Gå til innhold

Alt for å tjene penger...


Truls Meek

Anbefalte innlegg

Hehe, Andreas, hva angår det deg?

Se på dette:

 

Det at dem tilgriser flyene med drittreklame

 

Det merker du ikke når du sitter inni flyet.

 

har snerpete ansatte

 

Hvor ofte har du fløyet Norwegian? Alle har en dårlig dag i blant, men jeg har aldri opplevd snerpete ansatte i Norwegian.

 

tillater ikke klappsete

 

Kanskje fordi det egentlig ikke er tillatt?

De færreste tillater klappsete nå for tida, get over it ""

 

de har de skitneste cockpitene jeg noen gang har sett (nesten iallefall)

 

Det merker du heller ikke noe av da du sitter et sted hvor du ikke ser en døyt av cockpiten ""

 

Dårlig service også etter hva jeg har hørt. Belaster kredittkort opptil 18 ganger...

 

Ikke bare jeg som alltid setter ting på spissen altså ""

Enkelttilfeller kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du og du, er det ikke Olstad i debatthumør igjen?

Hvorfor tillater da WF klappsete i 75% av tilfellene?

Skitne cockpiter gir et førsteinnstrykk på passasjerer om dårlig sikkerhet (snakker om passasjerer som ikke vet noe spesielt om fly).

Det var visst fler som har blitt belastet mange ganger med kredittkortet sitt. Så er nok ikke bare et enkelttilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ""

Nei, debatthumør er det ikke, men jeg skjønner at det tydeligvis er et stempel ute og går ""

 

Joda, forsåvidt skal jeg være enig med deg, en skitten cockpit er jo ikke akkurat bra for førsteinntrykket, men litt støv hindrer jo ikke yoken i å bevege seg, eller hva? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da er vi to ""

Hadde jeg sett en så skitten cockpit som det ble vist her på forumet fra et Norwegian-fly for en liten stund tilbake, så hadde jeg helt klart henta ei bøtte og en skurekost og gjort rent selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det at dem tilgriser flyene med drittreklame" er jo intet problem, det er for DIN skyld de gjør det (billige biletter). "Har snerpete ansatte." De vil jeg ikke påstå, de er akkurat som alle andre.

"Tillater ikke klappsete" = Feil. Brodern og jeg har sittet 3 av 4 ganger på klapp. Begge to fikk faktisk sitte samtidig en gang!

"Og at de har de skitneste cockpitene jeg noen gang har sett," noe imot en litt"dirty cockpit"? ""

"Dårlig service også etter hva jeg har hørt." Stikk motsatt her! ""

 

Liker uansett SASB best ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det at dem tilgriser flyene med drittreklame" er jo intet problem, det er for DIN skyld de gjør det (billige biletter)

 

De gjør det for sin skyld. For å bedre inntektene ganske enkelt. De driver ikke flyselskap av veldedighet i Norwegian heller, men om de får folk til å tro at så er tilfellet er jo det imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at dem tilgriser flyene med drittreklame

 

De tjener enorme summer på dette.

Mange andre fly som også ser ut som reklametroll , og jeg må ærlig si at jeg skjønner dem når de tjener så mye på dette.

 

har snerpete ansatte

 

Det har SAS, Widerøe, NWA, KLM, BAW, DELTA osv. også.

Noen av dem er rett og slett EVIL... ""

 

tillater ikke klappsete

 

Å jo da. ""

 

de har de skitneste cockpitene jeg noen gang har sett (nesten iallefall)

 

Flyr sikkert like bra, men mulig en kraftig rengjøring hadde gjort seg ja. ""

 

Dårlig service også etter hva jeg har hørt. Belaster kredittkort opptil 18 ganger...

 

Det klarer SAS fint også for å si det sånn. Kanskje ikke 18 ganger, men 2 iallfall. Og da snakker vi om en billett til 2000 kroner som endte opp i 4000 kroner. ""

Men de fattet feilen før jeg fant den. ""

 

Synes Norwegian er flinke jeg. ""

Vaske litt oftere bare. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er ikke helt riktig at der bare mekanikere som kan gjøre det.""

Jeg er å rengjør cocpit hver eneste dag på jobben, og jeg er ikke mekaniker. Det holder faktisk med intern opplæring på vask i cocpit.

