Fredrik Helland Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=87985 Tilfeldig at reg.nr er LN-ILS? Noen som har info om Luftfartsverket sitt fly? Siter
Stian Rolandsen Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Er vell ikke helt tilfeldig nei. Men dette flyet brukes ikke lenger av Avinor(Luftfartsverket). De leier nå de tjenestene som dette flyet utførte fra noen andre (husker ikke detaljer) som vistnok bruker en King Air B200. Det flyet du ser på bildet mener jeg er i bodø for omlakering over til Widerøe sine farver Siter
Knut Arne Nygård Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Har også lagt merke til dette når flyet har vore her på Hovden og testa innflyginga. Hadde vore kjekt om nokon hadde litt historie rundt dette flyet/regnr. Siter
Fredrik Helland Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Skrevet 16. januar 2006 Ja, er det noen som har info om flyet? I såfall må de skrike ut! Siter
Pål Næss Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Det flyet du ser på bildet mener jeg er i bodø for omlakering over til Widerøe sine farver Som det går frem av billedteksten er det i *Eindhoven* for omlakkering til WF-farger. Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Widerøe har kjøpt LN-ILS og gjort den om til en 39seters maskin, er pr nu i EIN(hoven) å blir lakkert. Skal fly for Widerøe under reg LN-ILS, opprinnelig så sku den få reg LN-WIT men dette har dem gått bortfra nå da.. Siter
Stian Rolandsen Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Som det går frem av billedteksten er det i *Eindhoven* for omlakkering til WF-farger. Ooops Lar klokkeslettet ta skylda for den Siter
Tom Stian Bjerk Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Mener å huske at dette flyet ble kalt Lima-Nils av ATC .. om jeg ikke husker helt feil da.. Siter
Arild Oldervoll Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 LN-ILS har blitt brukt av luftfartsverket til blandt annet å kalibrere og teste navigeringsinstrumenter som VOR og ILS, og den var vel årlig på runde rundt til flyplassene og kalibrerte innflyvningsinstrumentene. Siter
Tom Strøm Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 LN-ILS var tidligere Luftfartsverkets kalibreringsfly. Men den ble vel for dyr å operere bare i Norge. Det var vel egentlig meningen at de skulle tilby sine tjenester til andre land også men slik ble det vel ikke. Etter at Luftfartsverket (nå Avinor) sluttet å bruke flyet har det vel stått på Gardermoen inntil Widerøe begynnte å bruke det til testing av sitt nye innflyvningssystem SCAT 1 i Brønnøysund og etterhvert har kjøpt maskinen for å bruke den i sin daglige produksjon. Avinor har etter dette leiet inn kalibreringsfly fra SAAB Norsk Flytjeneste (LN-VIZ) http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=34620 og nå fra Sundt Air (LN-SUZ) http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=64609 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.