meg som "eneste fly med stilig winglets"... Men A320 har jo aldri hatt winglets før en test flight for noen dager siden... Hilsen Torbjørn Personlig kaller jeg en spade for en spade, men også hva hedmarkingene kaller en "roko" for en spade. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Men hvis du kaller en spade for en spade, blir det jo feil når du kaller en wingtip fence for en winglet... Men joda, jeg skjønner hva du mener uansett. Det var mer ment med glimt i øyet enn det var kverulering. Hilsen T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Jada skjønte det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Øvrebotten Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Å kalle en wingtip fence for en winglet, er vel det samme som å kalle en trillebår for en spade. Synes boeing sine winglets ser mye bedre ut, enn den litt mer firkantete som de monterte på A320 der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Å kalle en wingtip fence for en winglet, er vel det samme som å kalle en trillebår for en spade. For meg så er hvilken som helst dings ute på vingen en winglet. Enten det er hva dere kaller en winglet eller inngjerding. Vingegjerde-spaden så mye penere ut enn spon-plate-spaden de nå tydeligivs har begynt å sette på flya sine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.