Gå til innhold

Wohoo! Første "flight"!


Thomas S. Soland

Anbefalte innlegg

Trond Meier satt og styrte ENGM approach. Fikk til å logge på, satt på cargopark og lytta. Filet til og med flightplan med noobwarning ""

 

Så synd at jeg CTD før jeg fikk se noe. Tror jeg må justere ned grafikken... Servinfo, Adobe reader (charts), SB3 og FS9 samtidig er litt for heftig for maskinen virker det som. ""

 

Dette virker litt spennende faktisk, deilig med skikkelige stemmer istf. standard ATC! TROR jeg lytta på rett kanal da. ""

 

Men jeg trenger noen oppmuntrende ord da, så jeg ikke feiger ut før jeg tar engang har tatt til vingene... ganske overveldende... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du har tørt å tatt steget ut i det vi som har drevet med simming i mange år og har prøvd å overbevise de fleste her. Du flyr ikke "as real as it gets" uten å fly på nett (les VATSIM "") Bare å stå på så kommer dette til å bli bare bedre og bedre! Et lite hint er å prøve seg når det er ATC onlne, for ellers vil det ikke bli så mye læring ut av tingene. Stå på!!

 

Kanskje du får besøk av meg en gang også! I dag holdt jeg Arild litt med selskap "". Ser du at Eagel1 kommer opp på siden av deg så er det bare å ta det med ro. Alt under kontroll! Hehe, ha forsatt en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være Thomas!

Jeg kan garantere deg at simulator feelingen blir en helt annen når man har kommet inn i VATSIM systemet! Litt trening og tilvenning må til, men etterhvert går ting som på skinner!

Ikke vær redd for å spørre ATC om du lurer på noe, regner med at de fleste vil gjøre det de kan for å hjelpe deg slik at du får en flott og trygg tur igjennom det norske luftrommet! I know I will next time I see you online! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du stod der ja "" Du så kanskje at jeg sendte deg en liten velkomstmelding?

 

Har du spørsmål så bare spør.. Du kan sende private meldinger fra sqwakbox (Bare klikk på ATC navnet og velg 'send private message') - Men om vi har mye å gjøre kan det ta litt tid før du får svar siden ATC trafikk går før private meldinger.

 

Ellers så vil jeg anbefale deg å lese pilot sidene våre på www.vaccsca.org ""

 

Vi sees!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig kan jeg berolige deg med at den første kontakten er den vanskeligste.. Husker jeg logga på ENGM første gang jeg var på Vatsim, og jeg stod vel der kanskje i 30 min før jeg turde å kontakte twr ""

 

Etter det gikk det mye lettere.. En begynner å bli vant til hva som blir sagt osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tur var fryktelig skremmende. Og kjenner allerede nå at jeg kommer til å være litt redd når jeg får nett om 14 dager og jeg skal logge på og fly for første gang på over 1 1/2 måned. Er redd jeg har blitt litt rusten...

 

Godt tips: Skriv i beskjedfunksjonen på Sqbox "Newbie, speak clear, with care". Og evt. minn på ATC det når de snøvler fryktelig. Av og til kan det være umulig å skjønne hva ATC sier... Iallefall som ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips: Skriv i beskjedfunksjonen på Sqbox "Newbie, speak clear, with care". Og evt. minn på ATC det når de snøvler fryktelig. Av og til kan det være umulig å skjønne hva ATC sier... Iallefall som ny.

 

Ikke så lett å forstå piloter av og til heller ""

 

Men si for all del ifra så vi kan skjerpe oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

phuu husker min første gang.. Ja ja nerver til tusen..

 

Men hvor inderlig godt det var når turen var over. Og gjett om lysten til mer kom med en gang.

""

 

Samme her.. Begynte med å drite meg saftig ut de første gangene.. Var veldig nervøs og var nesten svett når turen var over. etter at nervøsiteten gir seg så er det helt fantastisk..

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg tenkte over det jeg også ""

Det verste er at vi faktisk går så utrolig off-topic hver eneste gang!

Sorry for det, gutter!

Menne, for ikke å spore helt av, så kan jeg innrømme det uten problemer, jeg var også grisenervøs første gangen, man er redd for å drite seg ut, jeg var ihvertfall det, at jeg bare skulle være i veien for folk, så det tok sin tid før jeg turte å prøve igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerver for å fly på nettet? Da foreslår jeg at dere ikke prøver virkeligheten""""

 

var faktisk veldig mye mer nervøs første gangen jeg skulle snakke på vatsim, enn da jeg for første gang, real life, snakte på en av USAs mest aktive flyplasser.. kan ha noe med at jeg hadde en instruktør på siden av meg da, men første tur med voice på vatsim er seriøse greier.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, husket ikke navnet ditt før du nevnte roma turen.. kult at andre fra Haugesund kommer på Vatsim. Det er ikke så mange av oss..

 

vel som du ser så skriver jeg ikke så veldig ofte, men jeg leser det meste som blir skrevet.. Helge oser av gårde på instrument og er snart halveis.. Jeg stakkar, bør bli ferdig med privat i morgen.. Noe jeg burde vært for mange uker siden.. Ellers koser vi oss i som regel fint vær, men byen er ikke mye å skryte av.. Hehe.. Skal ned til Helge nå så skal hilse til han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...