Gå til innhold

Fly Dash8 og B737-700 Full Flight Simulator!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi har fra SAS Flight Acadamy fått tilbud om simulator timer til kostpris for de som deltar på FLG'06

 

Natt til lørdag 25/2 Dash8 simulator

Vi har 33 DH8 slots a 10 min (fra kl 2200-0400 natt til fredag)

 

Natt til søndag 26/2 B737-700 simulator

Vi har 42 B737-700 slots a 10 min (fra kl 1900-0230 natt til søndag)

 

Dette er full motion simulatorer.

 

Vi vil legge ut bestillings skjema på våre sider 20 Januar og da er det de som har meldt seg på Lan eller dagpass som får først plass.

 

Det vil komme info om dette på våre sider www.ofkl.org fredag 13 januar.

 

Det er gang avstand til simulatorene og du kan fly en slott for det samme som vår lan pris.

 

Så om du ikke har meldt deg på enda så kan du gjøre det på vår web www.ofkl.org

 

Hilsen oss i FLG'06 Teamet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke delta, men dette høres skikkelig moro ut og ut som en meget bra mulighet for billig å få prøve noe som ellers er dyrt og ganske vanskelig å komme til. ""

 

Kan i hvert fall tenke meg én, som både er god på 737-NG og som i det siste også skikkelig har fått opp øynene for Dash-8'en, som blir glad nå. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer sikkert det Jörgen.

Det vi har fått tilgang til er Dash8-100 og B737-700.

 

Nå vet ikke jeg hvordan man switcher fra -100 til -300 på simulatoren, men det er sikkert bare et tastetrykk på computeren. Hvis det er så enkelt så er det sikkert mulig å prøve den versjonen man vil.

 

De færreste som skal prøve dette har vel noen gang vært i en simulator så jeg tror ikke man vil merke så stor forskjell på -100 eller -300.

 

Mvh

Jan Fredrik

FLG'06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har snakket med SAS Flight Academy nå angående dette.

Det er ikke noe problem å bytte til -300 cockpit, men det må som Espen sier byttes noen instrumenter.

Når vi legger ut påmelding for dette vil det bli mulig å huke av for hvilken man har lyst til å fly. -100 eller -300.

Den med flest stemmer blir satt opp for hele natten.

 

Mvh

Jan Fredrik

FLG'06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo være bedre enn selveste julaften! Gjett om jeg skal prøve å få meg en slot! Hvordan blir det om man er to som skal opperere sammen i en slik sim? Blir det en slot på to personer eller har man en slot "alene" slik at om man er to personer kan man ha to slotter på deling? Det koster 150 kr for en slot for en person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All honnør til gutta som har fått dette til!!!

 

Skal ikke delta selv, men jeg var så heldig å få time hos Wf simulator i BOO i 2001 som bryllupsgave fra kona. Jeg og en kompis (Lt i 330 skv) fløy BOO-LKN og noen runder rundt BOO. landet på rwy 7 på BOO, husker det som det var i går, og etterpå var adrenalinnivået så høyt at jeg var ruset på opplevelsen leeeenge.... ""

(jeg kom også ned på et vis, uten å ødelegge noe, selv om landeingen ikke var silkemyk akkurat...)

 

- så til dere som får oppleve dette: GLED DERE!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simulatoren må fylles med 3 stk, en på klapp og en på høyre og venstre. 300 pr stk i en halv time, da flyr dere 10 minutter hver. men sitter på i 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vanvittig bra! Har ordnet med et eventuellt flightcrew hvis dette går da. Jeg, Oscar F. og ei jente som heter Ingeborg (med ATPL snart, skal dere se)

 

Man flyr vel 20 minutter (delt mellom PF og PNF) og sitter på klapp i 10 minutter) Om det er greit internt i crewet. Jeg for min del kunne godt ha sittet 20 minutter i høyresetet og latt andre få sittet 20 minutter i venstresetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Det er stor forskjell på å fly D8 100 og 300 utgaven. Tror de fleste vil synes at 100 versjonen er vanskelig å fly. 300 er litt større og lettere å håntere. Vi bruker ca 30 min på å konvertere fra 100 til 300. En god del instrumenter som må byttes samt helt annen sw pakke som kjøres.

 

Det er helt ok til å ta med seg kamera.

 

Hilsen Simulator tekniker på SFA OSL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det slik at om du ikke har registrert deg og deltager avgift ikke er betalt før kl 23.59 i morgen den 20 januar 2006 er du ikke prioritert på lista over simulator tid for SAS FA. det er over 100 påmeldte og vi har begrenset med simulator tid. De som har betalt før fristen prioriteres ut i fra første mann til mølla prinsippet.

 

Booking sidene legges ut kl 24.00 i morgen kveld på www.ofkl.org lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått enormt mange hendvendelser på denne. La meg oppsummere litt:

 

Kl 24 i kveld legges det ut en påmeldings side på www.ofkl.org

 

Her kan du legge inn dine ønsker om sim.

 

Det er de som har meldt seg på og betalt før kl 23.59 ( må ikke være reg oss, men du må ha lagt inn til betaling) som blir prioritert.

 

Teamet har et management møte til uka og vi vil der fordele og legge opp en slot liste som vil bli publisert på www.ofkl.org i løpet av torsdag vil jeg tro.

 

OK..God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Men jeg forstod ikke helt det med SLOT tider? Hvis en skirver inn '2' i det feltet, er det da eventluelt 2 ganger (20min), eller er det garantert 20min`? Hvis mulig vil både min bror og jeg fly mer en 10 min

Det er antall 10 minutters SLOT. 2=20 minutter, 3=30 min osv..

Som det er opplyst på sidene så vil alle som ønsker først få tildelt sine 10 minutter ( totalt 30 minutter i cockpit, da tre personer deler simmen samtidig). Om det viser seg at det blir ledig tid i simulatoren vil vi fordele ledig tid på de som har satt opp at de ønsker det. Da i tillegg til de første 10 minuttene. Det blir altså f.eks:

1(grunnleggende) + 2(ønsket tillegg)=3= 30 minutter

 

Team FLG'06

Per Borrmann

Technical-FLG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Da har jeg bestillt, men ang. skjemaet så stod det jo at man kunne skrive inn navn på personer man ville fly med om man hadde slike ønsker, men alikevel ville ikke siden la meg sende inn skjemaet før jeg hadde kommet med noen ønsker

Oppssss.... sorry! skal være rettet nå.

 

Team FLG'06

Per Borrmann

Technical-FLG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer en status i morgen på mail til dere som har meldt dere på, slik at dere ser at alt er registrert etc.

 

Dette blir morro folkens, vi i Teamet synes det er overveldende med slik respons.

 

Så har du ikke registrert deg eller at du ikke får mail fra oss i morgen kan dere legge til meg på msn geir-ove@finstad.biz og sjekke opp der, da sitter jeg på maskinen med oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...