Men der i mot de forskjellig utstyr som kreves, og godkjenninger av vaskemidler er en helt annen sak. For å få produkter godkjent til bruk av vask i fly (Cocpit/Do/galley osv....) er det ekstreme kavlitets og sikkerhets krav som skal være tilfredsstilt. Og dette er ufattelig kostbart. Bare å produsere Data helse bladet kan fort komme over 100.00NOK. Dette er så kostbart at faktisk ikke så mange som lager produkter til dette bruket.

 

Hos oss i Widerøe, er det til syvende å sist ingenørene og fly teknikkrene som betstemmer bruken av hvert enkelt slag av vaskemidler O.l. tilgjenglig for bruk.

 

Vi har også noe som heter Heavy Maintanence Cleaning, og da bruker vi da vann i cocpit. (dette er selvfølgelig eget kurs) Men det er i meget små doser, og kun for rengjøring av gummibelegget på gulvet. Instrumenter og slik rengjørs med forskjellige anti-statiske børster/støvsuggere o.l. samt noe som heter Wet & Dry. Det er to papirer, dene våt med teknisk sprit, den andre tør til å vaske av med.

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henviste egentlig ikke til posten din Tom Arne, men sku' likt å tatt en tur til Kongo - hva er adressen ? ""

 

Angola Pushback Ltd.

Kongoveien 727 (rett ved rullebane 69)

742 Østlige sørhøyre Kongo.

 

Adgangspassord ved porten (Kjeppen som står over veien) er:

"Vann og elektrisitet gjør deg glad".

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du jobber i SAS regner jeg med..?

"" Ehh, nei, det gjør jeg ikke. Man må vel ikke jobbe i SAS for å mene noe om Norwegian eller andre lavprisselskaper? Og litt ironi er vel ikke å forakte? Synes det er bra med konkuranse i luften, men vil ikke at himmelen skal bli en stor reklameplakat. Vil at hvert enkelt flyselskap fortsatt skal stå for sin identitet, også når det gjelder liveries på sine fly "" Må jo si at det bildet med Netthandelen over hele flyet var noe av det styggeste jeg har sett. Håper jeg aldri får se det i virkeligheten ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vil at hvert enkelt flyselskap fortsatt skal stå for sin identitet, også når det gjelder liveries på sine fly """"

 

Tape penger MAO? Hvorfor gjøre det når de har funnet ut at det står en hel haug med reklameprodusenter og knipser bilder på hver eneste flyplass, uten å ta betalt for det? Kanskje det er spotterne sin skyld! """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et Ryanairfly med mye reklame.

 

Cable & Wireless fikk en avtale med Ryanair verdt 1.3 mil. pund. Regner nok også da med at Ryanair fikk et godt nedrykk i regningen ifra dem etter at denne reklamen kom på flyet.

 

Fly blir jo det samme som taxiene egentlig. Mange av taxiene rundt i verden er stappet fulle med reklame, og det tjener de mye på. Ikke alltid penger, men andre ting som kan gjøre vedlikehold på bil e.l. billigere. (Som igjen gjør at man får mere penger i lommen)

Reklame er en pengegruve av dimensjoner. Reklame på fly synes også godt.

 

Om det er pent? Nja.. Noen av reklamene er jo tøffe, men selvfølgelig er ikke alt så veldig pent på et fly. Men når man ser hvor mye penger det er i dette er ikke utseende så viktig lenger.

Flyselskapene mister ikke akkurat kunder på at de har reklame på flyene sine tror jeg.

Og de kommer jo like fort frem med eller uten reklame. ""

 

Reklame finnes nesten overalt hvis man skal ha et firkantet syn på det.

Nesten alt du kjøper finnes det reklame på.

Jeg har feks. ikke kjøpt en t-shorte på mange mange år da jeg finner nye på jobben med reklame ifra firmaer på.

"Byron racefuel, Klotz, Hirobo, Proline, Futaba, Great Planes, World models" osv. osv.

De fungerer jo like fint de som Diesel og Levi Strauss t-shorter(som faktisk reklamerer for seg selv) til den nette sum av 500-1000 kroner pr. stk. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fly blir jo det samme som taxiene egentlig.
Og dette er noe vi skal ropa HURRA for?? "" Vi som skriver i dette forumet bør vel vite bedre? Er det en slik framtid vi ser lyst på? Jeg for min del er sterk motstander av det. Klart man kan jo lene seg tilbake og bare godta alt som skjer rundt oss og si "sånn er det bare" eller kan kan prøve å gjøre noe med utviklingen i bransjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...