Gå til innhold

SAS-fly med sprekk i cockpit ruten


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Hvorfor i [*********] kunne de ikke bare flydd videre når de allerede var komet så langt på turen? Helt unødvendig etter min mening...Udramatisk også...

 

Unødvendig ??!? Jaha, var det mye bedre å fortsette ferden til Svalbard da, og bruker hundretusenvis, kanskje millioner, på å å skifte rute, istedenfor å gjøre det billigst mulig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv stått med snag på Longyear flere ganger, og det er ikke å anbefale "".

Det er mye jobb med å administere både når det gjelder å få oppover deler og teknikere. Og ikke minst koster det penger og tid. Ingen tvil om at slike situasjoner er lettere å håndtere på fastlandet.

 

Ellers var det en suveren "ekspert uttalelse" i innlegg #2, må si jeg trakk litt på smilebådet. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det må komme et eget fly til Svalbard med ny rute er det selvsagt lettere og rimeligere å snu tilbake. Men hvordan kunne jeg vite det """"""

 

Vel, man må vel helst tro at de to som sitter der fremme har litt peiling på hva dem gjør og har sine grunner for å ta sine valg. Sannsynligvis har dem vel også snakket med operations på bakken som har kommet med ønsker om hvordan saken skal løses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG: "Flyet hadde vært en time i luften da det måte gjøre vendereis."

Dagbladet: "...selv om flyet i lengre tid måtte sirkle rundt Tromsø lufthavn før det fikk lande. Flyet var fullastet med drivstoff, og dermed for tungt for rullebanen."

ENTC LDA: rwy01:2400m, rwy19:2000m

ENSB LDA: rwy10/28:2100m

Enroute time ENTC-ENSB:1h40m

Dvs. at flyet ville hatt mere fuel ombord om det hadde landa på ENSB (siden de kun hadde 40min igjen) hvor rwy hovedsaklig er kortere enn på ENTC. Da måtte de altså ha sirkla over ENSB om alt hadde vært normalt før de fikk lande?, heheh.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...