Tom Knudsen Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (VG Nett) SAS-Braathens måtte gjøre vendereis på vei fra Tromsø til Svalbard i dag, etter at det oppstod en sprekk i et vindu i cockpiten Les mer her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hvorfor i [*********] kunne de ikke bare flydd videre når de allerede var komet så langt på turen? Helt unødvendig etter min mening...Udramatisk også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Tror ikke noen på Svalbard kan skifte ruter på fly så da måtte det ha flydd tilbake til tromsø med sprekk i ruta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 ...hvilket sikkert ikke er lov, så da måtte et nytt fly ha kommet opp med folk, utstyr, og reservedeler... Da er det mye enklere å bare snu med en gang spør du meg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander W. Lind Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 oioi. Hadde blitt litt redd om det skjedde med meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hvorfor i [*********] kunne de ikke bare flydd videre når de allerede var komet så langt på turen? Helt unødvendig etter min mening...Udramatisk også... Unødvendig ??!? Jaha, var det mye bedre å fortsette ferden til Svalbard da, og bruker hundretusenvis, kanskje millioner, på å å skifte rute, istedenfor å gjøre det billigst mulig ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Enig med Tarjei og Kenneth. Ikke noe vondt om deg Sindre, men i en slik situasjon får en vel også tro at 2 trafikkflygere med Boeing 737 NG-typerating og noen tusen timers erfaring på baken, er din vurdering av hva som var det riktige å gjøre i situasjonen gedigent overlegen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hvis det må komme et eget fly til Svalbard med ny rute er det selvsagt lettere og rimeligere å snu tilbake. Men hvordan kunne jeg vite det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Logikk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H S Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg har selv stått med snag på Longyear flere ganger, og det er ikke å anbefale . Det er mye jobb med å administere både når det gjelder å få oppover deler og teknikere. Og ikke minst koster det penger og tid. Ingen tvil om at slike situasjoner er lettere å håndtere på fastlandet. Ellers var det en suveren "ekspert uttalelse" i innlegg #2, må si jeg trakk litt på smilebådet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hvis det må komme et eget fly til Svalbard med ny rute er det selvsagt lettere og rimeligere å snu tilbake. Men hvordan kunne jeg vite det Vel, man må vel helst tro at de to som sitter der fremme har litt peiling på hva dem gjør og har sine grunner for å ta sine valg. Sannsynligvis har dem vel også snakket med operations på bakken som har kommet med ønsker om hvordan saken skal løses. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Harald Ådland Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 VG: "Flyet hadde vært en time i luften da det måte gjøre vendereis." Dagbladet: "...selv om flyet i lengre tid måtte sirkle rundt Tromsø lufthavn før det fikk lande. Flyet var fullastet med drivstoff, og dermed for tungt for rullebanen." ENTC LDA: rwy01:2400m, rwy19:2000m ENSB LDA: rwy10/28:2100m Enroute time ENTC-ENSB:1h40m Dvs. at flyet ville hatt mere fuel ombord om det hadde landa på ENSB (siden de kun hadde 40min igjen) hvor rwy hovedsaklig er kortere enn på ENTC. Da måtte de altså ha sirkla over ENSB om alt hadde vært normalt før de fikk lande?, heheh.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 De skal ha fuel til å komme seg tilbake også? Om banen plutserlig ble ubrukelig i Longyarbyen, hvor skal de da gjøre av seg? Lurer på hva alternativ airport blir? Kanskje ORIGN? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.